IN THE UNITED STATES COURT OF APPEALS
FOR THE EIGHTH CIRCUIT

Nos. 95-2976 & 95-3165
Consolidated Cases

COMMUNITY PUBLISHERS, INC.; and SHEARIN, INC.
d/b/a SHEARIN & COMPANY REALTORS,
Plaintiffs-Appellees,

V.

DR PARTNERS d/b/a DONREY MEDIA GROUP; NAT, L.C.; THOMSON
NEWSPAPERS, INC.; and THE NORTHWEST ARKANSAS TIMES,
Defendants-Appellants.

UNITED STATES OF AMERICA,
Plaintiff-Appellee,

V.

NAT, L.C. and DR PARTNERS d/b/a DONREY MEDIA GROUP,
Defendants-Appellants.

ON APPEAL FROM THE UNITED STATES DISTRICT COURT
FOR THE WESTERN DISTRICT OF ARKANSAS

BRIEF FOR APPELLEE UNITED STATES OF AMERICA

ANNE K. BINGAMAN
Assistant Attorney General

Of Counsel: JOEL I. KLEIN
Deputy Assistant Attorney General

CRAIG W. CONRATH

PHILIP R. MALONE ROBERT B. NICHOLSON
ALLEE A. RAMADHAN MARK S. POPOFSKY
ALEXANDER Y. THOMAS Attorneys
BRIGID L. THOMAS

Attorneys Antitrust Division

Appellate Section

Antitrust Division U.S. Department of Justice

U.S. Department of Justice 10th & Pennsylvania Ave., N.W.

1401 H Street, N.W. Washington, D.C. 20530

Washington, D.C. 20530 (202) 514-3764




SUMMARY OF THE CASE AND REQUEST FOR ORAL ARGUMENT

Appellants' summary of the case is substantially accurate. The United States notes,
however, that although NAT, L.C. and DR Partners both appeal from the district court's June 30,
1995, Judgment and Order of Rescission, they no longer seek review of the relief imposed.

In light of the nature of the issues involved in this case, and the substantial oral argument
time requested by Appellants, the United States requests thirty minutes in which to present oral

argument.



TABLE OF CONTENTS

SUMMARY OF THE CASE AND REQUEST FOR ORAL ARGUMENT ................ i
TABLE OF AUTHORITIES . ... e v
PRELIMINARY STATEMENT .. .. s vii
STATEMENT OF ISSUES . .. .. e viii
STATEMENT OF THE CASE .. .. e 1
SUMMARY OF ARGUMENT ... e 5
ARGUMENT . 7

l. THE COURT MAY AFFIRM THE FINDING OF A SECTION 7 VIOLATION AS
LONG AS THE DISTRICT COURT DID NOT CLEARLY ERR IN DETERMINING
THAT THE TIMES AND THE MORNING NEWS COMPETE IN THE SAME LOCAL
DAILY NEWSPAPER MARKET ... e 7

Il. THE DISTRICT COURT CORRECTLY DETERMINED THAT THE TIMES AND
THE MORNING NEWS COMPETE FOR READERS IN THE SAME LOCAL DAILY

NEWSPAPER MARKET ... e e e 9
A. The District Court Correctly Found That The Times And The Morning News
Compete For Readers . . ... e e e 10
1. The Evidence Demonstrated Vigorous Competition Between The Times
And The Morning NEWS . . . ..ot e 10
2 Appellants' Objections To The District Court's Analysis Are Without
MBIt . . e 13
B. The District Court Correctly Excluded Other Media From the Market .. .. ... 23

I1l.  THE DISTRICT COURT CORRECTLY DETERMINED THAT THE TIMES AND
THE MORNING NEWS COMPETE FOR ADVERTISERS IN THE SAME LOCAL
DAILY NEWSPAPER MARKET ... . e 29

A. The Times And The Morning News Compete For Advertisers Through The
Feedback LOOp . .. ..o e 30




B. The District Court Correctly Excluded Other Advertising Vehicles From The
Market ... 33

IV.  THE DISTRICT COURT CORRECTLY CONCLUDED THAT THE ACQUISITION
MAY SUBSTANTIALLY LESSEN COMPETITION ........ ... .. ..coiin... 35

A. The District Court Properly Found The Acquisition Presumptively Unlawful And
That The Defendants Failed To Rebut The Presumption .................. 35

B. The District Court Correctly Aggregated The Stephens Family's Shares in Donrey
AN NAT 37

CONCLUSION .. 48



TABLE OF AUTHORITIES

CASES

Page
Alexander v. National Farmers Organization, 687 F.2d 1173 (8th Cir. 1982) .............. 9
American Crystal Sugar Co. v. Cuban-American Sugar Co., 152 F. Supp. 387

(S.D.N.Y. 1957), aff'd, 259 F.2d 524 (2d Cir.1958) . .................... viii, 2, 46
Anderson v. City of Bessemer City, 470 U.S. 564 (1985) ........ ..., 9
Bathke v. Casey's Gen. Stores, Inc., 64 F.3d 340 (8th Cir.1995) ............ ... ... ..... 27
Besta v. Beneficial Loan Co., 855 F.2d 532 (8th Cir.1988) ........................... 38
Buffalo Courier-Express, Inc. v. Buffalo Evening News, Inc., 441 F. Supp. 628

(W.D.N.Y. 1977), vacated, 601 F.2d 48 (2d Cir. 1979) ............ ... 20
Century Oil Tool, Inc. v. Production Specialties, Inc., 737 F.2d 1316 (5th Cir. 1984) .... ... 43
City of Mt. Pleasant v. Associated Elec. Co-op, 838 F.2d 268 (8th Cir.1988) ............ 43
Consolidated Gold Fields PLC v. Anglo American Corp. of South Africa, Ltd.,

698 F. Supp. 487 (S.D.N.Y. 1988), aff'd in part and rev'd in part,

871 F.2d 252 (2d Cir. 1989) . ...ttt 43
Consolidated Gold Fields PLC v. Minorco. S.A., 871 F.2d 252 (2d Cir. 1989) ........ viii, 42
Copperweld Corp. v. Independence Tube Corp., 467 U.S. 752 (1984) .. .............. 36, 40
Denver and Rio Grande Western R.R. v. United States, 387 U.S. 485 (1967) ............. 43
F. & M. Schaefer Corp. v. C. Schmidt & Sons, Inc., 597 F.2d 814

(2d Cir. 1979) (per curiam) .. .......cuiui e viii, 41, 43
Flegel v. Christian Hosp., 4 F.3d 682 (8th Cir.1993) ........ .. .. . i 26
FTC v. Coca-Cola Co., 641 F. Supp. 1128 (D.D.C. 1986), vacated as moot,

829 F.2d 191 (D.C. Cir. 1987) (Table) . ... e 22



FTC v. Freeman Hosp., Nos. 95-1448, -2882, 1995 WL 638654

(BthCir. Nov. 1,1995) . .. ..o viii, 8, 17, 21, 27-28
FTC v. University Health, Inc., 938 F.2d 1206 (11th Cir. 1991) ....................... 37
Grumman Corp. v. LTV Corp., 665 F.2d 10 (2d Cir. 1981) .......... ..., 41
Gulf & Western Indus., Inc. v. Great Atlantic & Pac. Tea Co., 476 F.2d 687

(20 CIr 1973) oot 46
Hamilton Watch Co. v. Benrus Watch Co., 114 F. Supp. 307 (D. Conn.), aff'd,

206 F.2d 738 (20 Cir. 1953) ...ttt 43, 46
H.J.. Inc. v. International Tel. & Tel. Corp., 867 F.2d 1531 (8th Cir. 1989) ........ 14, 26-27
Morgenstern v. Wilson, 29 F.3d 1291, 1297 (8th Cir. 1994),

cert. denied, 115 S. Ct. 1100 (1995) .. ... ottt 22
Paschall v. Kansas City Star Co., 727 F.2d 692 (8th Cir.), cert. denied,

469 U.S. 872 (1984) . ..ot 33
Reich v. Bay, Inc., 23 F.3d 110 (5th Cir. 1994) . ... ... . . e 41
Ricks v. Riverwood Int'l Corp., 38 F.3d 1016 (8th Cir.1994) .......................... 9
Sherron v. Norris, No. 95-1265, 1995 WL 672335 (8th Cir. Nov. 14,1995) .............. 38

Sun Newspapers, Inc. v. Omaha World-Herald Co., 1983-2 Trade Cas. (CCH) 65,522
(D. Neb. June 14, 1983), aff'd in part and modified in part, 713 F.2d 428

(Bth Cir. 1983) ...ttt et 15
Times-Picayune Pub. Co. v. United States, 345 U.S. 594 (1953) .................cc..... 8
United States v. Archer-Daniels-Midland Co., 866 F.2d 242 (8th Cir.),

cert. denied, 493 U.S. 809 (1989) ... ....'tirii i viii, 14, 21, 33
United States v. Continental Can Co., 378 U.S. 441 (1964) ............. viii, 8, 19-20, 22, 33
United States v. E.I. du Pont de Nemours & Co., 351 U.S. 377 (1956) .................. 14
United States v. E.I. du Pont de Nemours & Co., 353 U.S. 586 (1957) ............... 41, 45
United States v. Eastman Kodak Co., 63 F.3d 95 (2d Cir.1995) ....................... 14




United States v. Empire Gas Co., 537 F.2d 296 (8th Cir. 1976),

cert. denied, 429 U.S. 1122 (1977) .. ovvoe e viii, 8, 14, 22
United States v. Mrs. Smith's Pie Co., 440 F. Supp. 220 (E.D.Pa. 1976) ................ 21
United States v. Penn-Olin Chem Co., 378 U.S. 158 (1964) ......... ... oiviinn... 45
United States v. Philadelphia Nat'l Bank, 374 U.S. 321 (1963) .................. viii, 8, 41
United States v. Rockford Mem. Corp., 717 F. Supp. 1251 (N.D. Ill. 1989), aff'd,

898 F.2d 1278 (7th Cir.), cert. denied, 498 U.S. 920 (1990) . .. ............... 36-37
United States v. Tidewater Marine Serv., Inc., 284 F. Supp. 324 (E.D. La. 1968) .......... 41
U.S. Anchor Mfg., Inc. v. Rule Indus., Inc., 7 F.3d 986 (11th Cir. 1993),

cert. denied, 114 S. Ct. 2710 (1994) ... ...t viii, 21-22

STATUTES
15 U S G L vii
15 U S G A8 vii-viii, 2, 45
15 U S . 2D vii
15 U S . 20 .o vii
28 U.S.C. 1200 . . vii
28 U .S C. 138 . .o vii
28 U.S.C. 1337 . o vii
OTHER
5 Phillip Areeda & Donald F. Turner, Antitrust Law (1980) ............ ... .. .. ...... 43

Department of Justice and Federal Trade Commission, Horizontal Merger Guidelines
(APT. 2,1902) . .ot 8-9, 21-22

Vi



PRELIMINARY STATEMENT

NAT, L.C. ("NAT") and DR Partners ("Donrey") appeal from the Judgment and Order of
Rescission rendered by the Honorable H. Franklin Waters on June 30, 1995. This ruling, entered
both in the case brought by the United States and that brought by Community Publishers, Inc.
and Shearin Inc. (collectively the "private plaintiffs™), is reported at 892 F. Supp. 1146. Neither
Appellant challenges the propriety of the relief fashioned by the court.

The United States' complaint alleged violations of Clayton Act section 7, 15 U.S.C. 18,
and Sherman Act section 1, 15 U.S.C. 1, and sought equitable relief. The district court
accordingly had jurisdiction pursuant to 15 U.S.C. 25-26 and 28 U.S.C. 1331, 1337. Appellants
filed timely notices of appeal on August 1, 1995 (NAT), and August 24, 1995 (Donrey), from the
Judgment and Order of Rescission entered by the district court on June 30, 1995. This Court's
jurisdiction is invoked pursuant to 28 U.S.C. 1291.

NAT and Donrey also appeal from the court's Opinion and Amended Order, filed on
August 25 and August 28, 1995. The United States did not participate in the proceedings that
generated these rulings, which involved questions of costs and attorneys fees. The Clerk of the
Court accordingly did not name the United States as a party to these appeals (Nos. 95-3355 &

95-3358) Y

! In this Brief "GX" denotes government exhibits, "PX" the private plaintiffs' exhibits, and
"DX" defendants' exhibits. The trial transcript is referenced by "T." and "T. P.1.H." denotes the
preliminary injunction hearing transcript. Cross-references to exhibit and transcript citations
refer to Appellants' Joint Appendix ("A"), the private plaintiffs' Appendix ("PA™), and the United
States’ Appendix ("GA™).

vii



STATEMENT OF ISSUES

1. Whether this Court may affirm the judgment that the acquisition violates section 7 of
the Clayton Act, 15 U.S.C 18, whether or not the Daily Record is in the relevant market.

United States v. Continental Can Co., 378 U.S. 441 (1964)

United States v. Philadelphia Nat'l Bank, 374 U.S. 321 (1963)

United States v. Empire Gas Co., 537 F.2d 296 (8th Cir. 1976), cert. denied,
429 U.S. 1122 (1977)

2. Whether the district court clearly erred in determining that the Times and the Morning
News compete for readers in the same local daily newspaper market.

FTC v. Freeman Hosp., Nos. 95-1448, -2882, 1995 WL 638354 (8th Cir. Nov. 1, 1995)

United States v. Archer-Daniels-Midland Co., 866 F.2d 242 (8th Cir.), cert. denied,
493 U.S. 809 (1989)

United States v. Empire Gas Co., 537 F.2d 296 (8th Cir. 1976), cert. denied,
429 U.S. 1122 (1977)

U.S. Anchor Mfg., Inc. v. Rule Indus. Inc., 7 F.3d 986 (11th Cir. 1993), cert. denied,
114 S. Ct. 2710 (1994)

3. Whether the district court clearly erred in determining that the Times and the Morning
News compete for advertisers in the same local daily newspaper market.

4. Whether the district court correctly concluded that the effect of the acquisition may be
substantially to lessen competition.

Consolidated Gold Fields PLC v. Minorco, S.A., 871 F.2d 252 (2d Cir. 1989)

F. & M. Schaefer Corp. v. C. Schmidt & Sons, Inc., 597 F.2d 814 (2d Cir. 1979) (per
curiam)

American Crystal Sugar Co. v. Cuban-American Sugar Co., 152 F. Supp. 387 (S.D.N.Y.
1957), aff'd, 259 F.2d 524 (2d Cir. 1958)

viii



STATEMENT OF THE CASE
The United States brought this action to challenge NAT's acquisition of the Northwest

Arkansas Times ("Times"), a transaction that eliminated competition and left the Stephens

family dominant in the market for local daily newspapers in the Fayetteville, Arkansas
metropolitan area. The Stephens family owns 95% of NAT, a company formed for the sole

purpose of acquiring the Times. The family also owns 100% of Donrey, which owns the

Morning News of Northwest Arkansas ("Morning News"). The Times, although based in

Fayetteville, has significant circulation in the adjacent city of Springdale, and the Morning
News, although based in Springdale, has a very significant presence in Fayetteville.Y Together,
the two papers account for virtually 100% of the local daily newspapers sold in the two
communities (T. 882-83, GA 116-17).7

NAT obtained the Times from Thomson Newspapers, Inc. ("Thomson™) in early 1995.

As a consequence of a strategic reorganization, Thomson decided to sell twenty-five of its over

one-hundred papers (T. 2275, GA 195). Although Thomson offered the other twenty-four papers
as a package deal, it determined that the Times would be extremely valuable to a local purchaser,
and therefore decided to sell it separately (T. 2307, GA 200). Several potential buyers expressed

interest in the Times; however, Thomson short-circuited the bidding process, concluding an

! In the two Fayetteville zip codes encompassed within the relevant market alleged by the
United States, the Morning News' daily circulation is 3,986 compared to 8,007 for the Times; in
the two Springdale zip codes so alleged, the Times' daily circulation is 1,856 compared to 10,136
for the Morning News (GX 361, GA 349). These four zip codes comprise almost the entirety of
the two communities and include some surrounding territory.

2 The Morning News also circulates in Rogers, a town located to the north of Springdale.
Indeed, until November 1994 the Morning News published two separate papers, one based in
Springdale and one in Rogers. The Benton County Daily Record ("Daily Record") circulates
primarily in Bentonville and Bella Vista, located to the northwest of Rogers, but has some
Rogers circulation.




agreement on January 27, 1995, to sell the paper to NAT. Thomson demanded, as a condition of
sale to the Stephens family, a $2 million premium over its previously indicated asking price (T.
2281-82, GA 196-97). Apparently anticipating an antitrust challenge (T. 1897-99, GA 157-59),
Thomson also obtained indemnification, inter alia, for "any Loss . . . incurred in connection with
or arising from . . . any investigation, suit or proceeding challenging the transactions
contemplated hereby on the basis of a violation of any Federal or State anti-trust statutes” (DX
1113 at 7, GA 383).

Antitrust litigation came quickly. On Sunday February 5, 1995, a day prior to the
scheduled closing, the private plaintiffs served representatives of Thomson and the Stephens
family with a complaint alleging violations, inter alia, of section 7 of the Clayton Act, 15 U.S.C.
18, and informed them that a preliminary injunction hearing would be held in two days (1 T.
P.L.H. 3-4, GA 17-18; T. 2286-87, 2344-45, GA 198-99, 201-02). Thomson and the Stephens
family nonetheless consummated the transaction as planned (T. 2345, GA 202). Four days later,
the district court entered a hold-separate order.

On March 28, 1995, the United States filed its complaint challenging the acquisition, and
the court consolidated the two actions. Although the private plaintiffs alleged a relevant market

encompassing both Benton and Washington Counties, thus including the Daily Record as well as

the Times and the Morning News, the government advanced a smaller market consisting of four

Washington County zip codes covering virtually all of Fayetteville and Springdale. Unlike the
private plaintiffs' market, the government's market included only the Times and the Morning

News.



Following a bench trial conducted in early May, the district court held NAT's acquisition
of the Times to violate section 7 of the Clayton Act. Employing well-established principles of

market delineation, see Community Publishers, Inc. v. Donrey Corp., 892 F. Supp. 1146, 1153-

55 (W.D. Ark. 1995), the court first determined, based on the facts in the record, that the two
relevant product markets consisted of advertising in, and readership of, local daily newspapers.

See id. at 1155-57. Turning to the geographic dimension of the markets, the court concluded

that "the Times and the Morning News strongly compete against each other for readers and
advertisers in Washington County.” 1d. at 1158.

The court thus found the relevant markets to encompass both the Times and the Morning
News and to exclude media other than local daily newspapers. Based on further findings

including, inter alia, that the Morning News and the Daily Record compete in Benton County,

see id. at 1162, and that the Times and the Daily Record compete for regional advertisers, see id.

at 1163-64, the court determined that "th[e] acquisition would affect market power over the
entire two-county area,"” id. at 1163; accordingly, "Northwest Arkansas" constituted the relevant
geographic market. 1d. at 1165. In this market, the court found, the merger would leave
""Stephens-owned newspapers in Northwest Arkansas [with] in excess of 84% of circulation and
88% of advertising,"” id. at 1168. The transaction thus presumptively violated section 7 of the
Clayton Act? -- a presumption that, in light of high barriers to entry exacerbated by the

acquisition, the defendants failed to rebut. See id. at 1168-69.

* The court found it appropriate to aggregate the Stephens family's holdings in NAT and
Donrey because the facts showed that members of that family would not vigorously compete
against one another. See 892 F. Supp. at 1169-72.

3



Importantly, and in recognition that broadening the market beyond the area in which the

Times and the Morning News compete decreased the Stephens family's post-merger market

share, the Court held in the alternative that "[e]ven if it were to be found that the relevant
geographic market was the Fayetteville Metropolitan area, as the government defines it, there

would still clearly be a violation of Section 7 because the Times and the Morning News compete

in that area, without question.” Id. at 1165 n.15.

Having found the acquisition unlawful, the court ordered rescission.¥ Thomson
subsequently sought from the district court a stay of judgment pending appeal. Along with the
plaintiffs, NAT opposed this request, “"recogniz[ing] that it faces a substantial burden on appeal
in attempting to completely overturn the decision of th[e] highly respected District Court” (Mem.
Br. in Support of NAT, L.C.'s Response in Opp. to Motion for Stay Pending Appeal 1 (July 20,
1995), GA 1). Indeed, although contending that the district court committed clear error in
"finding that the relevant market consists of Benton and Washington Counties,” NAT observed
that "given the Court's finding that it would, in any event, conclude that the market includes at

least the Times and the Morning News, and the applicable standard of review . . . it would be

even more difficult to obtain a second reversal with respect to the Government's case” (id. at 10-
11, GA 3-4).

The district court, and subsequently this Court, denied Thomson's request for a stay, and
the Times reverted from NAT to Thomson on September 20, 1995. The same day, and pursuant

to an agreement publicly disclosed on September 12, 1995, Thomson transferred ownership of

* The court also determined that both private plaintiffs possessed standing under the Clayton
Act to pursue their claims. See id. at 1165-67.



the Times to American Publishing Co. The private plaintiffs subsequently filed a motion to
dismiss these appeals as moot. That motion has been briefed and remains pending before this
Court.
SUMMARY OF ARGUMENT
The district court found, and the evidence at trial demonstrated, that the challenged

acquisition threatened to eliminate the vigorous rivalry between the Times and the neighboring

Morning News in violation of Clayton Act section 7. Appellants, seeking reversal of the

judgment, principally contend that the evidence fails to support the markets the district court
found, and that NAT's acquisition of the Times did not threaten competitive harm within the

reach of section 7 despite the Stephens family's complete ownership of the Morning News and

95% stake in the Times. Appellants’ arguments are without merit.

The record shows that from 1990 until NAT acquired the Times, the two papers engaged

in a "newspaper war" that left each with significant readership in the other's primary town of
circulation. Participants in this competitive struggle viewed the other paper, and not other

media, as threatening to wrest away significant readership and advertising dollars, and actual
marketplace behavior confirmed these perceptions. Based on this evidence, as well as other

data, the government's expert testified that the relevant market encompassed the Times and the

Morning News but excluded other media, and the district court properly credited this testimony.
Unable to demonstrate that the district court clearly erred in finding that the Times and

the Morning News compete in the same local daily newspaper market, Appellants contend that

the district court's judgment nonetheless must be reversed because the court erroneously

included in the market another paper, the Daily Record. But excluding the Daily Record only



could increase the Stephens family's post-acquisition market share, and the district court so

recognized in holding that the challenged acquisition would be unlawful even in a narrower

market that included only the Times and the Morning News. That alternative holding, supported

by the district court's findings, is sufficient to condemn the acquisition.
Appellants' final contention, that the district court was compelled to ignore the Stephens
family's market dominance because no single member of the family, or set of family members,

possessed more than a minority interest in both the Times and the Morning News, elevates form

over substance. The district court found that the Stephens family could be expected to act to
maximize the wealth of the family as a whole, an objective inconsistent with vigorous

competition between the Times and the Morning News. Having found it likely that the papers

would be operated in furtherance of a single economic interest, the court properly aggregated the
Stephens family's shares in the entities that control the two papers. Even if, as Appellants
erroneously suggest, all the anticompetitive effects engendered by the acquisition might later be
condemned when they arise under other provisions of the antitrust laws, that is irrelevant in light

of Clayton Act section 7's purpose of arresting anticompetitive restraints in their incipiency.



ARGUMENT

l. THE COURT MAY AFFIRM THE FINDING OF A SECTION 7 VIOLATION AS
LONG AS THE DISTRICT COURT DID NOT CLEARLY ERR IN DETERMINING
THAT THE TIMES AND THE MORNING NEWS COMPETE IN THE SAME LOCAL
DAILY NEWSPAPER MARKET

The district court delineated two relevant markets and found the transaction unlawful in
both: (1) a market for readership of local daily newspapers in Northwest Arkansas (which
includes the Daily Record's area of circulation); and (2) a market for advertising in local daily
newspapers in Northwest Arkansas. However, the court held in the alternative that "[e]ven if
were to be found that the relevant geographic market was the Fayetteville Metropolitan Area, as
the government defines it [(an area in which the Daily Record lacks appreciable readership)],

there would still clearly be a violation of Section 7 because the Times and the Morning News

compete in that area, without question.” 892 F. Supp. at 1165 n.15.

This alternative holding is sufficient to uphold the district court's judgment that the
acquisition violates Clayton Act section 7, and to sustain the judgment on this basis, the Court
need not decide whether the district court erred in expanding the geographic market to include
the Daily Record's area of circulation. For the alternative holding reflects the court's recognition
that any error in expanding the geographic market beyond the area in which in Times and

Morning News compete with each other would be harmless because a narrower local daily

newspaper market, one that excluded the Daily Record, would yield an even higher post-merger
market share for the Stephens family than the 84% and 88% calculated for the "Northwest

Arkansas" market.



The district court made all the factual findings essential to the narrower market that

underpins this holding, specifically finding that the Times and the Morning News belong in the

same local daily newspaper market for either readers or advertisers and that other media do not

belong in either market.2 Moreover, the findings that underlie the district court's conclusion that

> We recognize that the district court did not determine the precise geographic contours of a
local daily newspaper market that excludes the Daily Record, but as implicitly acknowledged by
the reference to the government's market in the court's alternative holding, determining that
market's precise boundaries down to the last zip-code was unnecessary. _See, e.g., United States
v. Continental Can Co., 378 U.S. 441, 456 (1964) (""[T]he "market," as most concepts in law or
economics, cannot be measured by metes and bounds. . . . Obviously, no magic inheres in
numbers.™ (quoting Times-Picayune Pub. Co. v. United States, 345 U.S. 594, 611-12 (1953)));
United States v. Philadelphia Nat'l Bank, 374 U.S. 321, 360 n.37 (1963) (explaining that some
"fuzziness would seem inherent in any attempt to delineate the relevant geographic market");
United States v. Empire Gas Co., 537 F.2d 296, 304 (8th Cir. 1976) (same), cert. denied, 429
U.S. 1122 (1977); cf. ETC v. Freeman Hosp., Nos. 95-1448, -2882, 1995 WL 638354, at *11
(8th Cir. Nov. 1, 1995) (rejecting the contention that the acquisition was unlawful "within any of
the three alternative markets" identified when the agency failed to establish facts necessary to
define any of these markets). Any alternative local daily newspaper market encompassing only
the Times and the Morning News would yield, in view of the district court's other findings,
virtually 100% post-acquisition Stephens family market dominance. This is true whether the
market consists of the four Fayetteville and Springdale zip codes identified by the government,
the slightly broader market of Washington County, in which the district court expressly found
"that the Times and the Morning News strongly compete against each other for readers and
advertisers," 892 F. Supp. at 1158, or any comparably sized market.

Moreover, as the government's expert noted (T. 899-900, GA 133-34), there is no
theoretical inconsistency in concluding that the market found by the district court and the market
advanced by the United States both are properly delineated. Under the 1992 Merger Guidelines,
markets may be defined for each merging firm, see Department of Justice and Federal Trade
Commission, Horizontal Merger Guidelines 8 1.0 (Apr. 2, 1992) ("Guidelines™); in some
instances, this analysis may result in distinct yet overlapping relevant markets. In this case,
defining the relevant markets for the Times may yield, as the government argued, markets for
readers of, and advertising in, local daily newspapers that include only the Times and the
Morning News. However, defining the markets from the perspective of the Morning News may
well yield the conclusion, reached by the district court, that the Daily Record is in those relevant
markets, even if the Daily Record does not belong in the relevant markets delineated for the
Times. Because the government believed that NAT's acquisition of the Times violated § 7 in
the narrower market alleged, it had no need to challenge the acquisition's legality in a broader
market.




the acquisition violates section 7 in the broader markets delineated -- the existence of high
barriers to entry exacerbated by the acquisition, the absence of demonstrable efficiencies, and the
propriety of aggregating the Stephens family's interests in the two papers -- apply equally to the
court's alternative holding. As demonstrated below, these findings, and the court's legal analysis,
were sound.

1. THE DISTRICT COURT CORRECTLY DETERMINED THAT THE TIMES AND

THE MORNING NEWS COMPETE FOR READERS IN THE SAME LOCAL DAILY
NEWSPAPER MARKET

Appellants advance essentially two objections to the district court's core finding that the

Times and the Morning News compete for readers in the same local daily newspaper market.

First, they argue that court erred in finding that the Times and the Morning News belong in the

same market?; and second, they maintain that the court erred in excluding other media from that

market. The district court's findings, however, are not clearly erroneous.”

¢ Although Appellants contend that the Times and the Morning News belong neither in the
same geographic market nor in the same product market, a single overarching argument
underlies both objections: that the papers are not substitutes from the perspective of consumers.
See NAT Br. at 12, 25-29, 36-46. Appellant's overlapping analysis reflects, as the Guidelines
explain, see Guidelines § 1.1 n.8, the interrelated nature of the product and geographic
components of the market. We accordingly do not address these dimensions separately.

" Market definition presents a question of fact reviewed for clear error. See Alexander v.
National Farmers Organization, 687 F.2d 1173, 1192 (8th Cir. 1982). ""Where there are two
permissible views of the evidence, the factfinder's choice between them cannot be clearly
erroneous.' Likewise, a factual finding that is supported by substantial evidence on the record
cannot be clearly erroneous.” Ricks v. Riverwood Int'l Corp., 38 F.3d 1016, 1018 (8th Cir.
1994) (quoting Anderson v. City of Bessemer City, 470 U.S. 564, 574 (1985)).

9



A. The District Court Correctly Found That The Times And The Morning News
Compete For Readers

The district court found that "[t]he record is absolutely replete with evidence that the

Morning News and the Times compete in the same product market and that they both serve the

same locale. Specifically, they are competing for readers in the Washington County area which
is comprised mainly of the towns of Fayetteville and Springdale.” 892 F. Supp. at 1158. The
district court based this finding on evidence demonstrating (1) that the Times and the Morning
News strive to cover local stories that appeal to each others' subscriber base; (2) that the two
papers have substantial overlapping circulation; (3) that significant "competitive actions and
reactions . . . have [been] undertaken [by both papers] in direct response to each other"; and (4)
that the papers had a "consistent obsession with each other as “the competition.” Id. at 1159.
The evidence amply supports the district court's finding.

1. The Evidence Demonstrated Vigorous Competition Between The Times
And The Morning News

Examination of only a sample of the evidence considered by the district court

demonstrates that, from the early 1990s, the Times and Morning News competed vigorously for

readers in Fayetteville and Springdale. In May 1990, the Morning News opened an office in

Fayetteville and converted to morning delivery (GX 4 at TC 002648, GA 203). In the two years

that followed, the Morning News' daily distribution in Fayetteville increased from 2,733 to 4,461

and its Sunday distribution there increased from 3,058 to 4,933 (A 421).¢ In the same period,

the Times' Fayetteville readership declined markedly (A 420).

8 If the Morning News' Fayetteville distribution for 1989, 1,611 daily and 2,011 Sunday (A
421), is used instead of the 1990 figures, the Morning News' gains in Fayetteville were even
more impressive. These numbers do not include the Morning News' Rogers edition.

10



The Times, conceding that its reverses stemmed from failure to improve the paper in the

wake of the Morning News' initiatives (GX 9 at TC 004542, GA 208), and recognizing that

"Fayetteville is a very competitive market" (GX 4 at TC 002648, GA 203; GX 9 at TC 004542,

GA 208), launched a counterstrike in 1992 -- one designed both to stop Morning News'
penetration in Fayetteville and to increase the Times' circulation in Springdale. The Times, for
instance, opened a bureau and added a reporter in Springdale (GX 9 at TC 004542-43, GA 208-
09), increased nonadvertising content by over five columns a day (id.), introduced a Saturday
edition (GX 5 at DMGO01-00017, GA 204), and switched to morning delivery (A 412).

The impact of this competition was not lost on the Morning News (PX 39 at DONR-

10706, GA 359). Donrey's President noted that the Times' new Saturday edition gave "a large
percentage of news space . . . to Springdale news items"” (GX 5 at DMG01-00017, GA 204).

Indeed, concluding that the Times sought to use the Saturday edition "to hit hard™ at areas in

which the Morning News circulates (id.), he ordered an acceleration of the Morning News' own

plan to add a Saturday edition (GX 7 at DMG01-00015, GA 205; GX 8 at DMG01-00019, GA

207). Also in direct response to the Times' turnaround, the Morning News decided to delay for

six months a planned $1.00 subscription price increase (GX 7 at DMG01-00015, GA 205), a

delay that ended up amounting to a year (A 412). When the Morning News finally implemented

the increase, the Times responded by planning to keep its own prices constant in order to

augment circulation in Springdale, noting that it would "have to take [a] revenue hit to get the
numbers that are critical to this paper's overall strategy of market growth™ (GX 85 at NAT-

00141, A 611). The Times similarly delayed for almost a year a planned $.50 to $.75 price

11



increase for Sunday rack sales because it "[could] not go to that price with [the Morning News]

still at 50" (id. at NAT 08-00140, A 610; GX 88 at -00134, PA 847; GX 91 at 00122, GA 239).¢

The Times also hired a new publisher, George Smith, who carried out a program of

aggressive competition with the Morning News throughout 1993 and 1994, which he
characterized as "the Second Battle of Northwest Arkansas"” (GX 1 at NAT01-00277, PA 779).

During this period, each paper rapidly reacted to the other's competitive actions. The Times

increased its use of color, and the Morning News responded with additional use of color (GX 19

at TC 004827, GA 212). Smith distributed free copies of the Times to Morning News readers on

holidays (GX 99 at NAT08-00101, A 632; GX 44, GA 215). After the Times did so in

Springdale, the Morning News switched to 365-days a year publication (GX 45, GA 216; T.

1251-53, GA 146-48). The Morning News followed the Times in introducing a travel page (GX

119 at NATQ7-00080, GA 282), and the Times, in turn, improved its weather page in response to

similar improvements by the Morning News (GX 231, GA 346). Perhaps most visibly, the

Times expanded its sports coverage in order to "rattle the [Morning] News' cage” (GX 26 at TC

001961, PA 829), and the Morning News responded by enhancing its own sports coverage (GX

129, at NATO07-00048, GA 314). Smith also sought to take business away from the Morning

News more directly. He reported "picking up subscribers” from the Morning News after

distributing free copies of the Times (GX 102 at NAT08-00096, PA 868); indeed, at one point

Smith disseminated some 4,200 free copies of the Times to Morning News subscribers as part of

his plan "to barricade Fayetteville" (GX 58, GA 218). He also sought to expand coverage of

9 By the time the increase was implemented in January 1994, the Times, as discussed below,
increased the price to $1.00 (A 412).

12



regional and local news of interest to Springdale readers (T. 1664, PA 393). Insum, as a

Morning News official put it, competition in the region was "a ferocious dog eat dog situation™

(PX 39 at DONR-10708, GA 361).

Kenneth Baseman, the government's expert, whose testimony the district court accepted,
concluded that this evidence demonstrated that the two papers belonged in the same market.
Applying the Merger Guidelines' methodology (T. 861-69, 881-94, GA 95-103, 115-28),
Baseman found particularly relevant the extensive evidence, detailed above, that the papers
viewed one another as “the competition™ and that the papers based business decisions on each
others' competitive actions (T. 871-874, GA 105-08). He also found the defendants' contention

that the Times and the Morning News do not belong in the same relevant market inconsistent

with profit data showing that the outbreak of "competition between the Times and the [Morning]

News in the early '90s resulted in approximately a ten-percent reduction [and a] ten percent

transfer from profits to quality related expenses™ on the part of the Times (T. 875-77, 914-15,

918, GA 109-11, 135-37). The sum of the evidence, Baseman concluded, demonstrated that the
two papers significantly checked each others' ability to attempt to exercise market power (T.
876-77, GA 110-11).

2. Appellants' Objections To The District Court's Analysis Are Without
Merit

Despite this evidence, Appellants contend that the district court committed clear error in
placing the papers in the same market. Their arguments lack force.
a. Appellants first maintain that "local daily newspapers,” such as the Times and the

Morning News, inherently appeal only to a "particular locale.” NAT Br. at 25. The papers

13



""cannot be competitors in a “local' market unless both papers are serving the same local
populace, which is not the case here.” 1d. at 26 (emphasis added). Put more simply, Appellants

maintain that the Times and the Morning News do not, and indeed cannot, constitute substitutes

for one another in the eyes of consumers because of a near-irrebuttable presumption that "local
daily" papers necessarily compete only in their towns of primary circulation. See NAT Br. at 13-
15, 25-26.

Such a presumption, however, has no basis in law or policy. It impermissibly abandons
the principle that "the reality of the marketplace must serve as the lodestar" of market definition,

e.4., United States v. Empire Gas, 537 F.2d 296, 303 (8th Cir. 1976), cert. denied, 429 U.S. 1122

(1977), as well as Appellants' own position that elasticity tests’¥ must be applied to newspaper

markets, see NAT Br. 46 & n.47. Furthermore, new residents, residents who live between two
communities, at the juncture of two communities, or live in one community but work in another,
may have "hometown" loyalty to neither and may find news and information germane to a

broader region desirable. Indeed, Appellants' argument is refuted by the November 1994 merger

10 We use "elasticity" of demand to encompass both the "cross-elasticity" test, which
measures the sales gained by only one product in response to a price increase by another, see
United States v. E.I. du Pont de Nemours & Co., 351 U.S. 377, 400 (1956), and the "own"
elasticity test of the Merger Guidelines, which takes into account all sales lost by a producer
from its imposition of a price increase or equivalent quality reduction. See United States v.
Eastman Kodak Co., 63 F.3d 95, 108 (2d Cir. 1995) (defining own elasticity). Both these
approaches have been endorsed by this Circuit as permissible tools of market delineation. See
United States v. Archer-Daniels-Midland Co., 866 F.2d 242, 246, 248 (8th Cir. 1988) (applying
both the Guidelines' "hypothetical monopolist" approach and the cross-elasticity test), cert.
denied, 493 U.S. 809 (1989); H.J. Inc. v. International Tel. & Tel. Corp., 867 F.2d 1531, 1537-38
(8th Cir. 1989) (same). The difference between them is immaterial for the purposes of this
appeal because Appellants concede that both the Guidelines and the cross-elasticity test supply
appropriate market delineation principles. See NAT Br. at 10-11, 16-17, 45-46. We note,
however, that Appellants erroneously appear to equate the two tests. See id. at 17, 36, 46.

14



of the Morning News' separate Rogers and Springdale daily papers into the Morning News of

Northwest Arkansas. As the new name of the paper suggests, "local” daily papers, contrary to

Appellants' argument, see NAT Br. at 25, may seek to differentiate themselves on bases other
than identification with a "hometown" or primary area of circulation.
The record, moreover, amply supports the district court's finding that the Times and

Morning News each appeal to readers in both Fayetteville and Springdale. For instance, in the

two Fayetteville zip codes identified by the government, the Morning News possesses a daily

circulation of 3,986 and the Times 8,007 (A 431-32). Clearly, the Morning News has significant

appeal in Fayetteville; indeed, a switch of only a little more than 2,000 readers would result in it
displacing the Times as the leading Fayetteville paper.£ And, although the Times did not
achieve the same degree of penetration in Springdale, its presence in the zip codes identified by

the government is substantial, with a daily circulation of 1,856 compared to the Morning News'

1t Appellants rely on Sun Newspapers, Inc. v. Omaha World-Herald Co., 1983-2 Trade Cas.
(CCH) 1 65,522 (D. Neb. June 14, 1983), aff'd in part and modified in part, 713 F.2d 428 (8th
Cir. 1983), for the proposition that a newspaper with only a 37% penetration of the relevant
market is not competing in that market. See NAT Br. at 13-15. Sun Newspapers stands for no
such principle. There, the court was required to determine, in a Sherman Act § 2 case, the proper
geographic market in which to assess whether the World-Herald possessed monopoly power. In
making this determination, the court included counties in which the paper's penetration
approximated 80%, for in those counties the paper "total[ly] lack[ed] strong competitor[s]."
1983-2 Trade Cas. at 68,590. This same conclusion could not be reached for other counties in
which the World-Herald achieved less success; thus those counties were excluded from the
relevant market. See id. at 68,586. Put otherwise, the county in which the World-Herald
achieved a penetration of only 37% was excluded not because of a finding that the paper did not
there compete, but because a narrower area existed in which other papers did not constrain the
World-Herald's power. Having found the World-Herald to possess monopoly power in a
relevant market, the court had no occasion to define others.

12 For the Sunday editions, the switch need number only 1,800 (GX 361, GA 349).

15



10,136 (A 431-32).2 The record also includes evidence that the Morning News contains local

news and advertising of interest to Fayetteville readers (T. 412-15, 453, GA 29-32, 47; T. 701-
02, A71-72; T. 709, PA 127), and that the Times' content similarly appeals to readers in
Springdale (T. 453, GA 47), see also supra p.11 (discussing the Times' devotion of increased
space to Springdale news items). Indeed, because of their constraining influence on one another,
described in detail above, the papers actively sought not to differentiate themselves on the basis
of their appeal to their particular "home town" audience, but instead primarily on the overall
quality of their content and regional appeal.¥

b. Appellants next contend that the district court erred in placing the Times and the

Morning News in the same market because the analysis of their economic expert, Dr. Overstreet,

13 Appellants, in arguing that the Times and the Morning News are not substitutes, point to
the testimony of two Fayetteville residents. NAT Br. at 26. But their testimony cannot possibly
require ignoring that the Morning News has a Fayetteville circulation of 4,000. See also infra
note 14 (noting testimony that both papers cover the entire region). Appellants also rely on Dr.
Overstreet's assertion that the Times and the Morning News "are distinct products with distinct
hometown newspaper flavors." NAT Br. at 26. The district court permissibly rejected this
testimony. Dr. Overstreet offered this opinion largely as a means of explaining calculations that
demonstrated, in his view, the absence of competition between the Times and the Morning News
(T. 2158-59, GA 167-68). But these calculations, as the district court recognized, were flawed.
See infra pp.17-19. Moreover, as the district court observed, Dr. Overstreet's testimony "leaves
unexplained why everyone involved with these papers thought they were competing and made
numerous business decisions and took innumerable competitive actions as if they were." 892 F.
Supp. at 1162.

4 See, e.9., GX 21 at TC 004477 (PA 802) (news and advertising sharing agreement between
the Times and the Daily Record); GX 26 at TC 001941 (PA 827) (same); GX 83 at NATO1-
00084-86 (GA 227-29) (explicating the Times' aspiration to appeal to readers in both
Washington and Benton counties); T. 1220 (PA 235) (Morning News' publisher agrees that the
paper's goal is "to be a true regional newspaper for all of northwest Arkansas"); T. 412-16 (GA
29-33) (noting the Times' and the Morning News' coverage of the entire region); T. 439-40 (A
62-63) (explaining that both the Times and the Morning News "cover the whole northwest
area").

16



conclusively demonstrated that they were not. See NAT Br. at 26-27. However, the district
court rejected Dr. Overstreet's testimony in favor of that of the plaintiffs’ experts. See 892 F.

Supp. at 1161. "It is axiomatic that a district court has the discretion to evaluate the credibility

of expert witnesses and accept the testimony it finds most plausible,” ETC v. Freeman, Nos. 95-
1448, -2882, 1995 WL 638354, at *8 n.13 (8th Cir. Nov. 1, 1995), and the district court did not
abuse its discretion in rejecting Dr. Overstreet's testimony here.

Dr. Overstreet examined the Times' January 1994 $.50 to $1.00 price increase for Sunday

rack sales. Based on current profit data, Dr. Overstreet determined that the “critical” elasticity of
demand -- the elasticity above which a 10% price increase would be unprofitable for the Times --
was 3.3 (T. 2074-76, A 287-89). Dr. Overstreet then observed that, following implementation of

this 100% price increase, during which time the Morning News did not increase its $.50 price,

the Times lost approximately 1,300 single copy sales in the short run, or 34% of such sales (T.

2080-81, A 293-94). This yielded an elasticity associated with the price increase, Dr. Overstreet
concluded, of (34/100) .34. Because the elasticity calculated was "substantially below the
[elasticity of] 3.0 or so that would have been necessary" to make the price increase unprofitable,
Dr. Overstreet reasoned that the two papers did not belong in the same market (T. 2081-86, A

294-99).

17



Dr. Overstreet's calculation was flawed.X¥ As an initial matter, taken at face value Dr.

Overstreet's testimony implies that the Times was severely underpricing its product. The

disparity between the critical elasticity of 3.3 calculated and the actual elasticity for the 100%
price increase found of .34 indicates that the Times should have been profitably pricing the paper
substantially above $1.00. But it is plainly more likely that Dr. Overstreet performed a flawed

calculation than that the Times possessed market power unknown to its management.

Confirmation of the calculation's infirmity is provided by three sources.

First, the calculation, as the district court observed, see 892 F. Supp. at 1161, failed to
account for the interaction between readership and advertising. Dr. Overstreet's determination of
a critical elasticity for the Times of 3.3 and an actual elasticity of .34 both took into account only

profits lost from failure to sell circulation to readers.2¥ They did not take into account lost

advertising revenue from having fewer readers at the higher circulation price, and advertising
dollars are the most important component of newspaper profitability (T. 761-62, PA 149-50).

Nor, as Dr. Overstreet acknowledged (T. 2197-98, GA 185-86), did either calculation account

> Although Appellants claim that "[i]t cannot be overemphasized" that the 100% price
increase, which represented "not a “small but significant' price increase" but instead "a doubling
of price," "failed to reflect a significant cross-elasticity of demand," NAT Br. at 27 n.26, they
ignore the simple mathematical implications of having such a large price increase. With a 100%
price increase, even a 100% quantity reduction would yield an elasticity of only 1. It was
accordingly mathematically impossible for Dr. Overstreet's exercise to yield an elasticity nearly
as great he required.

16 Conceptually, the effect of Dr. Overstreet's error was to overstate greatly the Times' critical
elasticity and to understate the actual elasticity for the price increase examined.

18



for the dynamics of the "feedback" loop.Y Consequently, Overstreet's calculations are

meaningless.
Second, Dr. Overstreet admitted that he made no attempt, through multiple regression
analysis or otherwise, to sort out all of the effects on quantity sold other than price (T. 2187-89,

GA 172-74).2 Most significantly, contemporaneously with the increase in price to $1.00, the

Times redesigned its Sunday sports section as well as the paper's front page (GX 110 at NAT10-

00047, GA 253). According to the Times' publisher, the new sports section in particular "was

necessary" to gain acceptance for the new $1.00 rate (id.). Consequently, as the district court
noted, see 892 F. Supp. at 1161, the "quality-adjusted" price increase likely was much less than
100%; this, however, Dr. Overstreet ignored in calculating the .34 elasticity.

Finally, Dr. Overstreet's calculation of an elasticity for a past price increase sheds little

light on what elasticity the Times would face for a price increase initiated today (at a higher

prevailing price). But it is the latter that is the concern in defining markets for the purpose of
analyzing mergers. It might well be the case that, at a price of $1.00, a small price increase
might yield a much higher elasticity than the .34 calculated. Dr. Overstreet, however,
overlooked this problem completely.

c. Appellants similarly contend that district court committed reversible error in failing to

accept Dr. Overstreet's testimony that instances in which the Times and Morning News did not

immediately respond to each others' price increases evinced a low elasticity. See NAT Br. at 27-

7 See infra p.30.

8 Dr. Overstreet testified that he attempted to estimate the Times' elasticity of demand
through econometrics but was unable to do so (T. 2187-89, GA 172-74).

19



28. Although evidence of rapid reactions to price increases is probative of competition,

competitive responses need not be instantaneous. See United States v. Continental Can Co., 378

U.S. 441, 455 (1964). Moreover, the very authority cited by Appellants recognizes that refusing

to follow a price increase may constitute a competitive response. See Buffalo Courier-Express,

Inc. v. Buffalo Evening News, Inc., 441 F. Supp. 628, 637 (W.D.N.Y. 1977), vacated on other

grounds, 601 F.2d 48 (2d Cir. 1979).

Nothing in the record required the district court to reject the view that the Morning News'
failure to follow the Times' Sunday rack price increase until mid-1995 reflected the constraining
force of the Times' improved quality. Indeed, the timing of the price increase -- following the
acquisition -- suggests that it resulted from the Times' diminished competitive influence once the

Stephens family controlled both papers. Appellants' reliance on the Morning News' failure to

raise its home delivery price to $6.00 until April 1993, when the Times effected a $6.00 to $6.50

home delivery price increase in January 1991, is similarly misplaced. Appellants ignore that the

Morning News immediately reacted to the Times' price increase by raising its own price from

$4.50 to $5.00 (A 412), and that the Morning News' delayed a further $1.00 increase because of

the Times (GX 7 at DMGO01-00015, GA 205) -- reactions plainly probative of competition.t
d. Finally, Appellants contend that the district court erred in accepting the analysis of the

government's expert, Kenneth Baseman. See NAT Br. at 17-18 n.20. Baseman's testimony was

19" Appellants also point to Dr. Overstreet's testimony that if the Times and the Morning News
were close substitutes, the Times would not have had "the luxury” (T. 2101, A 314) of
waiting for two years before following the Morning News in converting to morning delivery.
See NAT Br. at 28 n.28. However, Dr. Overstreet did not explain why the Morning News'
substantial circulation gain in Fayetteville after converting to morning delivery did not evince a
fairly high elasticity of demand.

20



fatally deficient, they argue, because he made no attempt to measure elasticities directly or to
conduct "any economic analysis" to support his opinion. NAT Br. at 17 & n.20. These
objections are misconceived.

No court ever has required an actual measurement of elasticities.2 Reliable data for

performing such calculations often does not exist. See, e.qg., U.S. Anchor Mfqg., Inc. v. Rule

Indus., Inc., 7 F.3d 986, 995 (11th Cir. 1993). If it were required, antitrust markets commonly
could not be defined. It is for precisely this reason that the Guidelines, which Appellants
concede supply appropriate market definition principles, see Nat Br. at 10-11, 16-17, 45-46;
Donrey Br. at 43, provide for consideration of "all relevant evidence,” Guidelines §1.11,2 from
which elasticity may be gauged indirectly. And consistent with the Guidelines, this Court
recognizes that a "broad range of evidence . . . may be of value in determining” the relevant

market. Freeman, 1995 WL 638354 at *10; see also United States v. Archer-Daniels-Midland

Co., 866 F.2d 242, 246 (8th Cir.) (explaining that the tools of market delineation "are not [to be]

used to obscure competition but to recognize competition, or the lack of competition, to the

20 Indeed, one court presented with estimated elasticities found the evidence "completely
useless, primarily because we have no basis for evaluating what a particular elasticity coefficient
means.” United States v. Mrs. Smith's Pie Co., 440 F. Supp. 220, 227-28 (E.D. Pa. 1976).

2L This includes, inter alia:

1) evidence that buyers have shifted or have considered shifting purchases between
products in response to relative changes in price or other competitive variables;

2) evidence that sellers base business decisions on the prospect of buyer substitution
between products in response to relative changes in price or other competitive
variables. . ..

Guidelines 8 1.11. The same nonexclusive factors apply to geographic market definition. See
id. 8§1.21.

21



extent such exists" (citing United States v. Continental Can Co., 378 U.S. 441, 453 (1964)), cert.

denied, 493 U.S. 809 (1989); cf. Empire Gas, 537 F.2d at 303 ("In defining the relevant part of
commerce for any product the reality of the marketplace must serve as the lodestar.").

Accordingly, and contrary to Appellants' contention, see NAT Br. at 17 n.20, Baseman
followed the Guidelines in relying on evidence of significant competitive interaction between the
two papers as well as business documents demonstrating that the papers consistently viewed
each other as one another's principal competitor. See Guidelines § 1.11.2 This evidence,
moreover, plainly is probative of the papers' presence in the same relevant market. See Freeman,
1995 WL 638345, at *9 ("We agree that testimony of market participants is relevant to a

determination of a proper geographic market . . . ."); Morgenstern v. Wilson, 29 F.3d 1291, 1297

(8th Cir. 1994) (relying on the testimony of market participants to include other suppliers in the

market), cert. denied, 115 S. Ct. 1100 (1995); U.S. Anchor, 7 F.3d at 995 (detailing factors that

"serve as useful surrogates for cross-elasticity data” including "whether industry firms routinely
monitor each other's actions and calculate and adjust their own prices (at least in part) on the

basis of other firms' prices" (internal quotations omitted)); ETC v. Coca-Cola Co., 641 F. Supp.

1128, 1132 & n.8 (D.D.C. 1986) ("Analysis of the market is a matter of business reality -- a
matter of how market is perceived by those who strive to profit in it." (citing cases)), vacated as

moot, 829 F.2d 191 (D.C. Cir. 1987) (Table).

22 As Baseman testified, there was "information in the record of a quantitative nature" that
allowed him "to be comfortable with [his] conclusion that these firms are in the same market
under a 5 or 10% merger guidelines test. You can get there with econometrics; you can get there
other ways" (T. 913, A 95).

22



Baseman also properly relied on profit data that, he concluded, was inconsistent with the
view that the papers belonged in different markets (T. 934-35, A 109-10). Appellants argue that
Baseman "conducted no study of the financial data underlying his hypothesis that the reduction
in profits was indicative of competition.” NAT Br. at 17 n.20. However the evidence
demonstrated that the Times, during a period in which its expenditures rose and its profits
declined 21%, experienced the greatest percentage increase in poth nonadvertising content and
staffing for all Thompson Southern Group newspapers during 1989-1993 (GX 82 at TC 003607,
GA 223; GX 82A, GA 224), and Baseman testified that these are "standard measures of quality
in the empirical literature on newspapers" (T. 916, A 98), an industry in which Baseman, as the
court noted, see 892 F. Supp. at 1156, had much experience (T. 860-61, 870, GA 94-95, 104).
During this period, moreover, the Times' revenues actually rose (GX 82 at TC 003607, GA 223)
because, unlike the rest of the country, the early 1990s marked a period of growth for Northwest

Arkansas (T. 934-35, A 109-10; T. 2174, GA 171). The Times' reduced profits, and a similar

decline for the Morning News, thus did not reflect a recession; rather, coupled with quality

improvements that far outstripped Thomson's other papers, the data evinces the presence of
competition (T. 935, A 110).

B. The District Court Correctly Excluded Other Media From the Market

Appellants next maintain that the district court clearly erred in including in the market
only "local daily papers." Their contention should be rejected.

1. Appellants initially argue, see NAT Br. at 29-31 & n.29, that the district court erred in
relying on "the contemporaneous, prelitigation records of the various newspaper organizations

and personnel involved in [this] case™ that "made frequent comparisons between the Times and

23



the Morning News" but "did not make comparisons between the Times and any other media

outlet.” 892 F. Supp. at 1155. They first contend that the court misread the record as a factual
matter, claiming that "the Times' internal documents and business plans directed to its corporate
parent, Thomson, are replete with references to non-daily newspapers and other media
competitors, as well as the neighboring papers.” NAT Br. at 29-30. However, documents noting
media other than local daily papers generally do so in the context of a concern for advertising,
not readership.Z’ On the crucial question of competition for readership, George Smith's monthly
Times manager's reports for 1993 and 1994 contain no mention of television or radio

competition for readers.? As for state-wide, out-of-state and national papers, the Times

2 See GX 26 at TC 001942 (A 530) (discussing the demise of a "long-term weekly
alternative newspaper and Thrifty Nickel" in the wake of the Times' "[t]arget[ing of] non-
advertisers that participated in competition™); GX 24 at TC 002226 (A 527) (noting that the
Thrifty Nickel "went belly up™); GX 78 at NAT06-00611 (A 534) (mentioning the Star Shopper,
a publication that, as its publisher testified (T. 397, 408, GA 23, 25), is not a substitute for
readers because it contains only advertising); GX 79 at NAT06-00234 (A 542) (noting that
electronic media also seek the advertising dollars sought by the Times); id. at -00249-50 (A 557-
58) (Star Shopper); GX 80 at TC 000017-18 (A 571-72) (same); id. at -000021 (A 575)
(discussing other advertising vehicles); GX 81 at NAT06-00114-15 (A 584-85) (noting the Star
Shopper); GX 85 at NAT08-00142 (A 612) (noting "market share" for advertising); GX 84 at
NATO08-00148 (A 606) (same); GX 87 at TC 001797 (A 619) (same); GX 89 at NAT08-00132
(A 626) (same); GX 96 at NAT08-00110-11 (A 629-30) (same); GX 99 at NAT08-00102 (A
633) (noting a new coupon book product and the "ad count™ of a new "alternative"” Fayetteville
paper); GX 14 at NAT08-00230 (A 525) (noting advertising rates); GX 78 at NAT06-00610 (A
533-34) (noting non-local daily papers, television, and radio in a "Competition Analysis" but
discussing in detail only state-wide and out-of-state papers in relation to circulation competition
and describing these papers, essentially, as complements).

¢ See GX 84 (A 603) (exhibit year misdated 1992); GX 85 (A 609-14); GX 87 (A 615-21);
GX 89 (A 621-26): GX 90 (GA 232-37): GX 92 (GA 244-50); GX 99 (A 631-38); GX 102 (PA
867-71); GX 106 (PA 872-76); GX 108 (PA 879-84); GX 110 (GA 251-56) (1993); GX 111 (GA
257-62); GX 114 (GA 263-69); GX 117 (GA 270-78); GX 119 (GA 279-84); GX 121 (GA 285-
90); GX 123 (GA 291-97); GX 125 (GA 298-304); GX 127 (PA 885-90);

GX 129 (GA 311-16); GX 130 (GA 317-23); GX 132 (GA 326-30); GX 134 (GA 331-37)
(1994).

24



regarded these papers as complements for readers, not substitutes, because they did not contain

the same sort of local and regional coverage as the Times and the Morning News,® a judgment

confirmed by the testimony of readers (T. 455-56, GA 49-50). And, with respect to much lower
circulation daily, weekly, or biweekly publications in the region, there is no evidence that these
publications were viewed as serious competitors for readers in Springdale and Fayetteville.%
The documents, then, support the district court's limitation of the market to "local daily

newspapers."

Appellants' second argument is that the repeated references to the Morning News and the

Times as each others' principal competitor for readers in these documents, and the absence of
significant mention of other media, reflect not market reality but simply an arbitrary decision by
Thomson for "each of its 144 papers to discuss as competition all newspapers within a 35-mile
radius of it.” NAT Br. at 30. However, the Thomson Southern Group business plan cited, in
addition to listing newspapers within 35 miles, also listed "Other Serious Competitors™ (GX 82
at TC 003532, GA 222). For many of Thomson's papers this category included other media,
such as "television stations,"” "radio," and other papers and printed publications (id.). But for the
Fayetteville market, as Baseman noted (T. 874, 937-38, GA 108, 138-39), there were no such

entries. This document thus supports the court's exclusion of other media. Moreover, that the

% See, e.9., GX 78 at NAT06-00611 (A 534).

%6 See, e.0., GX 80 at TC 000019 (A 573) (noting that the Times competed "head-to-head"
with Community Publishers, Inc.'s Herald Leader in Siloam Springs, a small community
approximately 20 miles to the west of Fayetteville/Springdale); GX 81 at NAT06-00118 (A 588)
(noting a new "alternative" Fayetteville paper); GX 99 at NAT08-00102 (A 633) (“ignor[ing]"
the "alternative” paper); GX 83 at NAT01-00112 (A 602) (noting the demise of the alternative
paper and merely the existence of a Fayetteville weekly).

25



Times' documents occasionally mention other media, albeit almost only in the context of
advertising, refutes Appellants' contention that the Times' reports merely reflect a policy on the
part of Thomson to consider only neighboring local daily papers.

2. Appellants, citing H.J., Inc. v. International Tel. & Tel. Corp., 867 F.2d 1531 (8th Cir.

1989), next maintain that the perceptions of the competitive environment contained in these
documents are insufficient to exclude other media from the market. NAT Br. at 30-31; see also
id. at 11, 13 n.17, 34-35 (contending that the district court erroneously failed to define the
relevant market from the perspective of consumers). However, this circuit has made clear that
"testimony of market participants is relevant to a determination of [the] market." Freeman, 1995
WL 638354 at 9.2/ When such evidence has been rejected as deficient, it is not because market
participant testimony never can suffice to delineate the relevant market, but because, in context,
the particular evidence was not sufficiently probative of the crucial question before the court.
For instance, in H.J., the plaintiffs' internal documents consisted of “casual™ and
"conclusory statements™ that "alternatively discount[ed] and recognize[ed]" another product as
competition. 867 F.2d at 1540. Such contradictory statements did not constitute "hard
evidence" that permitted the conclusion that two products did not compete. Id. Similarly, this
Court, examining its recent precedents on geographic market definition, explained in Freeman

that "the views of market participants are not always sufficient to establish the relevant market,

especially when their testimony fails to specifically address the practicable choices available to

27 Appellants' reliance on Flegel v. Christian Hosp., 4 F.3d 682 (8th Cir. 1993), is wholly
misplaced. There, in stating that "[t]he plaintiffs' perspective on the market has no bearing," id.
at 690 n.7, the court, as the very next sentence and citations reveal, simply meant that if
consumers have suffered no injury, an injury to competitors is irrelevant, see id.

26



consumers." Freeman, 1995 WL 638354 at *9 (discussing Bathke v. Casey's Gen. Stores, Inc.,

64 F.3d 340, 345-46 (8th Cir. 1995) (emphasis added)). The point of these cases is that the
evidentiary force of competitors' perceptions depends on context, which is generally for the

district court to evaluate. See Freeman, 1995 WL 638354 at *9-*10. They announce no

requirement, as Appellants insist, that the perceptions of competitors are never sufficient or that
the market must always be established through detailed studies.%/
Here, in contrast to the casual, contradictory, and conclusory statements found

insufficient in H.J., plans and reports generated over several years focused, with respect to

readers, on competition between the Morning News and the Times to the virtual exclusion of all

else. Although, as Appellants note, see NAT Br. at 30-31 n.29, George Smith at trial attempted
to recharacterize these statements as morale-building rhetoric, the district court correctly rejected
Smith's attempt to walk away from "the contemporaneous, prelitigation” record. 892 F. Supp. at
1156. Moreover, in light of detailed and consistent evidence, spanning several years, indicating
that the papers did not regard other media as competitive threats, the district court permissibly
inferred that other media did not supply viable alternatives for readers.

In any event, this is not a case in which market delineation depends solely on the

perceptions of current market incumbents.Z  The government's expert testified that other media

%8 See, .., Freeman, 1995 WL 638354 at *10 (upholding the district court's refusal to credit
fully testimony of market participants that consumers would not turn elsewhere in the absence of
"significant economic or statistical data" but "hesitat[ing] to require particular evidence,
especially in litigation involving complex industries . . . in light of the broad range of evidence
that may be of value in determining a geographic market" (emphasis added)).

2 Even if it were, the detailed and consistent documentary record in this case would be
sufficient to sustain the district court's exclusion of other media. Cf. Freeman, 1995 WL 638354
at *10-*11 (upholding the district court's refusal to "fully credit” testimony of market

27



do not belong in the market, and contrary to Appellants' contention, see NAT Br. at 34-35, he
based that conclusion not only on the documentary evidence described above, but also on his

analysis that "the reduction in profitability of [the Times and the Morning News] after the

[outbreak of] competition . . . around 1990 basically amounted to a ten percent transfer away
from the shareholders toward the consumers” (T. 918, GA 137). This appraisal reflects that,

although the Times and the Morning News undertook numerous competitive reactions to one

another, there is no evidence of them taking steps to combat the competitive moves of other
media.2? If, as Appellants contend, see NAT Br. at 31-32 n.30, other media had the capacity to

take readership away from the Times and the Morning News, one would expect to see such

reactions. But there is no evidence of the Times responding, for instance, to the dramatic growth
in the cable industry.2¥ Supporting Baseman's analysis is testimony that in Little Rock the

surviving local daily paper was "freer to set circulation rates or circulation prices higher" than

participants that differences between care available at one hospital and others removed the latter
from the market but emphasizing the district court's discretion in this regard).

% For instance, the Times monthly manager's reports from January 1993 through February
1995 include no references to any competitive responses undertaken by the Times to combat
threats to circulation from radio or television. See supra note 24 & GX 137 (GA 338-43).

3t Appellants accordingly are wrong that Baseman's testimony "failed to offer any basis" for
inferring an elasticity of demand that properly excluded other media. NAT Br. at 35. Indeed, as
the district court noted, see 892 F. Supp. at 1156, Appellants' own economic expert testified that
his elasticity calculation demonstrated that other media did not belong in the same relevant
market as the Times (T. 2164, GA 169; T. 2168, A 326). Appellants
contend that the district court's reliance on his testimony was "egregious[]" because, once Dr.
Overstreet determined that each paper belonged in a separate market, he had no need to make
any further inquiry of substitutes. NAT Br. at 32-33. But whether Dr. Overstreet could have
testified to less, he expressly excluded other media from the market, and not merely "arguendo,”
id. at 33.

28



when it faced competition from a recently vanquished competing local daily (T. 495, GA 53)
despite the existence of other media.

3. Finally, Appellants contend that the court failed to conduct the fact-based inquiry
required by this Court's market-definition precedents but instead "proclaim[ed] that the majority
of other courts have held that daily newspapers constitute a definitive market from other media."”
NAT Br. at 33-34. This contention is meritless. The district court quite clearly "made its own
findings of fact,” 892 F. Supp. at 1157, and simply observed that precedent supported the
conclusion it reached. See id. at 1156-57.%

1. THE DISTRICT COURT CORRECTLY DETERMINED THAT THE TIMES AND

THE MORNING NEWS COMPETE FOR ADVERTISERS IN THE SAME LOCAL
DAILY NEWSPAPER MARKET

Because the Times and the Morning News compete for readers in the same local daily

newspaper market, this Court may affirm the district court's holding that the acquisition violates
section 7 in at least one relevant market. However, the district court also correctly determined

that the Times and the Morning News compete for advertisers, and that other advertising

vehicles do not belong in the relevant market.

2 Appellants also complain that the court improperly "took judicial notice" of "“inherent'
differences between local daily papers and other media.” NAT Br. at 31-32. Even if this were
true, ample other evidence supports the district court's finding that other media do not belong in
the market. Moreover, the record contains some testimony that other media offer no close
substitutes for the particular and desirable combination of physical characteristics and content
found in local daily papers (T. 407-08, 441-43, GA 24-25, 35-37).

29



A. The Times And The Morning News Compete For Advertisers Through The
Feedback Loop

The district court found only a "small amount of evidence that the [Times and the

Morning News] compete “directly' for advertisers." 892 F. Supp. at 1159. However, it accepted

testimony that the papers compete indirectly for advertising through the "negative feedback
loop." This phenomenon, recognized to pervade newspaper markets, 2 explains why, as

demonstrated below, the Times and the Morning News undertook a number of competitive

actions aimed at obtaining advertising while at the same time denying it to the other paper. The
feedback loop can operate in the following manner: Even if two papers, because they have few
common readers, are not viewed by advertisers as direct substitutes, competition between the
papers for readers nonetheless generates incentives for both papers to keep advertising rates
down. If one paper raises advertising rates, it will sell less advertising. Diminished advertising
may cause readers, who purchase papers in part for their advertising content (T. 678, PA 121), to
switch to the competing paper; and reduced readership, in turn, makes the paper less attractive to
advertisers (T. 877-80, GA 111-14). Because of the threat that a price increase, or quality

decrease, might initiate this unprofitable cycle, the Times and the Morning News, as the

government's expert testified (T. 876-82, GA 110-16) and the district court found, constrain one
another from exercising market power over advertisers and therefore belong in the same market.
Appellants' various criticisms of the district court's reliance on the feedback loop are

unsound. They contend that the feedback loop "cannot get started™" because the Times and the

33 Appellants' expert conceded that he had "no quarrel” with the theory (T. 2065-66, A 278-
79; T. 2149-51, GA 164-66)

30



Morning News are not substitutes for readers. NAT Br. at 37 & n.37.2¥ As explained above,

Appellants' premise is incorrect; the two papers belong in the same market for circulation.
Appellants also contend that the theory is refuted by historically distinct advertising rates
between the papers, pointing in particular to evidence that the Times' CPM2 "approached three

times that of the [Morning] News." NAT Br. at 38. However, differing CPM rates may reflect

different demographics of the papers' current subscribers. The CPM disparity alone does not
answer the critical question: whether the papers could increase rates or decrease quality from
existing levels without fear of initiating the deleterious effects of the feedback loop.

On this issue, the record demonstrates that the Times and the Morning News were

particularly concerned with losing key advertisers to the other paper, and that, as a consequence,

the papers offered promotions and discounts designed to prevent advertisers from reducing

linage.2¥ Advertisers, in turn, testified that they would purchase greater linage as circulation

% Appellants further assert, without support, that the feedback loop, like the "private
Plaintiffs' "downward spiral theory™ is "a theory only of how CP1 will be injured by the
acquisition” and is "not a valid basis for actually determining the scope of the markets.” NAT
Br. at 37. Although the feedback loop assumes circulation competition, and cannot alone
exclude other media from the advertising market, it is a valid basis for finding that the Times and
the Morning News belong in the same advertising market. Moreover, it is distinct from the
private plaintiffs' "downward spiral” theory, which posits that a dominant paper's imposition of
an advertising rate increase will result in advertisers not cutting linage.

% CPM is the "cost per thousand readers" to advertisers.

% See T. 378-79 (GA 20-21) (Smith); T. 448-51 (GA 42-45) (Lewis); T. 710-711 (PA 128-
29) (Watson); GX 28 at TC 004788 (GA 213) (Times introduced a discount coupon book in an
effort to produce such a product before the Morning News); GX 32 (GA 214) (explaining that
the Times "[c]reated a lower "auto’ rate in 1994 to try to entice dealers to use [the Times] vs. [the
Morning News]"); GX 48 (GA 217) (Times offered 4 ads for the
price of 2 in response to the Morning News' offer of 3 for the price of 2); GX 59 (GA 219)
(Times advertisement, directed to advertisers, extolling the Times' greater circulation base in
Fayetteville compared to the Morning News); GX 66 at TC 02347 (GA 220) (Times considered

31



increased (T. 714-16, GA 78-80). The papers, moreover, well understood the dynamics of the

feedback loop. For instance, a Morning News monthly report recognized that increased

circulation yields additional advertising.2Z And, the Morning News' publisher explained: "We

need to plan [on] keeping the [advertising] rate low enough to get the [Morning News]
established as the main advertising buy in Northwest Arkansas. When we raise rates, we want

our advertisers to cut their lineage in the Times and Daily Record, not the News" (PX 44 at

DONR-10702, PA 500).
Appellants finally state that "[t]he "negative feedback loop' theory simply cannot apply in

this case where the overwhelming evidence proves that the Times and the [Morning] News are

not substitutes.” NAT Br. at 39-40. To the extent Appellants mean that direct substitutability of
one paper for another from the perspective of advertisers is a prerequisite to the feedback loop's
operation, they offer no basis for this assertion, and both their expert and the government's expert
disagreed (T. 877-81, 2148-49, GA 111-15, 163-64; T. 2065-67, A 278-80). To the extent
Appellants imply that the constraining effect of the feedback loop is insufficient to place two

papers in the same market in the absence of present substitutability, they ignore the Supreme

having telemarketers call people who placed classified ads in the Morning News); GX 86 at TC
001802 (GA 231) (explaining that the Times embarked on a "[b]ig [p]ush™ for auto dealers); GX
130 at NAT07-00041 (GA 320) (explaining that the Times was worried that the Morning News
was "going after big advertisers” and responded by printing fliers showing the Times' larger
Fayetteville subscriber base); GX 131 at NAT08-00037 (GA 325) (similar); GX 230 at NAT08-
00218 (GA 344) (Times advertising editor explains that she performed an "advertiser count and
analysis of the [Morning] News and the Times" "[e]ach day," and asks for a "push on any
Springdale advertiser that runs" ads, inter alia, in the Morning News"); GX 14 at NAT08-00229
(A 524) (comparing the Times' and the Morning News' promotions for classified advertising).

% See GX 386 at DMG06-00423 (GA 358) ("Due to the increased circulation in the
Fayetteville area, we were able to almost double the amount of ads which we would normally
have run for local [political races].").

32



Court's admonition that market delineation must strive to "conform to competitive reality,"

United States v. Continental Can Co., 378 U.S. 441, 457 (1964); see also Archer-Daniels-

Midland, 866 F.2d at 246 (explaining that "[r]easonable interchangeability and cross-elasticity of
demand are not used to obscure competition but to recognize competition . . . to the extent such
exists" and merely constitute tools that "help evaluate the extent competition constrains market
power" (emphasis added)).%

B. The District Court Correctly Excluded Other Advertising Vehicles From The
Market

Appellants briefly contend, relying primarily on precedent they elsewhere discard as
irrelevant, that the district court erred in excluding other media from the advertising market. See

NAT Br. at 46-47 (citing Paschall v. Kansas City Star Co., 727 F.2d 692, 701 (8th Cir.), cert.

denied, 469 U.S. 872 (1984)). However, ample evidence in the record supports the district
court's finding. Advertisers testified that television and radio provide poor substitutes for local
daily newspapers and instead properly are viewed as complements to them (T. 440-42, 471-72,
702-03, 714-15, GA 34-36, 51-52, 74-75, 78-79; T. 1363-65, PA 255-57). They similarly
testified that direct mail (T. 446-47, GA 40-41), "shoppers" (T. 396-97, 407-08, 444-45, 703-05,
GA 22-25, 38-39, 75-77; T.1365, PA 257), weekly papers (T. 409-11, 714-15, GA 26-28, 78-79;
T. 1365, PA 257), and state-wide and out-of-state papers (T. 455-56, 659-60, GA 49-50, 63-64;
T. 1372, PA 264), are not viable substitutes in the Fayetteville area market. Indeed, one

advertiser testified that, if confronted with fifteen to twenty percent increase in newspaper

%8 Because the district court's reliance on the feedback loop theory is sufficient to sustain its
finding that the papers belong in the same advertising market, we do not address the other factors
relied upon by the district court in reaching this conclusion or Appellants’ criticisms of them.
See NAT Br. at 40-46.

33



advertising prices, his probable response would be to "cut out some radio and television,” rather
than to switch to them (T. 714, GA 78).

As noted above, a number of the Times' documents mention the advertising rates for, and
the advertisers gained or lost by, other media. However, these documents primarily demonstrate
that the Times engaged in what Appellants define as "benchmarking,"% a practice that
Appellants themselves argue does not evince competition. See NAT Br. at 40 & nn.43-44. Even
if some of the documents show more than that, the advertiser testimony described above is
sufficient to support the district court's exclusion of media other than local daily newspapers
from the relevant advertising market.

IV.  THE DISTRICT COURT CORRECTLY CONCLUDED THAT THE ACQUISITION
MAY SUBSTANTIALLY LESSEN COMPETITION

A The District Court Properly Found The Acquisition Presumptively Unlawful And
That The Defendants Failed To Rebut The Presumption

The district court, after defining the relevant markets, found the acquisition
presumptively unlawful because it resulted in the Stephens family controlling "in excess of 84%

of circulation and 88% of advertising revenue." 892 F. Supp. at 1168.% Appellants contend that

¥ See GX 14 at NAT08-00230 (A 525) (comparing advertising rates); GX 78 at NAT06-

00613-14 (A 536-37) (same); GX 84 at NAT08-00147-48 (A 605-06) (same); GX 85 at NAT08-
00142 (A 612) (noting "market share"” for advertising); GX 87 at TC 001797 (A 619) (same); GX
89 at NAT08-00132 (A 626) (same); GX 96 at NAT08-00110 (A 629) (same); GX 99 at NATO08-
00102 (A 633) (noting revenue generated by advertising vehicles). One document also generally
compares the costs among a number of papers, see GX 78 at NAT06-00616 (A 539), an activity
squarely fits Appellants’ definition of benchmarking: "look[ing] at another producer for ideas on
how to improve [one's] own operation.” NAT Br. at 40.

%0 As Baseman demonstrated, the market shares would not differ materially if the calculation
included the state-wide Democrat-Gazette's circulation in the readership market and the linage
for "shopper" publications in the advertising market. See GXs 361-62 (GA 347-51) (figures do
not include the Daily Record).

34



the district court's flawed market definition renders infirm the district court's reliance on these
market shares. See NAT Br. at 47-48. However, as explained above, at a minimum the court

correctly concluded that the Times and the Morning News compete in the same local daily

newspaper market for readership (as well as for advertising), the market that supports the court's
alternative holding, and the Stephens family's post-acquisition share of that market is even higher
than in the broader "Northwest Arkansas™ market. See supra p.7. Accordingly, the presumption
of illegality from undue market share properly applies to an assessment of the acquisition in the
narrower market that underlies the district court's alternative holding, and the acquisition is
presumptively unlawful in that market.

This leaves Appellant's one-sentence objection that they "adduced evidence of low
barriers to entry, low concentration, and likely pro-competitive benefit to consumers, sufficient
to rebut the presumption.” NAT Br. at 49.2 The record, however, amply supports the district
court's finding of "formidable,” 892 F. Supp. at 1168, barriers to entry. To wrest readers from
established local daily papers is a high risk undertaking, requiring a new entrant to defeat
existing loyalties and to incur considerable, unrecoupable sunk costs (T. 455-56, 839, 868-69,
GA 49-50, 92, 102-03). Moreover, until substantial readership is established, attracting
advertising is both difficult and expensive (T. 683-84, 743, GA 70-71, 85). The evidence,
including the testimony of Appellants' own expert (T. 2226-29, GA 191-94), also supports the
court's conclusion that these already high barriers to entry would be raised by the acquisition --

specifically by rendering much less likely entry into the market by the Little Rock-based

Arkansas Democrat-Gazette (T. 503-07, 663, 670-71, 735-38, 769-70, 774, 838-40, GA 54-58,

* This argument is made in such a cursory manner that it should be considered waived.

35



65, 68-69, 81-84, 86-87, 88, 91-93; T. 515-18, 542-43, 787-89, 825, 869, PA 108-11, 114-15,
154-56, 163, 166; PX 174 at WEHC-20120, GA 366). The evidence additionally supports the

court's judgment that, even if the Democrat-Gazette entered the market with a regional "zoned"

edition, its impact would not be sufficient to alleviate the acquisition's anticompetitive effects
(GXs 363-64, GA 352-57; T. 564-67, 668-69, 694-95, 738, 828-29, 887-93, 973-74, 1559-60,
GA 59-62, 66-67, 72-73, 84, 89-90, 121-27, 140-41, 151-52; T. 454-55, 855-56, 1556-57, PA
99-100, 164-65, 312-13).

Finally, Overstreet's assertion that the papers, under common ownership, would offer
lower rates to advertisers (T. 2054-55, 2228, A 267-68, 330) did not demonstrate, by clear and

convincing evidence, see United States v. Rockford Mem. Corp., 717 F. Supp. 1251, 1288-89

(N.D. 11l. 1989), aff'd, 898 F.2d 1278 (7th Cir.), cert. denied, 498 U.S. 920 (1990), that the
merger would result in significant efficiencies that could not be achieved but for the acquisition.
Presumably, the papers could offer some joint advertising even if independently owned.? And,
in light of the Stephens family's professed intentions not actually to merge the operations of the
two papers (T. 1102, A 137), Appellants did not show that the acquisition would result in
significant cost savings (T. 869, GA 103), as Overstreet claimed (T. 2092-93, A 305-06). In any
event, even if Appellants established these efficiencies, there is no basis for concluding that they

would outweigh, as they must, see Rockford, 717 F. Supp. at 1289; ETC v. University Health,

2 If such joint advertising raised antitrust concerns under Sherman Act § 1, the acquisition
would not, under Appellants' theory, solve the problem, for Appellants strenuously insist that the
papers are not a "single entity" under Copperweld v. Independence Tube Corp., 467 U.S. 752
(1984), and its progeny. See Donrey Br. at 32-35.

36



Inc., 938 F.2d 1206, 1222 (11th Cir. 1991), the acquisition's demonstrable anticompetitive
effects.®

B. The District Court Correctly Aggregated The Stephens Family's Shares in Donrey
And NAT

Appellants argue that, even if the district court correctly applied standard section 7
analysis, the district court erred in "reviewing this case"” under that provision, NAT Br. at 4;
Donrey Br. at 41, because the court improperly aggregated the Stephens family's interests in
NAT and Donrey. The Court should reject Appellants' attempt to elevate the form of a
transaction over its economic substance.

1. The district court's decision to aggregate the Stephens family's shares of Donrey and
NAT rested on a finding that the relevant members of the Stephens family, at least with respect
to the family's investments, will not pursue separate economic interests.% This factual finding,

which is reviewed for clear error,®?’ is amply supported by the record.

* Because the Stephens family possesses an even higher share of the narrower market
defended above, the above findings apply a fortiori to the district court's alternative holding
finding the acquisition unlawful in such a market.

* The district court actually rendered two alternative holdings: first, that NAT's acquisition
of the Times was likely to lessen competition substantially; and second, that Donrey indirectly
acquired the Times. See 892 F. Supp. at 1171. But whether the relevant transaction is NAT's
acquisition of the Times or Donrey's indirect acquisition of the Times through NAT, the analysis
hinged on a single rationale: the propriety of aggregating the Stephens family's interests in
Donrey and NAT. The district court also found evidence of present and anticipated harm to
competition that might sustain the first holding in the absence of market share attribution.

See infra p.45. Because the district court appropriately aggregated the Stephens family's
interests, however, this Court need not reach that question.

* Appellants, citing Besta v. Beneficial Loan Co., 855 F.2d 532, 533 (8th Cir. 1988), suggest
that plenary review of the aggregation question is appropriate. See Donrey Br. at 22. Besta
makes clear, however, that factual findings underlying mixed questions of law and fact are
reviewed for clear error. See Besta, 855 F.2d at 536; accord Sherron v. Norris, No. 95-1265,

37



Jack Stephens and his sister-in-law, Bess Stephens, together own a majority interest in
Stephens Group, Inc. ("SGI™) (T. 1015, PA 170), which Bess Stephens described as "the parent

company of all of the Stephens' interest[s]" (B. Stephens Dep. 22, GA 389). SGI owns 99% of

Donrey, which owns 100% of the Morning News. Jack Stephens' son, Warren Stephens, is SGI's
president and CEO (T. 1015, GA 142) and serves at his father's and Bess' will (T. 1016, PA 171).
The Stephens family members regularly make joint investments (B. Stephens Dep. 22, 24-25,
GA 389, 391-92), and the precise percentage of a particular investment held by each family
member simply depends on the number who participate in the venture (id. at 22-23, 25-26, GA
389-90, 392-93).

The Stephens family's investment philosophy, as Warren Stephens testified, has always
"focused on the long run™; the family "think[s] in terms of generations. . . and . . . in terms of
building value for the next generation™ (T. 1336, 1342, GA 149-50). Consistent with this
objective, his subordinate position in SGI, the general structure of the family's investments, and
his position as principal beneficiary of Jack Stephens' estate (T. 1016-18, PA 171-72), Warren
Stephens never has competed directly against his father in a business venture (T. 1014, 1278, PA
169, 240).

The genesis of NAT, Bess Stephens explained (B. Stephens Dep. 24, GA 391), was
typical of how the family operates its investments. In February 1995, SGI distributed a dividend
to various Stephens family trusts, and some of these funds were exchanged for shares in NAT;
additionally, trusts controlled by Jack and Bess Stephens loaned $13 million, obtained via the

dividend, to NAT (PX 120, PA 556; T. 1068-73, PA 188-93). These loans were unsecured (T.

1995 WL 672335, at *4 (8th Cir. Nov. 14, 1995).

38



1086-87, PA 197-98), and the precise interest in NAT held by members of the Stephens family
were not determined until following NAT's acquisition of the Times (B. Stephens Dep. 15-16,
GA 386-87). NAT was formed, moreover, only after Jack Stephens indicated to Donrey that it
should back off from its own plans to acquire the Times (T. 1857-60, GA 153-56).

These facts alone are sufficient to sustain the district court's finding. Even if, as NAT
proposed to the court after consummating the transaction, Warren Stephens replaced Jack
Stephens as NAT's CEO, and the family's equity interests in NAT were reshuffled, the Stephens
family members still would lack incentives to compete.?f Not only do the family members
possess multiple common investments that in and of themselves might dampen intra-family
competitive rivalry elsewhere, but also they stand to benefit financially from maximizing the

wealth of the family, an objective inconsistent with the Times and the Morning News engaging

in a robust rivalry. The Stephens family members plainly do not treat one another as arms-length
investors, but willingly act, as Warren Stephens described, in what is perceived as the family's
best interest, a "common sense economic™ result (T. 943, A 114), as even Appellants' expert had

to concede, see T. 2210 (GA 190) (explaining that, "[s]etting everything else aside" "people will
act in the self-interest of the family unit™). Thus, although Appellants claim that the district
court merely presumed common economic interests from the existence of family ties and thereby

created "new antitrust law,” Donrey Br. at 38, the district court plainly had an adequate basis to

% Under NAT's proposed ownership structure, Bess Stephens' three children (B. Stephens
Dep. 7, 25, GA 385, 392), presumably the beneficiaries of her estate, and Warren Stephens
would possess equity interests in NAT. See 892 F. Supp. at 1169 n.20. Donrey would remain
controlled by Jack and Bess Stephens.

39



conclude on this record that "the Stephens family members have little, if any, incentive to
compete aggressively against themselves.” 892 F. Supp. at 1169.

2. Appellants contend that the district court's factual finding, even if correct, is legally
irrelevant. Combining the market shares of separate firms to presume a substantial lessening of
competition is appropriate, they claim, only when "a single person or entity" controls both firms.
Donrey Br. at 25-28. They further argue that overlapping minority interests cannot be
considered the equivalent of a "single person or entity" unless those possessing such interests (1)
have expressly joined together to act in concert, see id. at 29-30; (2) constitute a single enterprise

under Copperweld Corp. v. Independence Tube Corp., 467 U.S. 752 (1984), or its "logic," see

Donrey Br. at 32-34, 38; or (3) profess an intent to use, or actually use, a minority interest in one
firm to accomplish anticompetitive consequences, see id. at 31-32, 35-36.

This analysis fundamentally misapprehends the rationale underlying the presumption of
illegality from undue market share employed in a Clayton Act section 7 case. The presumption
is not justified merely by a single individual's or entity's control of the relevant assets. Rather, it
reflects a view that, when an undue percentage of the market can be assumed to act in the
furtherance of a single interest or in a manner that otherwise seriously impairs preexisting
rivalry, deleterious market consequences are sufficiently likely so as to justify shifting the
burden of proof to the defendants. Nothing in section 7 or the case law relied upon by
Appellants suggests a limitation on the range of factual circumstances in which that assumption

might be warranted, other than, as the district court recognized, see 892 F. Supp. at 1171, that the

consequences feared must be related in some way to an "acquisition."

40



To be sure, the assumption that firms will act in furtherance of a single interest arises in
the ordinary case because two previously separate firms arrive, via the acquisition, at what under

principles of corporate law constitutes "common control." See, e.g., United States v.

Philadelphia Nat'l Bank, 374 U.S. 321, 363, 365 (1963); Grumman Corp. v. LTV Corp., 665

F.2d 10, 11 (2d Cir. 1981). Sometimes, however, less than what corporate law might consider

control suffices. See, e.g., United States v. Tidewater Marine Serv., Inc., 284 F. Supp. 324, 332

(E.D. La. 1968) (50% controlled subsidiary). And, consistent with the underlying rationale
described above, courts have applied the presumption when only a significant minority interest
has been obtained through an acquisition, on the theory that substantial anticompetitive effects
are probable in such circumstances even if control is not ultimately attained and even when

anticompetitive effects have not yet occurred. See, e.g., F. & M. Schaefer Corp. v. C. Schmidt &

Sons, Inc., 597 F.2d 814, 815-16, 818 (2d Cir. 1979) (per curiam).2/

The case law similarly recognizes that, in appropriate factual settings, familial
relationships provide a basis for inferring that minority interests are likely to act in furtherance of

a common interest.2 For instance, in Consolidated Gold Fields PLC v. Minorco, S.A., 871 F.2d

' Contrary to Appellants' contention, see Donrey Br. at 35-36, a partial stock acquisition is
not unlawful only when there is expressed intent to use the shares to achieve anticompetitive
effects, or actual evidence of concerted action resulting in such effects. United States v. E.I. du
Pont de Nemours & Co., 353 U.S. 586 (1957), cited by Appellants, certainly established no such
rule. The issue, as framed by the Court, was whether the acquisition reasonably threatened
anticompetitive effects at the time of suit. See id. at 597, 607. That the Court had before it
evidence of actual anticompetitive intent and effects
resulted from the fortuity that the suit postdated the relevant acquisition by several decades.

* Other areas of the law recognize that family members, depending on the facts, may jointly
control distinct enterprises. See, e.g., Reich v. Bay, Inc., 23 F.3d 110, 115 (5th Cir. 1994)
(finding two companies under "common control™ for the purpose of the Fair Labor Standards Act
when members "of the [same] family owned both companies™ and three brothers held positions

41



252 (2d Cir. 1989), the court upheld, for the purposes of analyzing an acquisition under section
7, the district court's aggregation of market shares of several entities based on the "Oppenheimer

family['s]" partial ownership and "intertwined relationship[]" with them. 1d. at 255, 261. And in

American Crystal Sugar Co. v. Cuban-American Sugar Co., 152 F. Supp. 387 (S.D.N.Y. 1957),
aff'd, 259 F.2d 524 (2d Cir. 1958), the court appeared to attribute to the defendant not only his

shares but also those, inter alia, of his "immediate family.” 1d. at 392. Appellants claim the

attribution in American Crystal hinged on "[d]efendants’ avowed objective" of "bring[ing] about
[a] “closer connection' between the two companies, either by merger or common control.” Id. at
392. See Donrey Br. at 31. However, they confuse this -- the basis on which the court, given the
mere minority interest collectively possessed by the defendant and others, found a section 7
violation -- with the reason for the aggregation: that immediate family "were likely to accept

[defendant’s] advice." American Crystal, 152 F. Supp. at 392. The degree of ownership of a

company necessary to invoke the presumption of harm to competition is distinct from the

question of whether, in determining the percent owned, it is proper to aggregate family members'

interests. 2

of control).

* A violation of Clayton Act § 7 may be established in ways that do not depend on the
presumption, such as when a partial stock acquisition is involved. See, e.g., Hamilton Watch Co.
v. Benrus Watch Co., 114 F. Supp. 307, 317 (D. Conn.), aff'd on other grounds, 206 F.2d 738
(2d. Cir. 1953). However, as demonstrated by F. & M. Schaefer, 597 F.2d at 815-16, depending
on the facts, the presumption might still apply to a partial stock acquisition. See also 5 Phillip
Areeda & Donald F. Turner, Antitrust Law { 1203d, at 320-22 (1980). Because, as discussed
below, the presumption properly applies here, this Court need not decide whether the district
court's holding may be sustained in its absence. See also supra note 44.

42



Here, there is no doubt the shares of Donrey and NAT collectively possessed by the
Stephens family rise to the level that warrants invoking the presumption; the only question is the
validity of the district court's basis for the aggregation. And, as described above, the ground on
which the court found market share attribution appropriate -- that the Stephens family acts with a
single economic purpose -- comports with the harm-to-competition rationale for applying the
presumption.®

3. Finally, Appellants claim that market share attribution is improper because "[a]t best"

this case presents "a premature claim under 8 1 of the Sherman Act" for "'[n]o anticompetitive

consequences possibly arise as a result of NAT's acquisition of the Times unless the Times and

the Morning News . . . are combined or the respective minority owners otherwise engage in some

anticompetitive, concerted conduct.” Donrey Br. at 39. In short, Appellants contend that
because all the anticompetitive effects of the acquisition may be vanquished by the antitrust laws

if and when they occur, there is no need presently to invoke section 7. See id. at 23 & n.22, 42-

%0 Appellants suggest, see Donrey Br. at 35 n.32, that aggregation for § 7 purposes may be
appropriate under a common economic interest rationale only if the Stephens family members
lack conspiratorial capacity for § 1 purposes under Copperweld and those cases that have
extended its analysis beyond the parent/wholly owned subsidiary context. See, e.g., City of Mt.
Pleasant v. Associated Elec. Co-op., 838 F.2d 268 (8th Cir. 1988); Century Oil Toal, Inc. v.
Production Specialties, Inc., 737 F.2d 1316 (5th Cir. 1984). The law requires no such symmetry.
Market shares have been attributed even when conspiratorial capacity plainly remains, see, e.g.,
F. & M. Schaefer, 597 F.2d at 816, and it is well established that "[a] company need not acquire
control of another company in order to violate the Clayton Act." Denver and Rio Grande
Western R.R. v. United States, 387 U.S. 485, 501 (1967). Although lack of conspiratorial
capacity provides sufficient justification for aggregation, cf. Consolidated Gold Fields, PLC v.
Anglo American Corp. of South Africa, Ltd., 698 F. Supp. 487, 502-03 (S.D.N.Y. 1988) (finding
lack of conspiratorial capacity when aggregation appropriate), aff'd in relevant part, 871 F.2d
252 (2d Cir. 1989), it is not a prerequisite.

43



43. Ata minimum, this argument is factually flawed; as a proposition of law, it represents a
frontal assault on section 7's fundamental policies.

As the district court found, see 892 F. Supp. at 1170, competition may be diminished by
NAT's acquisition of the Times in many ways that do not depend on members of the Stephens
family engaging in conspiracies in restraint of trade. Knowing that their employers' collective

wealth is maximized by diminished competition, the key managers of the Times and the Morning

News may refuse to compete vigorously. In recognition of the same economic realities, the
Stephens-family-dominated boards of Donrey and NAT similarly may choose to scale back their
investments in each paper.

These consequences, contrary to Appellants' contention, see Donrey Br. at 23 & n.22, are
not merely hypothetical. As found by the district court, see 892 F. Supp. at 1170, substantial
evidence exists that the papers' constraining effect on one another diminished following the

acquisition.2 While the Stephens family controlled the Times, Warren Stephens obtained

competitively sensitive information concerning the Morning News from Donrey (PXs 42-43, PA

489-97; T. 1346-47, PA 246-47). Moreover, during this period, the papers' previously robust
competitive rivalry substantially abated. Prior to the acquisition, Thomson's partially
implemented strategic plan for the paper called for establishing the Times as the dominant
newspaper in Northwest Arkansas (GX 83 at NAT01-00083, -85, GA 226, 228). But that
competitive goal was abandoned following the acquisition by NAT (T. 257-58, 347-48, PA 62-

63, 92-93). Moreover, although the Times previously sought to hire staff from the Morning

*1 In denying Thomson's request for a stay of the Order of Rescission pending appeal, the
district court reiterated that allowing NAT to "keep the Times during the appeal” would "likely
diminish competition and result in monopoly.” Mem. Op. 3 (Aug. 2, 1995) (GA 7).

44



News (Westerfield Dep. 45, GA 395), the Times hired no new employees from the Morning

News following the acquisition (id.). These anticompetitive effects did not result from express
agreements among members of the Stephens family; instead they largely reflect that the papers'
managers know who their bosses are (1 T. P.1.H. 234, GA 19).

But even if, contrary to the record, the antitrust laws may be invoked to condemn all the
potential anticompetitive effects of the acquisition when they manifest, that provides no basis for
refusing to hold the acquisition unlawful under Clayton Act section 7. That provision condemns
any "acquisition” the effect of which "may be substantially to lessen competition.” 15 U.S.C. 18.

Section 7 thus incorporates, as Appellants concede, an "incipiency standard.” See, e.g., United

States v. E. I. Du Pont de Nemours & Co., 353 U.S. 586, 589 (1957) (*"Section 7 is designed . . .

to arrest in their incipiency restraints . . . in a relevant market which, as a reasonably probability,
appear at the time of suit likely to result from the acquisition . . . ."). Although an important
purpose of section 7 is to prohibit acquisitions that may facilitate anticompetitive conduct not

otherwise within the ambit of the antitrust laws, cf. United States v. Penn-Oil Chem. Co., 378

U.S. 158, 170-71 (1964), that exhausts neither the reach of the statute on its face nor its

underlying purposes. For instance, in American Crystal, the anticompetitive effects feared

depended on the defendant's future acquisition of additional stock, see 152 F. Supp. at 400,
conduct plainly within the reach of the antitrust laws. The court nonetheless found a Clayton

Act section 7 violation based on acquisitions to date, explaining that the Clayton Act "permit[s]

courts to forestall [anticompetitive results] in limine rather than waiting until events proceed to
such a point that there has been actual violation of the Sherman Act," id. at 396, a point

reiterated by the court of appeals, see 259 F.2d at 527 (explaining that "conduct may fall under

45



the ban of amended § 7 before it has attained the stature of an unreasonable restraint of trade");

see also e.g., Gulf & Western Indus., Inc. v. Great Atlantic & Pac. Tea Co., 476 F.2d 687, 693-

95 & n.9 (2d Cir. 1973) (rejecting "as a matter of law" the contention that section 7 does not
condemn an acquisition when control has not yet been obtained even assuming that all the
anticompetitive effects of the acquisition depend on the defendant's attaining control, which the

court anticipated would be accomplished through future stock acquisitions); Hamilton Watch Co.

v. Benrus Watch Co., 114 F. Supp. 307, 316 (D. Conn.) (finding a violation when the defendant

sought control through stock acquisitions but ceased purchasing stock when a voting trust
established effective control), aff'd, 206 F.2d 738 (2d Cir. 1953).

It accordingly would flout Congress' intent to refuse to find an acquisition to violate
section 7 merely because of the possibility that the anticompetitive effects feared might be
remedied by other provisions of the antitrust laws when they arise, even if it were guaranteed --
which it is not -- that such violations would come to the attention of antitrust enforcement
authorities. Here, of course, when actual and anticipated competitive harm resulting from the
acquisition might not otherwise be reached by the antitrust laws, the same conclusion applies
with even greater force. Although proclaiming that the district court created "new antitrust law,"

Donrey Br. at 38, it is Appellants who seek to nullify the law that Congress wrote.

46



CONCLUSION

The district court's Judgment and Order of Rescission should be affirmed.

Respectfully submitted.

Of Counsel:

Craig W. Conrath
Philip R. Malone
Allee A. Ramadhan
Alexander Y. Thomas
Brigid L. Thomas

Attorneys

Antitrust Division

U.S. Department of Justice
1401 H Street, N.W.
Washington. D.C. 20530

December 1, 1995

47

Anne K. Bingaman
Assistant Attorney General

Joel 1. Klein
Deputy Assistant Attorney General

Robert B. Nicholson
Mark S. Popofsky

Attorneys

Antitrust Division

Appellate Section

U.S. Department of Justice

10th & Pennsylvania Ave., N.W.
Washington. D.C. 20530

(202) 514-3764




CERTIFICATE OF SERVICE

I hereby certify that on December 1, 1995, | caused a copy of the foregoing BRIEF FOR
APPELLEE UNITED STATES OF AMERICA to be served upon the following counsel in this

matter by overnight courier:

Philip S. Anderson, Esq.
Williams & Anderson

111 Center Street, 22nd Floor
Little Rock, Arkansas 72201

W. Bassett, Jr., Esq.

Bassett Law Firm

P.O. Box 3618

Fayetteville, Arkansas 72702

Thomas Burke, Esq.

Burke & Eldridge

201 N. East Street Suite 102
Fayetteville, Arkansas 72701

W. Jackson Butt, 11, Esq.
Davis, Cox & Wright

19 East Mountain Street
Fayetteville, Arkansas 72702

James M. Dunn, Esq.
Warner & Smith

214 North 6th Street

P.O. Box 1626

Fort Smith, Arkansas 72902

Jeremy G. Epstein, Esq.
Shearman & Sterling

153 East 53rd Street

New York, New York 10022

Jerry C. Jones, Esq.

Rose Law Firm

120 East Fourth Street

Little Rock, Arkansas 72201

Mark S. Popofsky

Attorney

Antitrust Division

Appellate Section

U.S. Department of Justice

10th & Pennsylvania, Ave., N.W.

Washington, D.C. 20530
(202) 514-3764






