
Page 1 of 5 

 

Country Advice 

China  
China – CHN37686 – Falun Gong – 

Reliability of sources 

19 November 2010 

1. How reliable are reports on the Clearwisdom website?  

Clearwisdom is a website run by Falun Gong practitioners that provides information about 

Falun Gong and reports on persecution against practitioners.
1
 The banner of the 

Clearwisdom website states that it is the „English version of Minghui.org‟, and articles 

posted on the website have links to Chinese language versions, which are located at 

Minghui.org.
2
 In correspondence with Country Advice dated 17 November 2010, a 

volunteer from Clearwisdom stated: 

Most of the articles published on Clearwisdom.net are translated from the Chinese 

article published on Minghui.org.  There is also some English articles submitted to 

Clearwisdom.net directly, which will be reviewed by the Clearwisdom editors.
3
 

No sources were found suggesting that Clearwisdom publishes articles on its website that 

distort the truth or are untruthful. However, most of the articles posted on the website are 

English translations of articles from Minghui.org, and Minghui has been reported to have 

published articles that are untruthful. These reports come from anti-Falun Gong sources, 

however, and this likely affects their objectivity.
 4

 See the response to Question 2 for more 

information about Minghui.  

2. How reliable are reports on the Ming Hui website?  

Minghui is a Chinese language website run by Falun Gong practitioners. The website 

publishes information about Falun Gong, international issues relating to Falun Gong and 

articles about persecution of practitioners. Country Advice accessed Minghui.org using 

Google Translate.
5
 Minghui offers an English translation of its website, which links to 

                                                 
1
 „Welcome to Falun Dafa (Falun Gong) Clearwisdom.net‟, undated, Clearwisdom, 

http://www.clearwisdom.net/html/special/welcome.html – Accessed 5 November – Attachment 1. 
2
 „Welcome to Falun Dafa (Falun Gong) Clearwisdom.net‟, undated, Clearwisdom, 

http://www.clearwisdom.net/html/special/welcome.html – Accessed 5 November – Attachment 1. 
3
 Email to RRT Research & Information „Re Request for information from the Refugee Review Tribunal‟, 17 

November 2010 – Attachment 2.   
4
 „Links/Additional Resources‟, undated, FalunDafa.org, http://www.falundafa.org/eng/links.html – Accessed 10 

November – Attachment 3. 
5
 Google translations can often be poor and can contain errors – as such, they give only a rough indication of the 

contents of a document. For any further reliance on this information, a professional translation should be 

obtained. 

http://www.clearwisdom.net/html/special/welcome.html
http://www.clearwisdom.net/html/special/welcome.html
http://www.falundafa.org/eng/links.html


Page 2 of 5 

Clearwisdom.net.
6
 Similarly, a significant amount of Minghui articles contain links to 

English translations, which redirect the server to Clearwisdom.net.
7
 

Minghui as a source of official Falun Gong information 

Minghui appears to be a website that publishes official Falun Gong statements. An article 

posted on the „Falun Dafa Bulletin Board‟ of the Falun Dafa Museum website in July 

2000 quotes Master Li, the founder of Falun Dafa, as saying „on important matters, 

practitioners must watch the position of Minghui Net‟.
 8

 The article also notes that since 

January 2000, Minghui has published all Master Li‟s new articles first. A paper was 

located on a Chinese „anti-cult‟ website Facts.org.cn that claims that rather than being a 

source of official Falun Gong statements, Minghui editors refer to themselves as 

„“servers” or “volunteers” that only functioned to maintain the web pages publishing 

materials volunteered by the disciples, and they are not vested with any authority‟.
9
  

Adherents of Falun Gong stress that the discipline of Falun Gong does not have any 

organisational hierarchy. Many articles published on Clearwisdom and Minghui have been 

submitted by practitioners, which supports the view articulated in Research Response 

CHN37025 (20 July 2010) that all Falun Dafa adherents may disseminate information, 

although only Master Li is permitted to lecture authoritatively about Falun Gong.
10

 

It has been reported that Minghui has assumed the central position of disseminating Falun 

Gong information. The Two Tales of Falun Gong notes that a North American Falun Gong 

website Buhou.org was merged with another Falun Gong website under direct control of 

Minghui in May 2000. Similarly, the report states that another Falun Gong website, 

Falunwitness.org, „now only re-transmits Minghui.org‟.
11

  

Reports of Minghui publishing untruthful articles 

There are reports that some articles published on Minghui distort the truth or are 

untruthful. These reports, however, mostly come from anti-Falun Gong sources. The 

Chinese embassy in the United States, for example, has an article on their website entitled 

Exposing the Lies of “Falun Gong” Cult, which cites three instances where the website 

Minghui published untrue articles. The articles published on the Minghui website were 

                                                 
6
 „Minghui.org home page‟ 2010, Minghui.org, 9 November, http://www.minghui.org – Accessed 9 November 

2010 – Attachment 4. 
7
 An example of a Minghui article with English translation can be seen at this reference: „Falun Gong 

community has everything to gain no one harm‟ 2010, Minghui.org, 31 October, 

http://www.minghui.org/mh/articles/2010/10/31/231742.html – Accessed 9 November 2010 – Attachment 5. 
8
 „On Important Matters, Practitioners Must Pay Attention to the Attitude of Minghui Net‟ 2000, Falun Dafa 

Museum website, 14 July, http://english.falundafamuseum.org/b5/00/07/14/913.html – Accessed 9 November 

2010 – Attachment 6; Lum, T. 2006, „CRS Report for Congress: China and Falun Gong‟, Congressional 

Research Service – The Library of Congress, 25 May, http://fpc.state.gov/documents/organization/67820.pdf – 

Accessed 9 November 2010 – Attachment 7. 
9
 Deng, Z. and Fang, S. 2000, „The Two Tales of Falun Gong: Radicalism in a traditional form‟, Xys.org, 31 

May http://www.facts.org.cn/views/200709/t64547.htm – Accessed 9 November 2010 – Attachment 8. 
10

 Lu, Y. 2005, „Entrepreneurial Logics and the Evolution of Falun Gong‟, Journal for the Scientific Study of 

Religion, Vol. 44, No. 2, pp.173-185, Accessed via Wiley Interscience 19 July 2010 – Attachment 9; RRT 

Research & Information 2010, Research Response CHN37025, 20 July – Attachment 10. 
11

 Deng, Z. and Fang, S. 2000, „The Two Tales of Falun Gong: Radicalism in a traditional form‟, Xys.org, 31 

May, http://www.facts.org.cn/views/200709/t64547.htm – Accessed 9 November 2010 – Attachment 8. 

http://www.minghui.org/
http://www.minghui.org/mh/articles/2010/10/31/231742.html
http://english.falundafamuseum.org/b5/00/07/14/913.html
http://fpc.state.gov/documents/organization/67820.pdf
http://www.facts.org.cn/views/200709/t64547.htm
http://www.facts.org.cn/views/200709/t64547.htm


Page 3 of 5 

about Falun Gong practitioners being mistreated by authorities while in custody, and the 

existence of a „concentration camp‟ in Liaoning Province.
12

  

Xinhua news agency, an official Chinese news source, reported in 2004 that Minghui 

published concocted stories and images of persecution on the website. The report asserted 

that Falun Gong members confessed to submitting false stories of persecution to the 

website, and that they did this because Minghui requested „simulated‟ or forged photos 

depicting discrimination in China. In the same report, however, Xinhua states that Falun 

Gong faces a fate of „total extinction‟ and that „we must be on guard at all times and take 

thoroughgoing action to get rid of the evil‟.
13

  

In 2006, China Daily reported that Minghui, along with the Epoch Times, published 

articles on a concentration camp in Liaoning Province that harvested organs from Falun 

Gong practitioners and incinerated their bodies. The article quoted officials from the 

hospital where the concentration camp was reportedly located, which said that the claims 

were „sheer lies‟. China Daily is an official Chinese news source and the article refers to 

Falun Gong as an illegal cult, which indicates a bias against Falun Gong.
14

 

It is difficult to judge the veracity of the material published on Falun Gong websites like 

Minghui because they are practitioner-run and have vested interests in highlighting the 

persecution practitioners face at the hands of the Chinese Government. On the other hand, 

the sources outlined above that contest the truthfulness of Minghui‟s content stem from 

Chinese Government controlled sources that have a vested interest in discrediting stories 

of persecution. This dilemma was highlighted by Dr Benjamin Penny from the School of 

Culture, History and Language at the Australia National University, who gave a talk to the 

Refugee Review Tribunal in 2003 about Falun Gong in China. In his talk he stated that 

„neither the story told about Falun Gong by the Chinese Government, nor that told by the 

Falun Gong organization, can be regarded as reliable‟. He also stated: 

…neither Falun Gong nor the Chinese government are organizations that have a 

commitment to openness and transparency and, indeed, both have selectively 

removed certain historical records from public view.
15

 

3. How do each of these websites source their articles? Is it possible for a person to post 

news about themselves on the website? 

Both Clearwisdom and Minghui have dedicated pages on their websites for article 

submission by the general public.
16

 Clearwisdom editors also „author a small quantity of 

                                                 
12

 „Exposing the Lies of “Falun Gong” Cult‟, undated, Embassy of the People’s Republic of China in the United 

States of America website, http://www.china-embassy.org/eng/zt/ppflg/t263446.htm – Accessed 5 November 

2010 – Attachment 11. 
13

 „Chinese Falun Gong members “confess” concocting torture photos‟, 2004, BBC Monitoring Online, 27 

December, http://www.bbcmonitoringonline.com – Accessed 8 November – Attachment 12. 
14

 Le, T. 2006, „CHINA: Falun Gong lies slammed by hospital‟, China Daily, 13 April, 

http://www.chinadaily.com.cn/china/2006-04/13/content_ 566554.htm – Accessed 9 November – Attachment 

13. 
15

 Penny, B. 2003, Falun Gong: What was it? and what is it now?  A talk for the Refugee Review Tribunal 

National Members’ Conference, 29 August – Attachment 14. 
16

 „Submissions Welcome‟, undated, Clearwisdom.net, 

http://www.clearwisdom.net/html/special/submission.html – Accessed 5 November – Attachment 15; „Google 

translation of Minghui article submission page‟, 2010, Minghui.org, 7 January, 

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=zh-

http://www.china-embassy.org/eng/zt/ppflg/t263446.htm
http://www.bbcmonitoringonline.com/
http://www.chinadaily.com.cn/china/2006-04/13/content_566554%20.htm
http://www.clearwisdom.net/html/special/submission.html
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fsubmit.minghui.org%2Fmh%2Femail-editor.asp


Page 4 of 5 

articles‟, but it is unclear whether Minghui publish articles written by their editors.
17

 Both 

websites do, however, publish articles written by Master Li Hongzhi. 

Minghui requests that a reply email address be submitted along with any article so they 

can verify facts and contact the author to confirm the source and accuracy of the 

information.
18

 It is unclear how articles are selected for publishing on the Minghui website 

or to what extent the articles have been edited or fact-checked before being published.  

Clearwisdom states that all submitted articles are „thoroughly reviewed‟ by its editing 

team, who „reserve the right to modify‟ them as necessary.
19

 In correspondence with 

Country Advice, a Clearwisdom volunteer stated: 

Most of the articles published on Clearwisdom.net are translated from the Chinese 

article published on Minghui.org.  There is also some English articles submitted to 

Clearwisdom.net directly, which will be reviewed by the Clearwisdom editors.
20

  

Clearwisdom articles are selected „by the Clearwisdom editors‟, but it is unclear whether 

the editors check articles for accuracy before they are published.
21

 

Minghui was also contacted to provide information on how they source their articles and 

administer their websites. To date, Country Advice has not received a response from 

Minghui.
22

  

Attachments  

1. „Welcome to Falun Dafa (Falun Gong) Clearwisdom.net‟, undated, Clearwisdom, 

http://www.clearwisdom.net/html/special/welcome.html – Accessed 5 November.  

2. Email to RRT Research & Information „Re Request for information from the Refugee 

Review Tribunal‟, 17 November 2010.  

3. „Links/Additional Resources‟, undated, FalunDafa.org, 

http://www.falundafa.org/eng/links.html – Accessed 10 November.  

                                                                                                                                                         

CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fsubmit.minghui.org%2Fmh%2Femail-editor.asp  – Accessed 5 November – 

Attachment 16. 
17

 Email to RRT Research & Information „Re Request for information from the Refugee Review Tribunal‟, 17 

November 2010 – Attachment 2. 
18

 „Google translation of Minghui article submission page‟, 2010, Minghui.org, 7 January, 

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=zh-

CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fsubmit.minghui.org%2Fmh%2Femail-editor.asp  – Accessed 5 November – 

Attachment 16. 
19

 „Submissions Welcome‟, undated, Clearwisdom.net, 

http://www.clearwisdom.net/html/special/submission.html – Accessed 5 November – Attarchment 15. 
20

 Email to RRT Research & Information „Re Request for information from the Refugee Review Tribunal‟, 17 

November 2010 – Attachment 2. 
21

 Email to RRT Research & Information „Re Request for information from the Refugee Review Tribunal‟, 17 

November 2010 – Attachment 2. 
22

 RRT Research & Information 2010, Email to The Editor of Clearwisdom.net „Refugee Review Tribunal 

request for information‟, 9 November – Attachment 17; RRT Research & Information 2010, Email to The Editor 

of Minghui.org „Refugee Review Tribunal request for information‟, 9 November – Attachment 18; Email to 

RRT Research & Information „Re Request for information from the Refugee Review Tribunal‟, 17 November 

2010 – Attachment 2. 

 

http://www.clearwisdom.net/html/special/welcome.html
http://www.falundafa.org/eng/links.html
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fsubmit.minghui.org%2Fmh%2Femail-editor.asp
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fsubmit.minghui.org%2Fmh%2Femail-editor.asp
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fsubmit.minghui.org%2Fmh%2Femail-editor.asp
http://www.clearwisdom.net/html/special/submission.html


Page 5 of 5 

4. „Minghui.org home page‟ 2010, Minghui.org, 9 November, http://www.minghui.org – 

Accessed 9 November 2010. 

5. „Falun Gong community has everything to gain no one harm‟ 2010, Minghui.org, 31 

October, http://www.minghui.org/mh/articles/2010/10/31/231742.html – Accessed 9 

November 2010.  

6. „On Important Matters, Practitioners Must Pay Attention to the Attitude of Minghui Net‟ 

2000, Falun Dafa Museum website, 14 July, 

http://english.falundafamuseum.org/b5/00/07/14/913.html – Accessed 9 November 2010.  

7. Lum, T. 2006, „CRS Report for Congress: China and Falun Gong‟, Congressional 

Research Service – The Library of Congress, 25 May, 

http://fpc.state.gov/documents/organization/67820.pdf – Accessed 9 November 2010.  

8. Deng, Z. and Fang, S. 2000, „The Two Tales of Falun Gong: Radicalism in a traditional 

form‟, Xys.org, 31 May, http://www.facts.org.cn/views/200709/t64547.htm – Accessed 9 

November 2010.  

9. Lu, Y. 2005, „Entrepreneurial Logics and the Evolution of Falun Gong‟, Journal for the 

Scientific Study of Religion, Vol. 44, No. 2, pp.173-185, Accessed via Wiley Interscience 

19 July 2010.  

10. RRT Research & Information 2010, Research Response CHN37025, 20 July.  

11. „Exposing the Lies of “Falun Gong” Cult‟, undated, Embassy of the People’s Republic of 

China in the United States of America website, http://www.china-

embassy.org/eng/zt/ppflg/t263446.htm – Accessed 5 November 2010.  

12. „Chinese Falun Gong members “confess” concocting torture photos‟, 2004, BBC 

Monitoring Online, 27 December, http://www.bbcmonitoringonline.com – Accessed 8 

November. (CISNET China CX118820) 

13. Le, T. 2006, „CHINA: Falun Gong lies slammed by hospital‟, China Daily, 13 April, 

http://www.chinadaily.com.cn/china/2006-04/13/content_ 566554.htm – Accessed 9 

November. (CISNET Chin CX151316) 

14. Penny, Benjamin 2003, Falun Gong: What was it? and what is it now? A talk for the 

Refugee Review Tribunal National Members’ Conference, 29 August.  

15. „Submissions Welcome‟, undated, Clearwisdom.net, 

http://www.clearwisdom.net/html/special/submission.html – Accessed 5 November.  

16. „Google translation of Minghui article submission page‟, 2010, Minghui.org, 7 January, 

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-

8&layout=2&eotf=1&sl=zh-

CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fsubmit.minghui.org%2Fmh%2Femail-editor.asp  – 

Accessed 5 November. 

17. RRT Research & Information 2010, Email to The Editor of Clearwisdom.net „Refugee 

Review Tribunal request for information‟, 9 November.  

18. RRT Research & Information 2010, Email to The Editor of Minghui.org „Refugee Review 

Tribunal request for information‟, 9 November.  

http://www.minghui.org/
http://www.minghui.org/mh/articles/2010/10/31/231742.html
http://english.falundafamuseum.org/b5/00/07/14/913.html
http://fpc.state.gov/documents/organization/67820.pdf
http://www.facts.org.cn/views/200709/t64547.htm
http://www.china-embassy.org/eng/zt/ppflg/t263446.htm
http://www.china-embassy.org/eng/zt/ppflg/t263446.htm
http://www.bbcmonitoringonline.com/
http://www.chinadaily.com.cn/china/2006-04/13/content_%20566554.htm
http://www.clearwisdom.net/html/special/submission.html
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fsubmit.minghui.org%2Fmh%2Femail-editor.asp
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fsubmit.minghui.org%2Fmh%2Femail-editor.asp
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fsubmit.minghui.org%2Fmh%2Femail-editor.asp

