
  
 

  
 

   

     

  

   

     

       

        

    

       

    

  

  

    

    

 

      

     

    

       

  

       

AFFIDAVIT IN SUPPORT OF APPLICATION FOR SEIZURE WARRANT 

I, Aaron Stewart, Special Agent of the Federal Bureau of Investigation (“FBI”), being 

first duly sworn, hereby declare as follows: 

INTRODUCTION AND AGENT BACKGROUND 

1. I am an “investigative or law enforcement officer of the United States” within the 

meaning of Section 2510(7) of Title 18, United States Code, that is, an officer of the United 

States who is empowered by law to conduct investigations of, and to make arrests for, offenses 

enumerated against the United States. 

2. I have been employed as a Special Agent of the FBI since October 2014 and am 

currently assigned to the San Francisco Division.  While employed by the FBI, I have 

investigated federal criminal violations related to malicious cyber activity by state-sponsored 

actors and agents of foreign governments.  I have gained experience through training at the FBI 

and everyday work relating to conducting these types of investigations.  As a federal agent, I am 

authorized to investigate violations of United States laws and to execute warrants issued under 

the authority of the United States. 

3. The facts in this affidavit are based on my personal participation in this 

investigation, my training and experience, the work of other agents and investigators, and 

documents, records, emails, and other types of information obtained during the investigation 

from other sources and witnesses. The FBI has, thus far, conducted open source research, 

received information from other government agencies, conducted interviews, and served legal 

process.  This Affidavit is intended to show merely that there is sufficient probable cause for the 

1 



  
 

  
 

        

      

    

 

 

      
    

 
 

 
 

     
 

     
  

 
     
     
     
      

 
     

 
     

 
 

     
 

    
 
 

 

     
 

     
     

 
    

 
 

 
                                              
   

requested warrant and does not set forth all of my knowledge about this matter. 

4. The following domain names (“the Target Domains”) to be seized are registered 

with U.S.-based domain registrars1 and use top-level domains owned by U.S.-based registries as 

follows: 

Domain Registrar Registry Paragraph Numbers 
1 ababil.org Namecheap Public 54, 102, 107, 110, 111, 122, 126, 139, 

Internet 142, 165, 168, 173, 180 
Registry 

2 ahtribune.com n/a Verisign 44, 72, 73, 75, 81, 83, 87, 89, 90, 178, 
179 

3 al-ahd.net OnlineNIC Verisign 54, 94, 102, 103, 105, 106, 107, 111, 
122, 124, 126, 139, 142, 165, 168, 173, 
179 

4 al-naba.net n/a Verisign 54, 102, 108, 109, 148, 179 
5 albabylon.com OnlineNIC Verisign 54, 102, 112, 113, 119, 127, 159, 179 
6 aleppospace.com TierraNet Verisign 54, 102, 114, 115, 116, 161, 162, 179 
7 alghadeer.tv GoDaddy Verisign 54, 102, 113, 117, 118, 119, 127, 159, 

179 
8 alharakah.net OnlineNIC Verisign 54, 102, 107, 111, 120, 121, 122, 126, 

135, 139, 142, 165, 168, 173, 179 
9 alhiwaraldini.com n/a Verisign 54, 94, 102, 105, 107, 111, 113, 119, 

122, 123, 124, 125, 126, 127, 139, 142, 
159, 165, 168, 173, 179 

10 awdnews.com n/a Verisign 44, 54, 72, 73, 75, 91, 92, 93, 94, 97, 98, 
105, 124, 133, 166, 178, 179 

11 criticalstudies.org Dynadot Public 44, 72, 73, 75, 80, 99, 100, 101, 178, 
Internet 180 
Registry 

12 darinews.com n/a Verisign 54, 102, 128, 129, 130, 131, 136, 151, 
156, 157, 177, 179 

13 elintelecto.com Dynadot Verisign 54, 98, 102, 132, 133, 179 
14 farhang-press.com n/a Verisign 54, 102, 121, 131, 134, 135, 136, 151, 

156, 177, 179 
15 harkarmusulunci.org n/a Public 54, 102, 107, 111, 122, 126, 137, 138, 

Internet 139, 142, 165, 168, 173, 180 

1 The term “n/a” indicates that the registrar is based outside of the United States. 

2 

https://harkarmusulunci.org
https://farhang-press.com
https://elintelecto.com
https://darinews.com
https://criticalstudies.org
https://awdnews.com
https://alhiwaraldini.com
https://alharakah.net
https://alghadeer.tv
https://aleppospace.com
https://albabylon.com
https://al-naba.net
https://al-ahd.net
https://ahtribune.com
https://ababil.org


  
 

  
 

 
     

 
     
      
     
     

 
     
     

 
     

 
     

 
     
     
     
     

 
    

 
 

 
 

 

  

 

 

 

  

 

  

    

Registry 
16 iircenter.net n/a Verisign 54, 102, 107, 111, 122, 126, 139, 140, 

141, 142, 165, 168, 173, 179 
17 iuvm-sy.net TierraNet Verisign 169, 179 
18 iuvmpixel.com n/a Verisign 54, 102, 143, 144, 145, 169, 179 
19 jordan-times.com OnlineNic Verisign 54, 102, 109, 147, 148, 179 
20 kelkeen.com n/a Verisign 54, 102, 131, 136, 149, 150, 151, 156, 

177, 179 
21 kurdrudaw.com n/a Verisign 54, 102, 152, 153, 154, 179 
22 mediaadil.com n/a Verisign 107, 111, 122, 126, 139, 142, 165, 168, 

171, 172, 173, 179 
23 roushd.com n/a Verisign 54, 102, 130, 131, 136, 151, 155, 156, 

157, 177, 179 
24 rpfront.com Web.com Verisign 44, 54, 72, 73, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 83, 

101, 178, 179 
25 siampublic.com OnlineNIC Verisign 54, 102, 113, 119, 127, 158, 159, 179 
26 studiesaf.com n/a Verisign 131, 136, 151, 156, 174, 177, 179 
27 syria-victory.com Web.com Verisign 54, 102, 115, 116, 160, 161, 162, 179 
28 voiceofwadi.com NameBright Verisign 54, 102, 107, 111, 122, 126, 139, 142, 

163, 165, 168, 173, 179 
29 yemenpress.org OnlineNIC Public 54, 102, 107, 111, 122, 126, 139, 142, 

Internet 165, 166, 167, 168, 173, 180 
Registry 

5. 

As outlined below, the FBI 

believes the Target Domains part of the Liberty Front Press network. 

3 

https://yemenpress.org
https://voiceofwadi.com
https://syria-victory.com
https://studiesaf.com
https://siampublic.com
https://rpfront.com
https://roushd.com
https://mediaadil.com
https://kurdrudaw.com
https://kelkeen.com
https://jordan-times.com
https://iuvmpixel.com
https://iuvm-sy.net
https://iircenter.net


  
 

  
 

       

     

      

      

       

    

        

        

      

        

        

 

       

   

 

    

  

     

       

    

     

6. On October 2, 2020, the Honorable Joseph C. Spero authorized a separate seizure 

warrant for the seizure of 92 domain names linked to the Liberty Front Press network.  Like the 

Target Domains described herein, those domains were found to be subject to civil and criminal 

forfeiture because they constituted or were derived from proceeds traceable to a violation of 50 

U.S.C. § 1705 and 22 U.S.C. § 611 et seq. The FBI executed the seizure warrant on October 7, 

2020. The affidavit supporting that warrant is attached hereto as Exhibit A. 

7. As set forth below, there is probable cause to believe that the Target Domains 

constitute property used, or intended to be used, to commit or facilitate violations of 50 U.S.C. 

§ 1705 and 22 U.S.C. § 611 et seq. (the “Subject Offenses”), and are accordingly subject to 

seizure and forfeiture pursuant to 18 U.S.C. § 981(a)(1)(A) and 28 U.S.C. § 2461(c). I make this 

Affidavit for a warrant to seize the property described in Attachments A through B, the Target 

Domains. 

8. The procedure by which the government will seize the Target Domains is 

described in Attachments A through B hereto and below. 

BACKGROUND ON DOMAIN NAMES 

9. Based on my training and experience and information learned from others, I am 

aware of the following: 

10. Internet Protocol Address:  An Internet Protocol address (“IP address”) is a 

unique numeric address used by computers on the Internet.  An IP address is a series of four 

numbers, each in the range 0-255, separated by periods (e.g., 121.56.97.178).  Every computer 

attached to the Internet must be assigned an IP address so that Internet traffic sent from and 

4 



  
 

  
 

     

      

      

    

       

      

      

  

       

    

     

         

        

     

      

       

  

        

       

        

      

directed to that computer may be directed properly from its source to its destination. An IP 

address acts much like a home or business street address -- it enables computers connected to the 

Internet to properly route traffic to each other.  The assignment of IP addresses to computers 

connected to the Internet is controlled by internet service providers (“ISPs”). 

11. Domain Name: A domain name is a simple, easy-to-remember way for humans 

to identify computers on the Internet, using a series of characters (e.g., letters, numbers, or other 

characters) that correspond with a particular IP address.  For example, “usdoj.gov” and 

“cnn.com” are domain names. 

12. Domain Name System: The domain name system (“DNS”) is, among other 

things, a hierarchical convention for domain names.  Domain names are composed of one or 

more parts, or “labels,” that are delimited by periods, such as “www.example.com.”  The 

hierarchy of domains descends from right to left; each label to the left specifies a subdivision, or 

subdomain, of the domain on the right.  The right-most label conveys the “top-level” domain. 

For example, the domain name “www.example.com” means that the computer assigned that 

name is in the “.com” top-level domain, and the “example” second-level domain.  The owner of 

a second-level domain assigns it to a particular web server to host the content of any associated 

website or other content. 

13. Domain Name Servers:  DNS servers are computers connected to the Internet that 

convert, or resolve, domain names into IP addresses. 

14. Registry: For each top-level domain (such as “.com”), there is a single company, 

called a “registry,” that determines which second-level domain resolves to which IP address. For 

5 

www.example.com
www.example.com
https://usdoj.gov


  
 

  
 

     

     

       

      

        

 

     

  

        

         

       

 

   

     

         

        

      

        

       

     

 

example, the registry for the “.com” and “.net” top-level domains are VeriSign, Inc. 

(“VeriSign”), which has its headquarters at 12061 Bluemont Way, Reston, Virginia; the registry 

for “.org” top-level domain is Public Internet Registry, which has its headquarters at 1775 

Wiehle Avenue, Suite 200 Reston, Virginia 20190; and the registry for “.info” top-level domain 

is Afilias, Inc., which has its headquarters at 300 Welsh Road, Building 3, Suite 105, Horsham, 

Pennsylvania 19044. 

15. Registrar & Registrant: Domain names may be purchased through a registrar, 

which acts as the intermediary between the registry and the purchasers of the domain name.  The 

individual or business that purchases, or registers, a domain name is called a “registrant.” 

Registrants control the IP address, and thus the computer, to which their domain name resolves. 

Thus, a registrant may easily assign a domain name to another computer anywhere in the world. 

Registrars typically maintain customer and billing information about the registrants who used 

their domain name registration services. 

16. WHOIS: A “WHOIS” search provides publicly available information as to which 

entity is responsible for a particular IP address or domain name. A WHOIS record for a 

particular IP address or domain name will list a range of IP addresses that that IP address falls 

within and the entity responsible for that IP address range and domain name. For example, a 

WHOIS record for the domain name XYZ.COM might list an IP address range of 12.145.67.0 -

12.145.67.99 and list Company ABC as the responsible entity. In this example, Company ABC 

would be responsible for the domain name XYZ.COM and IP addresses 12.145.67.0 -

12.145.67.99. 

6 

https://12.145.67.99
https://12.145.67.99


  
 

  
 

        

      

      

         

  

 

 

      

       

    

    

    

    

   

       

 

  
     

     
   

   
    

 
 

     

17. Web crawler.  A web crawler is a generic term for any program (such as a robot 

or spider) that is used to automatically discover and scan websites by following links from one 

webpage to another. A web crawler copies webpages so that they can be processed later by a 

search engine, such as Google or Yahoo!, which indexes the downloaded pages. This allows 

users of the search engine to find webpages quickly. 

RELEVANT STATUTES 

International Emergency Economic Powers Act 

18. The International Emergency Economic Powers Act (“IEEPA”), 50 U.S.C. 

§§ 1701–1706, authorizes the President of the United States to impose economic sanctions on a 

foreign country, individual, or organization in response to an unusual or extraordinary threat to 

the national security, foreign policy, or economy of the United States when the President 

declares a national emergency with respect to that threat. 

19. Pursuant to the authority under IEEPA, the President of the United States and the 

executive branch have issued orders and regulations governing and prohibiting certain 

transactions by U.S. persons or involving U.S. goods.  Title 50, United States Code, Section 

1705 provides: 

A person who willfully commits, willfully attempts to commit, or willfully 
conspires to commit, or aids or abets in the commission of a violation of any 
license, order, or regulation issued under this chapter shall, upon conviction, be 
fined or may be imprisoned for not more than twenty years, or both; and any 
officer, director, or agent of any corporation who knowingly participates in such 
violation may be punished by a like fine, imprisonment, or both. 

The Iranian Transactions and Sanctions Regulations 

20. On March 15 and May 6, 1995, the President of the United States issued 

7 



  
 

  
 

        

       

      

      

    

       

  

    

   

        

       

    

    

    

      

    

             

                 

 

     

    

Executive Orders Nos. 12957 and 12959, prohibiting, among other things, the exportation, 

reexportation, sale, or supply, directly or indirectly, to Iran of any goods, technology, or 

services from the United States or by a United States person, and on August 19, 1997, issued 

Executive Order No. 13059 clarifying the previous orders (collectively, the “Executive 

Orders”).  The Executive Orders authorized the United States Secretary of the Treasury to 

promulgate rules and regulations necessary to carry out the Executive Orders.  Pursuant to this 

authority, the Secretary of the Treasury promulgated the Iranian Transactions Regulations 

(renamed in 2013, the Iranian Transactions and Sanctions Regulations, the “ITSR”) 

implementing the sanctions imposed by the Executive Orders. 

21. The ITSR, Title 31, Code of Federal Regulations, Section 560.204, prohibits, 

among other things, the exportation, reexportation, sale, or supply, directly or indirectly, from 

the United States, or by a United States Person, of goods, technology, or services to Iran or the 

GOI (with certain limited exceptions), including the exportation, reexportation, sale or supply 

of goods, technology or services to a third country knowing that such goods, technology or 

services are intended for Iran or the Government of Iran, without a license from the United 

States Department of  the Treasury, Office of Foreign Assets Control (“OFAC”). 

22. The ITSR further prohibit transactions that evade or avoid, have the purpose of 

evading or avoiding, cause a violation of, or attempt to violate the ITSR. 31 C.F.R. § 560.203. 

Sanctions Concerning the IRGC 

23. Executive Order 13224.  On September 23, 2001, under the authority of IEEPA 

and other authorities, the President of the United States issued Executive Order 13224 “Blocking 

8 



  
 

  
 

 

     

    

  

      

      

    

  

   

     

       

      

 

   

     

    

 

      

   

     

                                              
     

Property and Prohibiting Transactions With Persons Who Commit, Threaten to Commit, or 

Support Terrorism.” Although Executive Order 13224—issued two weeks after the September 

11, 2001 attacks on the United States—targeted Al Qaeda, the United States has subsequently 

used it to target Iran.2 

24. Section 1 of Executive Order 13224 states, in part, that: “…all property and 

interests in property of the following persons that are in the United States or that hereafter come 

within the United States, or that hereafter come within the possession or control of United States 

persons are blocked: 

(b) foreign persons determined by the Secretary of State, in consultation with the 

Secretary of the Treasury and the Attorney General, to have committed, or to pose 

a significant risk of committing, acts of terrorism that threaten the security of U.S. 

nationals or the national security, foreign policy, or economy of the United 

States.” 

25. Section 105 of the Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act 

(“CAATSA”) mandated the imposition of Executive Order 13224 penalties on the Islamic 

Revolutionary Guard Corps (“IRGC”) and its officials, agents, and affiliates by October 30, 

2017. 

26. On October 13, 2017, OFAC designated the IRGC as a Specially Designated 

National pursuant to Executive Order 13224 and consistent with CAATSA.  OFAC designated 

the IRGC for its activities in support of the IRGC-Qods Force (“IRGC-QF”), which was 

2 See “Iran Sanctions,” Congressional Research Service, RS20871, updated July 23, 2020. 

9 



  
 

  
 

 

      

     

  

       

       

 

        

     

       

     

      

    

        

  

        

 
    

    
 

      
    

   
   

 
   

     
  

designated pursuant to Executive Order 13224 on October 25, 2007, for providing support to a 

number of terrorist groups, including Hizballah, Hamas, and the Taliban. 

27. The State Department has authority under Section 219 of the Immigration and 

Nationality Act (Title 8, United States Code, Section 1189) to designate an entity as a Foreign 

Terrorist Organization (“FTO”).  On April 15, 2019, the United States designated the IRGC as an 

FTO. 

28. Executive Order 13848.  On September 12, 2018, under the authority of IEEPA 

and other authorities, the President of the United States issued Executive Order 13848 “Imposing 

Certain Sanctions in the Event of Foreign Interference in a United States Election.” 

29. Section 2(a) of Executive Order 13848 states:  “All property and interests in 

property that are in the United States, that hereafter come within the United States, or that are or 

hereafter come within the possession or control of any United States person of the following 

persons are blocked and may not be transferred, paid, exported, withdrawn, or otherwise dealt in: 

any foreign person determined by the Secretary of the Treasury, in consultation with the 

Secretary of State, the Attorney General, and the Secretary of Homeland Security: 

(i) to have directly or indirectly engaged in, sponsored, concealed, or otherwise 
been complicit in foreign interference in a United States election; 

(ii) to have materially assisted, sponsored, or provided financial, material, or 
technological support for, or goods or services to or in support of, any activity described 
in subsection (a)(i) of this section or any person whose property and interests in property 
are blocked pursuant to this order; or 

(iii) to be owned or controlled by, or to have acted or purported to act for or on 
behalf of, directly or indirectly, any person whose property or interests in property are 
blocked pursuant to this order. 

10 



  
 

  
 

 

 
      

    

     

      

     

        

    

 

 

      

        

      

     

       

      

      

   

      

 

        
       

 

30. On October 22, 2020, OFAC designated the International Union of Virtual Media 

(“IUVM”) as a Specially Designated National pursuant to Executive Order 13848. 

31. The U.S. Department of Treasury designated the IRGC, the IRGC-QF, and Bayan 

Rasaneh Gostar Institute as Specially Designated Nationals pursuant to Executive Order 13848 

for having directly or indirectly engaged in, sponsored, concealed, or otherwise been complicit in 

foreign interference in the 2020 U.S. presidential election. The IUVM was designated as a 

Specially Designated National pursuant to Executive Order 13848 for being owned or controlled 

by the IRGC-QF. 

Foreign Agents Registration Act 

32. The U.S. Department of Justice administers the Foreign Agent Registration Act 

(“FARA”).  FARA establishes a registration, reporting, and disclosure regime for agents of 

foreign principals (which includes foreign non-government individuals and entities) so that the 

U.S. government and the people of the United States are informed of the source of information 

and the identity of persons attempting to influence U.S. public opinion, policy, and law.  FARA 

requires, among other things, that persons subject to its requirements submit periodic registration 

statements containing truthful information about their activities and the income earned from 

them.  Disclosure of the required information allows the federal government and the American 

people to evaluate the statements and activities of such persons in light of their function as 

foreign agents.  Specifically, 

a. FARA states that “[n]o person shall act as an agent of a foreign principal unless he 
has filed with the Attorney General a true and complete registration statement.”  22 
U.S.C. § 612(a). 

11 



  
 

  
 

 

 
      

     
           

    
 

    
  

 
        

       
        

       
      

         
      

    
    

   
    

       
 

   
      

    
     

     
        

     
 

       
       

   
      

        
    

    
      
       

        
     

 

b. FARA defines “foreign principal” to include “a government of a foreign country,” 
a “foreign political party,” and “a person outside of the United States” who is not a 
United States citizen. Id. § 611(b).  The term “government of a foreign country” is 
defined to include any person “exercising sovereign de facto or de jure political 
jurisdiction over any country,” including “any group or agency to which such 
sovereign de facto or de jury authority or functions are directly or indirectly 
delegated.”  Id. § 611(e). 

c. FARA defines the term “agent of a foreign principal” to have two requirements. 
First, the person must either “act[] as an agent, representative, employee, or 
servant” of a foreign principal, or act “at the order, request, or under the direction 
or control, of a foreign principal,” or be a person “any of whose activities are 
directly or indirectly supervised, directed, controlled, financed, or subsidized in 
whole or in major part by a foreign principal.” Id. § 611(c)(1).  Second, the person 
must either “engage[] within the United States in political activities for or in the 
interests of such foreign principal,” or “act[] within the United States as a public 
relations counsel, publicity agent, information-service employee or political 
consultant for or in the interests of such foreign principal,” or “within the United 
States represent[] the interests of such foreign principal before any agency or 
official of the Government of the United States.” Id. 

d. The term “political activities” means any activity that the person engaging in 
believes will, or that the person intends to, in any way influence any agency or 
official of the Government of the United States or any section of the public within 
the United States with reference to formulating, adopting, or changing the 
domestic or foreign policies of the United States or with reference to the political 
or public interests, policies, or relations of a government of a foreign country or a 
foreign political party. Id. § 611(o). 

e. An agent must also register if it acts within the United States as a publicity agent 
or information-service employee of a foreign principal. A “publicity agent” refers 
to “any person who engages directly or indirectly in the publication or 
dissemination of oral, visual, graphic, written, or pictorial information or matter 
of any kind, including publication by means of . . . broadcasts, motion pictures, or 
otherwise.”  Id. § 611(h).  An “information-service employee” includes any 
person “who is engaged in furnishing, disseminating, or publishing accounts, 
descriptions, information, or data with respect to the political, industrial, 
employment, economic, social, cultural, or other benefits, advantages, facts, or 
conditions or any country other than the United States or of any government of a 
foreign country . . . .” Id. § 611(i). 

12 



  
 

  
 

 

      
   

      
    

    
     

   
       

         
    

      
       

    
 

    
    

 
 

      

       

      

        

        

     

       

        

       

       

      

     

f. The term “agent of a foreign principal” does not include any news or press service 
or association organized under the laws of the United States or any State or other 
place subject to the laws of the United States, or any newspaper, magazine, 
periodical, or other publication for which there is on file with the United States 
Postal Service information in compliance with Section 3611 of title 39, published 
in the United States, solely by virtue of any bona fide news or journalistic 
activities, including the solicitation or acceptance of advertisements, 
subscriptions, or other compensation therefor, so long it is at least 80 per centum 
beneficially owned by, and its officers and directors, if any, are citizens of the 
United States, and such news or press service or association, newspaper, 
magazine, periodical, or other publication, is not owned, directed, supervised, 
controlled, subsidized, or financed, and none of its policies are determined by any 
foreign principal. Id. § 611(d). 

g. FARA imposes criminal penalties on any person who “willfully violates any 
provision” of the statute.  22 U.S.C. § 618(a)(1). 

Statutory Basis for Seizure 

33. Title 18, United States Code, Section 981(a)(1)(C) provides that any property, real 

or personal, which constitutes or is derived from proceeds traceable to, a violation of a specified 

unlawful activity, to wit: the International Emergency Economic Powers Act, Title 50, United 

States Code, Section 1705; and the Foreign Agents Registration Act, Title 22, United States 

Code, Section 611 et seq., or a conspiracy to commit such an offense, is subject to forfeiture. 

34. Title 18, United States Code, Section 981(b)(2) authorizes seizure of property 

subject to civil forfeiture based upon a warrant supported by probable cause. Title 18, United 

States Code, Section 981(b)(3) permits the issuance of a civil seizure warrant by a judicial officer 

in any district in which a forfeiture action against the property may be filed pursuant to Title 28, 

United States Code, Section 1355(b). A forfeiture proceeding may be brought in this district 

because acts or omissions giving rise to forfeiture occurred in this district. 

35. Title 21, United States Code, Section 853(f) (as incorporated by Title 18, United 

13 



  
 

  
 

 

       

     

       

         

      

  

       

       

     

       

      

       

    

   

        

       

      

       

       

      

       

States Code, Section 982(b)(1)) provides that a criminal seizure warrant for property subject to 

forfeiture may be sought in the same manner in which a search warrant may be issued under 

Federal Rule of Criminal Procedure 41.  A court shall issue a criminal seizure warrant if it 

determines that the property to be seized would, in the event of a conviction, be subject to 

forfeiture and that a restraining order would be inadequate to assure the availability of the 

property for forfeiture. 

36. Neither a restraining order nor an injunction is sufficient to guarantee the 

availability of the Target Domains for forfeiture. By seizing the Target Domains and redirecting 

each Target Domain to another website, the Government will prevent third parties from 

acquiring the name and using it to commit additional crimes. Furthermore, seizure of the Target 

Domains will prevent third parties from continuing to access the Target Domain websites in their 

present form. A restraining order or injunction will still render the Target Domains subject to 

entry and vulnerability to cyber-attacks, whereas seizure will ensure that the Target Domains 

cannot be used for any nefarious purpose 

37. Title 18, United States Code, Section 981(h) provides that venue for civil 

forfeitures brought under this section lies in the district either where the defendant owning the 

property is located or in the judicial district where the criminal prosecution is brought. 

38. Venue. Title 21, United States Code, Section 853(j), incorporating Title 21, 

United States Code, Section 881(j), provides that venue for criminal forfeitures brought under 

this section lies in the district where the defendant owning the criminal forfeiture is located or in 

the judicial district where the criminal prosecution is brought. 

14 



  
 

  
 

 

       

    

      

      

      

       

       

     

          

         

         

        

      

 

      

      

    

     

       

   

      

39. As defined above, a “web crawler” is a generic term for any program (such as a 

robot or spider) that is used to automatically discover and scan websites by following links from 

one webpage to another. According to support.google.com, Google's main crawler is called 

Googlebot. A web crawler copies webpages so that they can be processed later by the search 

engine, which indexes the downloaded pages. This allows users of the search engine to find 

webpages quickly. According to Google, when Googlebot finds a webpage, Google’s systems 

render the content of the page, just as a browser does.  Google takes note of key signals—from 

keywords to website freshness—and keeps track of it all in the Search index. The Google Search 

index contains hundreds of billions of webpages and is well over 100,000,000 gigabytes in size. 

40. Although it can vary widely, once a website is on the internet, the indexing 

process can take as little as an hour or up to several weeks. Based on open source research by 

the FBI, the archived versions of the Target Domains show an online presence of months to 

years, thereby providing ample time for Googlebot to crawl and index the Target Domains to 

Google servers. 

41. Moreover, the Target Domains are all accessible and viewable to Internet users in 

the Northern District of California.  Various individuals employed by the FBI, including the 

undersigned, have accessed and seen the Target Domains in the Northern District of California. 

42. As set forth below, there is probable cause to believe that the Target Domains are 

subject to civil and criminal forfeiture because they constitute or are derived from proceeds 

traceable to a violation of the Subject Offenses, namely, the use of U.S. domain registration 

services in violation of IEEPA and/or FARA. Specifically, Verisign and Public Internet 

15 

https://support.google.com


  
 

  
 

 

     

       

       

        

     

        

     

    

    

  

 

        

          

    

        

  

   

      

       

        

Registry, both located in the U.S., are the top-level domain name registries for the Target 

Domains. Verisign currently charges $7.85 per year for the registration or renewal of a “.com” 

domain, and Public Internet Registry currently charges $9.93 per year for the registration or 

renewal of a “.org” domain. As described below, each of the Target Domains was fraudulently 

registered because each is being used by or on behalf of the IRGC and this critical information 

was omitted from the registration, and because the source of funds emanated from entities 

violating IEEPA and FARA, to wit, individuals part of and/or associated with the IRGC and 

GOI.  The Target Domains are accordingly subject to seizure pursuant to Title 18, United States 

Code, Section 981(b); and Title 21, United States Code, Section 853(f). 

FACTS SUPPORTING PROBABLE CAUSE 

Overview 

43. As described throughout this application, the FBI believes that the Government of 

Iran, through the IRGC as well as individuals acting on behalf of the IRGC, is engaging in a 

covert influence campaign both inside the United States and elsewhere through the use of 

domains registered in the United States, in violation of IEEPA. This belief, as explained 

throughout, 

content from the domains which is consistent with Iranian foreign policy and IRGC 

disinformation and misinformation tradecraft, open source reporting, and returns from legal 

process which indicate that the Target Domains were registered under false names and content 

hosted on the Target Domains originated in Iran. As a result, there is probable cause to seize 

16 



  
 

  
 

 

       

    

      

     

     

     

        

       

       

 

 

       

     

  

     

   

      

      

       

      

       

each of the Target Domains as property which constitutes or is derived from proceeds traceable 

to a violation of 50 U.S.C. § 1705, as described above. 

44. In addition, Target Domains rpfront.com, ahtribune.com, awdnews.com and 

criticalstudies.org, described in detail below, have been used by the IRGC and those acting on 

behalf of the IRGC and the GOI to engage in the United States in political activities and 

disseminate information, as defined by FARA, without proper registration pursuant to FARA and 

without notifying the American public with a conspicuous label that the content of the domains 

was being published on behalf of the IRGC and the GOI.  As a result, there is probable cause to 

seize these domains as property which constitutes, or is derived from proceeds traceable to, a 

violation of FARA. 

Background on Iranian Foreign Policy 

45. The February 11, 1979, fall of the Shah of Iran, who was a key U.S. ally, 

shattered U.S.-Iran relations. According to a February 2020 Congressional Service Report, Iran 

has since pursued policies that every successive U.S. Administration has considered inimical to 

U.S. interests in the Near East region and beyond. Iran’s authoritarian political system and 

human rights abuses have further contributed to the U.S.-Iran rift. 

46. On April 29, 2020, the Congressional Research Service published that the 

ideology of Iran’s 1979 Islamic revolution still infuses Iran’s foreign policy today. Iran’s leaders 

assert that the political structure of the Middle East is heavily weighted in favor of the United 

States and its regional allies and against those who Iranian leaders describe as “oppressed 

peoples,” such as Palestinians and Shia Muslims. Shias are politically and economically 

17 

https://criticalstudies.org
https://awdnews.com
https://ahtribune.com
https://rpfront.com


  
 

  
 

 

       

     

       

      

     

 

        

    

      

     

         

        

    

    

     

     

        

     

  

      

  

disadvantaged minorities in many countries of the region. Iranian leaders claim that Western 

intervention and the creation of Israel have distorted the region’s politics and economics. Iran’s 

leadership has a history of taking advantage of regional conflicts to advance a broader goal of 

overturning a power structure in the Middle East that it asserts favors the United States, Israel, 

Saudi Arabia, and other Sunni Muslim Arab regimes. 

Iranian Cyber Influence Operations 

47. Several reputable sources have identified Iran as one of numerous countries that 

implement state-sponsored, malign foreign influence campaigns utilizing cyberspace. According 

to the Homeland Security Advisory Council Interim Report of the Countering Foreign Influence 

Subcommittee on May 21, 2019, Iran was alleged to be involved in malign foreign influence 

activities, whose aim is “designed to sow discord, manipulate public discourse, discredit the 

electoral system, bias the development of policy, or disrupt markets for the purpose of 

undermining the interests of the United States and its allies.” 

48. Further, the Iranian Action Group of the U.S. Department of State described Iran 

as a “leading threat actor in cyberspace, which uses cyberespionage, propaganda, and attacks to 

influence events, shape foreign perceptions, and counter perceived threats.” Although the IRGC 

is oftentimes behind Iranian cyber-attacks or intrusions, it often uses individuals outside of the 

government to assist with these operations. Similarly, the Cybersecurity and Infrastructure 

Security Agency of the Department of Homeland Security reported that the U.S. intelligence 

community and various private sector threat intelligence organizations have identified the IRGC 

as a driving force behind Iranian state-sponsored cyberattacks—either through contractors in the 

18 



  
 

  
 

 

   

      

      

    

      

      

      

      

    

      

     

        

    

      

        

      

    

     

     

      

     
      

Iranian private sector or by the IRGC itself. 

49. A June 25, 2019, assessment of Iran’s cyber power by the Center for Strategic and 

International Studies Senior Vice President James Andrew stated that Iran’s cyber operations are 

conducted primarily by the IRGC, the Basij, and Iran’s Passive Defense Organization. 

According to the assessment, the IRGC is behind a series of incidents against American targets, 

Israeli critical infrastructure, Saudi Arabia, and other Gulf States. 

50. Known Iranian cyber operations have typically focused on “soft” targets. More 

specifically, expert witness Philip Howard from Oxford Internet Institute at the Open Hearing on 

Foreign Influence Operations’ Use of Social Media Platforms Before the Select Committee on 

Intelligence of the U.S. Senate on August 1, 2018, described Iran as one of several studied 

countries that has organized dedicated disinformation campaigns, and, in particular, had a 

recently exposed social media manipulation operation. Iran’s use of inauthentic social media 

accounts, which garnered more than one million followers, “focused on promoting particular 

policy interests that are aligned with the Iranian government,” according to Park Advisors in a 

report produced with the support of the U.S. Department of State’s Global Engagement Center. 

51. Iranian state-sponsored foreign influence and information operations have been 

far-reaching and targeted.  For example, in the written testimony of Joseph M. Humire regarding 

Iran’s Strategic Penetration of Latin America before the U.S. House of Representatives 

Committee on Foreign Affairs, Subcommittee on the Western Hemisphere, Subcommittee on the 

Middle East & North Africa, Mr. Humire wrote: 

While subtle and often under the radar, Iran’s ‘cultural’ outreach has been 
significant over the last decade and is only growing in both size and scope. One 

19 



  
 

  
 

 

        
     

      
     

     
     

     
 

 
     

     

     

     

      

        

    

     

 

   

  

 

 

   

  

   

   

of the most visible outcomes of this outreach is their Spanish language 24-hour 
news broadcast, HispanTV, that is operated by the larger, state-owned Islamic 
Republic of Iran Broadcaster (‘IRIB’). Launched in 2012, this Iranian network 
has grown to broadcast in at least 16 countries throughout Latin America, often in 
conjunction with what is known as counter-hegemonic news media in the region, 
namely the Venezuela-based TeleSUR. This media network provides Iran with a 
large megaphone to enhance its influence and information operations in the 
region. 

52. Targeted influence topics have included messaging against the current U.S. 

President, U.S. withdrawal from the Joint Comprehensive Plan of Action (“JCPOA”), anti-Israeli 

narratives, and condemnation of Saudi Arabia, an Iranian adversary.  Similarly, Iranian actors 

have produced pro-GOI, inauthentic news media imitating authentic news sources posted on 

websites that are prominent in search results for authentic news media. 

53. The above demonstrates a history of intent, capability, and tactics by the GOI and 

the IRGC in creating inauthentic electronic content for use in mass, coordinated disinformation 

campaigns, for the purpose of influencing public opinion regarding U.S. politics and foreign 

policy. 

Iran’s Current Covert Influence Campaign 

the following Target Domains were operated by or on 

behalf of the IRGC: ababil.org, al-ahd.net, al-naba.net, albabylon.com, aleppospace.com, 

alghadeer.tv, alharakah.net, alhiwaraldini.com, awdnews.com, darinews.com, 

elintelecto.com, farhang-press.com, harkarmusulunci.org, iircenter.net, , iuvmpixel.com, 

54. 

20 

https://iuvmpixel.com
https://iircenter.net
https://harkarmusulunci.org
https://farhang-press.com
https://elintelecto.com
https://darinews.com
https://awdnews.com
https://alhiwaraldini.com
https://alharakah.net
https://alghadeer.tv
https://aleppospace.com
https://albabylon.com
https://al-naba.net
https://al-ahd.net
https://ababil.org


  
 

  
 

 

 

    

      

         

      

        

      

     

     

        

    

 

 

 

 

 

 

  

 

 

jordan-times.com, kelkeen.com, kurdrudaw.com, roushd.com, rpfront.com, 

siampublic.com, syria-victory.com, voiceofwadi.com and yemenpress.org. This information, 

as described below, is consistent with information that the FBI has obtained from open sources, 

U.S. service providers, and through the use of criminal process indicating that the GOI, and the 

IRGC in particular, is behind this covert influence and disinformation campaign, and has 

violated the Subject Offenses to advance this campaign. Additionally, as described below, the 

FBI identified the remainder of the Target Domains as being used, accessed, and/or registered by 

the same user(s) as the Target Domains and note that the content of the 

these remaining Target Domains is consistent with the GOI tradecraft observed throughout this 

investigation.  The FBI, therefore, assesses that all of the Target Domains are being used by or 

on behalf of the GOI and the IRGC in violation of IEEPA. 

55. 

56. 

21 

https://yemenpress.org
https://voiceofwadi.com
https://syria-victory.com
https://siampublic.com
https://rpfront.com
https://roushd.com
https://kurdrudaw.com
https://kelkeen.com
https://jordan-times.com


  
 

  
 

 

 

 

 

 

  

  

      

       

    

   

          

 

 

     

    

     

          

    

        

    

           

Liberty Front Press 

57. 

As outlined in this Affidavit, the FBI believes the Target Domains 

to be part of the Liberty Front Press network. 

FireEye first publicly reported on Liberty Front Press activity in a report dated August 21, 2018, 

entitled “Suspected Iranian Influence Operation Leverages Network of Inauthentic News Sites & 

Social Media Targeting Audiences in U.S., UK, Latin America, Middle East.”  FireEye provided 

supplemental reporting regarding Liberty Front Press on September 7, October 19, November 

23, 2019. and April and February 1, March 18, 2018; and December 6, 15, 

58. According to FireEye reporting, Liberty Front Press activity originated from Iran 

and was aimed at audiences in the U.S., U.K., Latin America, and the Middle East.  The Liberty 

Front Press operation leverages a network of inauthentic news sites and clusters of associated 

accounts across multiple social media platforms to promote political narratives in line with 

Iranian interests. These narratives included anti-Saudi, anti-Israeli, and pro-Palestinian themes, 

as well as support for specific U.S. policies favorable to Iran, such as the JCPOA. 

22 



  
 

  
 

 

    

    

     

 

       

   

    

       

      

       

      

    

    

 

     

     

    

      

     

      

     

59. FireEye assessed that Liberty Front Press originated from Iran-based actors based 

on a combination of indicators, including website registration data, social media accounts linked 

to Iranian phone numbers, and the promotion of content consistent with Iranian political 

interests. 

60. For example, registrant emails for two inauthentic news sites included in the 

Liberty Front Press network, libertyfrontpress.com and institutomanquehue.org, were associated 

with advertisements for website designers in Tehran and with the Iran-based site gahvare.com, 

respectively. Furthermore, FireEye identified multiple Twitter accounts directly affiliated with 

the sites, as well as other associated Twitter accounts, that were linked to phone numbers with 

the +98 Iranian country code. Finally, FireEye observed inauthentic social media personas, 

masquerading as American liberals supportive of a current U.S. Senator and former candidate for 

U.S. President, heavily promoting Quds Day, a holiday established by Iran in 1979 to express 

support for Palestinians and opposition to Israel, and which takes place on the last Friday of 

Ramadan. 

61. According to FireEye, the namesake of the Liberty Front Press network, 

libertyfrontpress.com, publishes primarily political news stories related to the U.S., and language 

used by social media accounts affiliated with the site portray it as operated by individuals based 

in the United States.  Much of the content on the site has been appropriated from legitimate news 

sources, including Politico, RawStory, and CNN.  Content that appears to be original to 

libertyfrontpress.com contains poorly written English. 

62. FireEye reported that the registration email for domain libertyfrontpress.com was 

23 

https://libertyfrontpress.com
https://libertyfrontpress.com
https://libertyfrontpress.com
https://gahvare.com
https://institutomanquehue.org
https://libertyfrontpress.com


  
 

  
 

 

      

       

       

      

 

      

        

     

       

    

       

         

   

      

  

    

    

     

         

      

     

associated with several advertisements for website designers in Tehran from 2014. The 

registration email for libertyfrontpress.com links the website to at least one other site identified 

as part of the Liberty Front Press network.  Furthermore, fake personas and social media 

accounts linked to other websites identified as part of the Liberty Front Press network have 

promoted libertyfrontpress.com 

63. FireEye reported that libertyfrontpress.com has maintained social media accounts 

on multiple platforms, including Twitter, Facebook, Instagram, Google Plus, and YouTube. 

Most of these Twitter accounts are linked to phone numbers with the Iranian +98 country code, 

despite listing their locations as being within the U.S.  Many were created on the same day as at 

least one other account, evidencing an organized and coordinated effort to promote the fake news 

site.  Most of libertyfrontpress.com’s affiliated social media accounts appear orientated toward 

particular countries or regions. For example, of the accounts focused on the Middle East, three 

of the Twitter accounts identified by FireEye focused on Palestinian themes, and others focused 

on Yemen, Syria, Bahrain, and potentially Qatar.  These accounts have pushed content in line 

with Iranian interests. 

64. FireEye reported that the site’s original Twitter accounts, @libertyfrontpr and 

@libertyfrontp, began tweeting content in April 2017 that included American-themed material, 

such as photographs of the Statue of Liberty.  The two accounts, which linked to 

libertyfrontpress.com in their bios, also used language to suggest U.S. origins, such as the use of 

“our country” in reference to the United States.  In mid-July 2018, FireEye observed these two 

accounts drop their direct affiliation with libertyfrontpress.com and rebrand under the pretense of 

24 

https://libertyfrontpress.com
https://libertyfrontpress.com
https://libertyfrontpress.com
https://libertyfrontpress.com
https://libertyfrontpress.com


  
 

  
 

 

 

   

    

    

      

      

   

      

   

      

     

    

     

       

     

      

      

     

       

 

       

being operated by American liberals. 

65. FireEye reported that the rebranded accounts heavily promoted Quds Day and 

also tweeted general opposition to the current U.S. Presidential Administration.  In July 2018, 

two other Palestine-focused libertyfrontpress.com-affiliated accounts, @LFPressPalestin and 

@QudsPalestine, changed their account names to @PalestinianRes (display name: “Palestinian 

Resistance”) and @VoiceofQuds (display name: “Voice of Quds”), respectively.  Collectively, 

pro-Palestine, anti-Israel, anti-Saudi and anti-U.S. President themes appear to be common across 

most of the libertyfrontpress.com-affiliated social media accounts, irrespective of their purported 

regions and areas of focus. 

66. Based on a tip from FireEye, Facebook started its own investigation into Liberty 

Front Press and identified additional accounts and pages from the network. Facebook reported 

that some of the accounts attempted to conceal their location and primarily posted political 

content focused on the Middle East, as well as the UK, U.S., and Latin America.  Beginning in 

2017, the accounts increased their focus on the UK and U.S. Facebook reported that accounts 

and pages linked to Liberty Front Press typically posed as news and civil society organizations 

sharing information in multiple countries, without revealing their true identity, and promoted a 

pro-Iranian agenda. Based on the tip from FireEye, Facebook reported on August 21, 2018 that 

it removed 652 pages, groups and accounts for coordinated inauthentic behavior that originated 

in Iran and targeted people across multiple internet services in the Middle East, Latin America, 

UK and U.S. 

67. Facebook was able to link the Liberty Front Press network to Iranian state media 

25 



  
 

  
 

 

       

     

     

      

  

        

    

  

       

     

     

     

  

     

    

   

      

   

        

       

     

through publicly available website registration information, as well as the use of related IP 

addresses and Facebook pages sharing the same admins.  For example, according to Facebook, 

one part of the network, “Quest 4 Truth,” claimed to be an independent Iranian media 

organization, but is in fact linked to Press TV, an English-language news network affiliated with 

Iranian state media. 

, there is probable cause 

to believe the IRGC is directing this campaign and that the domains associated with the Liberty 

Front Press activities are registered on behalf of the IRGC. 

68. Consistent with Facebook’s finding, Liberty Front Press’s activities are indicative 

of a state-sponsored influence campaign.  The anti-U.S., anti-Saudi and anti-Israeli material 

being promoted is in line with Iranian foreign policy and similar to previously identified Iranian 

covert influence campaigns. Also consistent with known Iranian covert influence campaigns, the 

network accomplishes Iranian propaganda objectives by manipulating U.S. public discourse and 

sowing discord in the American people through use of U.S. social media platforms and 

outlets.  media newsinauthentic 

69. Furthermore, based on my training and experience, the breadth and sophistication 

of the network is consistent with GOI state-sponsored influence campaigns carried out by the 

IRGC.  Liberty Front Press represents a widespread, orchestrated and coordinated effort utilizing 

potentially thousands of inauthentic domains and social media accounts to promote pro-GOI 

political interests. For example, in its investigation of Liberty Front Press to date, the FBI has 

identified well over 1,000 domains, email accounts and social media accounts from Twitter, 

26 



  
 

  
 

 

     

    

     

     

     

    

     

      

     

      

       

         

 

 

       

     

         

     

    

   

      

Facebook, Instagram and YouTube, and the FBI believes that many more exist.  In addition, 

many of the personas used by the network appear well-crafted and detailed.  For example, 

persona “Liam Jay Campbell” claims to be “a journalist and English MA graduate from 

Sacramento,” claims to have attended California State University, and maintains social media 

accounts on Twitter and Reddit.  It is unlikely that any Iran-based group or entity other than the 

GOI–or an organization supported by the GOI, like the IRGC–would have the resources to 

pursue an influence campaign as broad and sophisticated as Liberty Front Press. 

70. As described above, on October 7, 2020, the FBI seized 92 domains (the “October 

7 Seizure”) that the FBI had identified as inauthentic news sites that were operated by or on 

behalf of the IRGC and linked to the Liberty Front Press campaign.  The domains were seized 

pursuant to a federal seizure warrant issued on October 2, 2020 by the U.S. District Court for the 

Northern District of California. The affidavit supporting that warrant is attached hereto as 

Exhibit A. 

Additional Investigative Activity 

71. As part of its investigation, the FBI conducted searches of publicly available 

WHOIS domain name registration records. The FBI also obtained subscriber and transaction 

records from the U.S.-based registrars for the Target Domains, as well as additional relevant 

subscriber and transaction records from other U.S.-based service providers. As further outlined 

below, subscriber and transaction records from Cloudflare, a U.S.-based company providing 

internet infrastructure and security services, revealed that many of the Target Domains–as well 

as domains seized in the October 7 Seizure–were accessed and/or referenced by the same 

27 



  
 

  
 

 

      

 

      

     

        

      

    

       

    

       

   

     
  

 
      

   

       

        

      

       

     

 

           

Cloudflare user ID number, evidencing a broad and interconnected network. 

The Target Domains 

72. There is probable cause to believe that each of the Target Domains is property 

which constitutes or is derived from proceeds traceable to violations of IEEPA, as they are used 

by or on behalf of the IRGC, a component of the Government of Iran.  Had the registrants of the 

domains truthfully registered the domains as being used by or on behalf of the IRGC, the U.S. 

service providers would not have been permitted to provide domain name registration services as 

it is prohibited by U.S. sanctions targeting the IRGC (described above). Target Domains 

rpfront.com, ahtribune.com, awdnews.com, and criticalstudies.org are also subject to seizure 

as those domains are property that constitutes or is derived from proceeds traceable to violations 

of FARA. 

The Target Domains are Property Constituting or are Derived from Proceeds Traceable to 
Violations of IEEPA and FARA. 

73. As described below, there is probable cause to believe that Target Domains 

rpfront.com, ahtribune.com, awdnews.com, and criticalstudies.org are property which 

constitutes or is derived from proceeds traceable to violations of IEEPA (because they are used 

by or on behalf of the IRGC and the GOI) as well as FARA. Neither the IRGC, nor any 

individual or entity on the IRGC’s behalf, has registered with the Department of Justice for the 

activities taking place using Target Domains rpfront.com, ahtribune.com, awdnews.com, and 

criticalstudies.org. Furthermore, these Target Domains are not properly labeled pursuant to 

FARA. 

74. First, both the GOI and the IRGC are “Foreign Principals” as defined by FARA. 

28 

https://criticalstudies.org
https://awdnews.com
https://ahtribune.com
https://rpfront.com
https://criticalstudies.org
https://awdnews.com
https://ahtribune.com
https://rpfront.com
https://criticalstudies.org
https://awdnews.com
https://ahtribune.com
https://rpfront.com


  
 

  
 

 

       

     

    

   

      

           

       

  

     

         

     

      

        

     

      

      

      

       

    

                                              
         

           
        

The term “government of a foreign country” includes any person or group of persons exercising 

sovereign de facto or de jure political jurisdiction over any country, other than the United States, 

or over any part of such country, and includes any subdivision of any such group and any group 

or agency to which such sovereign de facto or de jury authority of functions are directly or 

indirectly delegated. 22 U.S.C. § 611(e). 

75. Second, the operators of these domains are acting as agents of the GOI and the 

IRGC under several theories of agency as defined by FARA. First, they are acting as agents by 

engaging in political activities, i.e., by attempting to influence any section of the public within 

the United States with reference to formulating, adopting, or changing the domestic or foreign 

policies of the United States, or with reference to the political or public interests, policies, or 

relations of Iran.  Second, they are acting as agents by acting as information-service employees 

by furnishing, disseminating, or publishing accounts, descriptions, information, or data with 

respect to the political, industrial, employment, economic, social, cultural, or other benefits, 

advantages, facts, or conditions or any country other than the United States or of any government 

of a foreign country.  Finally, they are acting as publicity agents by engaging, directly or 

indirectly, in the publication or dissemination of oral, visual, graphic, written, or pictoral 

information or matter of any kind. As these activities are taking place in the United States, in 

that they are being published in English and targeting a United States audience, and without the 

required registration with the Department of Justice,3 the user(s) of Target Domains 

3 Registration pursuant to FARA does not require a foreign agent to alter the content of its publications in any 
manner; indeed, if registered as required, a foreign agent would be free to facilitate the production, publication, 
and dissemination of any content it chooses. Registration would simply allow the American public consuming 

29 



  
 

  
 

 

     

  

     

    

       

      

        

    

       

         

       

        

       

    

     

       

       

 

        

                                              
     

 

rpfront.com, ahtribune.com, awdnews.com, and criticalstudies.org are violating FARA. 

behalf of the IRGC. onoroperated by is rpfront.com , 

.Rpfront.com76. 

77. According to FireEye, Target Domain rpfront.com describes itself as “a 

progressive NGO that aims to support people’s movements for freedom, peace and justice, 

reaffirm civil rights and reduce the influence of money in politics—among other things—through 

a government of the people, by the people and for the people.”  The rpfront.com website 

publishes English-language political news stories pertaining primarily to the U.S. and Middle 

East, including both plagiarized and original content, consistent with GOI propaganda. The 

content reflects narratives in line with GOI political stances. The FBI assesses that by 

disseminating this material in English, and directing it toward a U.S. audience, the user(s) of this 

domain are violating FARA by engaging in political activities. For example, articles featured on 

the site have included op-eds protesting a new Israeli law declaring Israel to be “the historic 

homeland of the Jewish people… [who] have the exclusive right to national self-determination in 

it” and pieces depicting the current U.S. Presidential administration negatively, such as those 

criticizing the administration’s immigration policies, which the FBI assesses to be an attempt to 

influence some portion of the U.S. public to change U.S. foreign or domestic policies to benefit 

the GOI.  

78. The rpfront.com website was registered on May 8, 2017, using the email address 

such content to be fully informed regarding the foreign principal behind it. 

30 

https://rpfront.com
https://rpfront.com
https://rpfront.com
https://rpfront.com
https://Rpfront.com
https://criticalstudies.org
https://awdnews.com
https://ahtribune.com
https://rpfront.com


  
 

  
 

 

     

       

   

      

       

     

        

        

        

      

        

       

   

       

      

       

        

     

     

       

         

realprogressivefront@gmail.com. The domains rpfront.org and rpfront.us were also registered 

using this email.  The registrant name provided was “realprogressive front,” and the address 

provided—a street in Houston, Texas— appears to have been falsified based on an incorrect ZIP 

code.  The phone number provided included the U.S. country code of “+1” but did not have the 

appropriate number of digits for a U.S. phone number. 

79. According to FireEye, while the primary Twitter account for rpfront.com, 

@RPFront, lists its location as the United States, it was registered with a +98 Iran country code 

phone number. Also, additional social media accounts affiliated with the site focus on the UK, 

Saudi Arabia, Palestine, Bahrain, and Syria. Twitter account @VoiceOfQuds, discussed above 

as being associated with libertyfrontpress.com, promoted rpfront.com material. Rpfront.com 

also claims some individuals as contributors to its site that were also listed as contributors for 

usjournal.net, which was seized in the October 7 Seizure.  The rpfront.com site content includes 

some material authored by genuine individuals. 

80. Subscriber and transaction records from Cloudflare for rpfront.com revealed that 

User ID 7335792 was used to access rpfront.com and criticalstudies.org, as well as Liberty 

Front Press domain usjournal.net, which was seized in the October 7 Seizure. As a result, the 

FBI assesses that rpfront.com is used by or on behalf of the IRGC in violation of U.S. sanctions. 

81. Ahtribune.com.  Target Domain ahtribune.com is an English-language news 

site featuring the following sections: US, World, Opinion, In Depth, Politics, Religion, History, 

Youth, and Human Rights. The bottom of the main page also lists the following regional news 

categories: Africa, Americas, Asia & Pacific, Europe, and North Africa & South West Asia. 

31 

https://ahtribune.com
https://Ahtribune.com
https://rpfront.com
https://usjournal.net
https://criticalstudies.org
https://rpfront.com
https://rpfront.com
https://rpfront.com
https://usjournal.net
https://Rpfront.com
https://rpfront.com
https://libertyfrontpress.com
https://rpfront.com
https://rpfront.us
https://rpfront.org
mailto:realprogressivefront@gmail.com


  
 

  
 

 

     

    

     

   

       

       

     

    

    

      

    

   

    

         

      

     

         

   

     

          

   

According to the site, “American Herald Tribune is a genuinely independent online media outlet. 

AHTribune is dedicated to strengthening and supporting independent journalism, and to 

improving the public’s access to independent information sources. AHTribune aim is to inspire 

action and advocacy on the human rights, social justice, media, spirituality and religion, 

contemporary history, youth issues and more. Funding for AHTribune comes from site 

advertising, individual donors, and private foundations. AHTribune publishes grassroots success 

stories and inspirational narratives alongside hard-hitting critiques of policies, and in-depth 

reports, encouraging critical thinking and civic action on a diverse range of issues affecting 

individuals and their communities.” 

82. As of October 19, 2020, trending topics featured on the site included Covid-19, 

#IsraelGate, Palestine, and the 2020 U.S. election.  Narratives of content featured on the home 

page include anti-Israel, anti-US, anti-Semitic, and pro-Hizbollah sentiments consistent with 

GOI policies.  Content featured on the “2020 Election” page presents narratives critical of the 

U.S. election process and candidates. For example, content on the “2020 Election” webpage 

insinuates that particular candidates for U.S. President and U.S. Vice President were pro-Zionist; 

that mail-in voting could lead to violence; and that the U.S. election is susceptible to foreign 

interference. The FBI assesses that these articles constitute political activities, as defined by 

FARA, as they are designed to influence any section of the public within the United States with 

reference to formulating, adopting, or changing the domestic or foreign policies of the United 

States, or with reference to the political or public interests, policies, or relations of Iran. Of note, 

the interview of an American progressive writer by American Herald Tribune was also featured 

32 



  
 

  
 

 

        

 

         

     

     

      

      

      

    

       

     

       

       

     

 

         

  

        

    

          

       

in this section.  The columnists page identified 200 authors and/or contributors for American 

Herald Tribune. 

83. FireEye identified ahtribune.com as part of the Liberty Front Press network. 

According to FireEye, while American Herald Tribune claims to be “a genuinely independent 

online media outlet” involved in journalism, associated Twitter account @AHTribune was linked 

to a phone number with the +98 Iranian country code.  In addition, American Herald Tribune 

was hosted on Iranian domain name servers. American Herald Tribune articles and social media 

were promoted by Target Domain rpfront.com, indicating that these domains are part of the 

same network of users. 

84. FireEye reported that a U.S. person (“U.S. Person 1”) was associated with 

American Herald Tribune. According to FireEye’s observations of U.S. Person 1’s Facebook 

page, U.S. Person 1 states that s/he is a “columnist at American Herald Tribune” and is also a 

contributor and analyst at Press TV, an Iranian state-owned media outlet. FireEye also noted 

U.S. Person 1’s articles published on whatsupic.com, which was seized by the FBI in the 

October 7 Seizure. 

85. The FBI believes, however, that U.S. Person 1 and other genuine journalists that 

have contributed to American Herald Tribune may be unwitting and unaware of the true nature 

and origins of the inauthentic news site.  On January 24, 2020, a U.S. Media Outlet (“U.S. Media 

Outlet 1”) published an article titled “Exclusive: This site pays Americans to write ‘news’ 

articles. Signs indicate it originates in Iran,” by a U.S. Journalist of U.S. Media Outlet 1.  The 

U.S. Media Outlet 1 article reported that American Herald Tribune publishes in English and pays 

33 

https://whatsupic.com
https://rpfront.com
https://ahtribune.com


  
 

  
 

 

       

         

     

     

    

    

      

   

     

  

    

         

       

         

        

       

 

    

     

     

      

Americans to write articles. The article reported that, U.S. Person 1, an American who lives in 

Salem, Oregon and claims to be a writer with a long career in media, wrote an article critical of 

the current U.S. President for American Herald Tribune and was paid a couple hundred dollars 

for an article by the people who run the American Herald Tribune website. According to U.S. 

Media Outlet 1, U.S. Person 1 is a critic of American foreign policy and says that Iran is 

“misunderstood” in the U.S. Although U.S. Person 1 admitted to knowingly working with 

Iranian media in the past, U.S. Person 1 stated that he did not believe that American Herald 

Tribune was run by Iran. 

86. U.S. Media Outlet 1 reported, however, that multiple investigations by American 

tech companies pointed to the site originating in Iran.  A Facebook spokesperson told a 

subsidiary of U.S. Media Outlet 1 that company staff who looked into the website’s Facebook 

page say it was linked to Iranian state media. Facebook removed the page in 2018. 

Additionally, Google confirmed to a subsidiary of U.S. Media Outlet 1 that American Herald 

Tribune was part of a takedown by Google that shut down Gmail and Google ad accounts linked 

to a malicious network of sites. An employee of FireEye told a subsidiary of U.S. Media Outlet 

1 that “indicators, both technical and behavioral,” point to American Herald Tribune being 

linked to an operation run from Iran. 

87. Further undermining American Herald Tribune’s credibility, American Herald 

Tribune used a subsidiary of U.S. Person 1’s name and his ex-wife (“U.S. Person 2”)’s contact 

information to register ahtribune.com, unbeknownst to either.  In late 2016, U.S. Person 2 was 

contacted by a writer complaining that American Herald Tribune had been plagiarizing his work. 

34 

https://ahtribune.com


  
 

  
 

 

      

      

      

     

        

      

        

         

  

     

       

       

    

 

    

    

   

    

       

    

  

The writer told U.S. Person 2 he had found her contact details through the site’s registration data. 

U.S. Person 2 confirmed to U.S. Media Outlet 1 that U.S. Person 1’s name and her telephone 

number had been used to register ahtribune.com without her knowledge or consent. 

88. The U.S. Media Outlet 1 article also reported that while American Herald Tribune 

pays some contributors like U.S. Person 1 for original content, it also republishes articles from 

elsewhere and then lists the people who wrote those articles as contributors to its site. 

89. Historical WHOIS records show that on November 29, 2018, ahtribune.com 

listed “irPowerWeb” as a reseller of the domain. Open source research by the FBI revealed that 

irPowerWeb is a company that provides web hosting and domain registration services in Iran and 

to more than 300,000 Persian-language websites. Also, on August 23, 2015, ahtribune.com 

utilized irpowerweb.com for its name servers. Historical WHOIS records for irpowerweb.com 

from September 21, 2016 show a registrant country of Iran and a registrant phone number 

beginning with Iran-based country code “+98”, indicating that ahtribune.com was utilizing an 

Iran-based name server. 

90. Historical WHOIS records for ahtribune.com further revealed registrant email 

address PaulCraigRoberts@mail.com. Subscriber and transaction records for 

PaulCraigRoberts@mail.com showed login activity in September 2020 from IP address 

217.218.67.254, and WHOIS searches regarding IP address 217.218.67.254 revealed that it 

belongs to an Iran-based IP network range named “presstv-ir.” In addition, the alternate email 

for PaulCraigRoberts@mail.com was listed as whatsupicer@gmail.com, which is substantially 

similar to domain whatsupic.com, seized in the October 7 Seizure. 

35 

https://whatsupic.com
mailto:whatsupicer@gmail.com
mailto:PaulCraigRoberts@mail.com
mailto:PaulCraigRoberts@mail.com
mailto:PaulCraigRoberts@mail.com
https://ahtribune.com
https://ahtribune.com
https://irpowerweb.com
https://irpowerweb.com
https://ahtribune.com
https://ahtribune.com
https://ahtribune.com


  
 

  
 

 

  

     

      

       

        

        

      

      

        

     

     

     

      

          

    

   

    

    

     

    

 

behalf of the IRGC. onoris operated by awdnews.com , 

.awdnews.com91. 

92. According to FireEye, awdnews.com, known as “Another Western Dawn News” 

or “AWD News,” describes itself as a journalistic website and appears to have content consistent 

with GOI interests.  For example, awdnews.com published material critical of Saudi-led efforts 

and the Israeli state. The FBI assesses that these articles constitute political activities, as defined 

by FARA, as they are designed to influence any section of the public within the United States 

with reference to formulating, adopting, or changing the domestic or foreign policies of the 

United States, or with reference to the political or public interests, policies, or relations of Iran 

because they were published in English and directed toward an American audience. FireEye also 

noted mainstream media outlets The Guardian and U.S. Media Outlet 2 as having recognized 

AWD News as an inauthentic news site, and as having been attributed to causing a “tense 

Twitter exchange between Pakistan and Israel,” which included a false news article where Israeli 

defense prime minister supposedly threatened Pakistan with a nuclear attack. 

93. Further, FireEye reported that Twitter account @fairobservers–linked to a phone 

number with the +98 Iranian country code–promoted content on both awdnews.com and 

whatsupic.com, which was seized in the October 7 Seizure. 

94. FireEye further reported that awdnews.com used the same IP address– 

67.205.99.12–as Target Domains al-ahd.net and alhiwaraldini.com and Liberty Front Press 

domains niletenonline.com and haghighah.com, both of which were seized in the October 7 

Seizure. 

36 

https://haghighah.com
https://niletenonline.com
https://alhiwaraldini.com
https://al-ahd.net
https://awdnews.com
https://whatsupic.com
https://awdnews.com
https://awdnews.com
https://awdnews.com
https://awdnews.com
https://awdnews.com


  
 

  
 

 

       

      

    

         

       

        

     

   

      

  

      

      

        

  

     

   

     

      

    

       

      

95. In December 2016, a story appeared in The Guardian, a British news and media 

outlet, titled “Fake news story prompts Pakistan to issue nuclear warning to Israel” by Emma 

Graham-Harrison.  The Guardian reported that an AWD News article “mis-identified Moshe 

Ya'alon as the Israeli defence minister when he actually resigned in May, changed the title of a 

senior official from the Pakistan government and was dotted with grammatical errors and strange 

syntax.” The Guardian further reported that, as a result of the article by AWD News, “Pakistan's 

defence minister, Khawaja Mohammad Asif, apparently read the article as a genuine threat of a 

pre-emptive nuclear strike and took to Twitter to warn Israel that ‘Pakistan is a nuclear state 

too.’” The Guardian identified, through a fact-checking organization, that AWD News is a fake 

news site. 

96. Similarly, in December 2016, U.S. Media Outlet 2 reported similar information in 

an article titled “Fake news sets off Twitter confrontation between Pakistan and Israel.” U.S. 

Media Outlet 2 also reported that it had identified AWD News as a fake news site based on 

reports from a fact-checking organization. 

97. Historical WHOIS records for awdnews.com revealed registrant email address 

kelvinmiddelkoop@hotmail.com, which was used to register Liberty Front Press domains 

sachtimes.com and whatsupic.com, both of which were seized in the October 7 Seizure. 

98. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

7967863 was used to access awdnews.com, Target Domain elintelecto.com, and domains 

pergiustizia.com and whatsupic.com, both of which were seized in the October 7 Seizure. In 

addition, Cloudflare records revealed that User ID 3084320 was used to access awdnews.com 

37 

https://awdnews.com
https://whatsupic.com
https://pergiustizia.com
https://elintelecto.com
https://awdnews.com
https://whatsupic.com
https://sachtimes.com
mailto:kelvinmiddelkoop@hotmail.com
https://awdnews.com


  
 

  
 

 

   

   

      

    

     

       

         

    

       

       

   

     

       

     

       

       

       

          

    

       

      

and Liberty Front Press domain jamekurdi.com, which was seized in the October 7 Seizure. 

99. Criticalstudies.org. According to an archived version of the website from 

August 4, 2020, criticalstudies.org is an English-language site that claims to have several 

prominent U.S. person writers, including a former candidate for U.S. President and well-known 

activist (“U.S. Person 3”), a former candidate for U.S. President and current U.S. Senator (“U.S. 

Person 4”), and a well-known philosopher and political activist (“U.S. Person 5”). Much of the 

content of criticalstudies.org is critical of the U.S. and U.S. foreign policy and the narratives of 

several articles on the site include anti-Israel sentiments and views against the current 

presidential administration. Quds Day 2020 is also featured in its own section on the page. The 

FBI assesses that these articles constitute political activities, as defined by FARA, as they are 

designed to influence any section of the public within the United States with reference to 

formulating, adopting, or changing the domestic or foreign policies of the United States, or with 

reference to the political or public interests, policies, or relations of Iran. 

100. Historical WHOIS records for criticalstudies.org showed a legitimate registrant 

address in Los Angeles, California that open source research revealed is currently the location of 

a Hilton hotel. The same WHOIS record showed a registration phone number with a +98 Iran 

country code.  Other historical WHOIS records revealed a registrant state and country location of 

California, U.S. and, nonsensically, California, Iran. Historical WHOIS records further revealed 

that criticalstudies.org used Iran-based name servers ns81.iranhost.com and ns82.iranhost.com 

as authoritative name servers for resolving its domain name to the appropriate web server.  

101. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

38 

https://ns82.iranhost.com
https://ns81.iranhost.com
https://criticalstudies.org
https://criticalstudies.org
https://criticalstudies.org
https://criticalstudies.org
https://Criticalstudies.org
https://jamekurdi.com


  
 

  
 

 

    

  

 

 
  

    

          

   

    

 

    

   

 

  

   

     

  

   

      

     

                                              
      

 

7335792 was used to access criticalstudies.org, Target Domain rpfront.com, and Liberty Front 

Press domain usjournal.net, which was seized in the October 7 Seizure. 

102.

 a number of domains were being 

operated by or on behalf of the IRGC. The IRGC is a Specially Designated National pursuant to 

OFAC’s regulatory authority, meaning that their assets are blocked and U.S. persons are 

prohibited from doing business with them.4 

The domains al-ahd.net, al-naba.net, ababil.org, 

albabylon.com, aleppospace.com, alghadeer.tv, alharakah.net, alhiwaraldini.com, 

darinews.com, elintelecto.com, farhang-press.com, harkarmusulunci.org, iircenter.net, 

iuvmpixel.com, jordan-times.com, kelkeen.com, kurdrudaw.com, roushd.com, 

siampublic.com, syria-victory.com, voiceofwadi.com and yemenpress.org are therefore 

subject to seizure as property which constitutes or is derived from proceeds traceable to 

violations of IEEPA. 

103. al-ahd.net. According to an archived and Google-translated version of the 

website from June 8, 2020, al-ahd.net is an Arabic-language news site with the following 

description at the bottom of the page: “The Yemeni Covenant Agency is concerned with all 

4 IEEPA is content-neutral and does not seek to prohibit or influence speech. It does, however, prohibit the 
provision of services to sanctioned entities and individuals. 

39 

https://al-ahd.net
https://al-ahd.net
https://yemenpress.org
https://voiceofwadi.com
https://syria-victory.com
https://siampublic.com
https://roushd.com
https://kurdrudaw.com
https://kelkeen.com
https://jordan-times.com
https://iuvmpixel.com
https://iircenter.net
https://harkarmusulunci.org
https://farhang-press.com
https://elintelecto.com
https://darinews.com
https://alhiwaraldini.com
https://alharakah.net
https://alghadeer.tv
https://aleppospace.com
https://albabylon.com
https://usjournal.net
https://rpfront.com
https://criticalstudies.org


  
 

  
 

 

       

       

         

         

     

     

     

    

   

 

        

    

        

    

     

      

        

    

    

  

       

developments and events in the local, Arab, Islamic and international arenas and seeks to 

promote tolerant culture and promote the values of freedom.” 

104. Google translations of this website indicate that several news articles featured on 

June 8, 2020 were critical of Saudi Arabia, the U.S., and Israel. Several articles also appear to 

have titles sympathetic to Islamic Jihad leadership, such as “Islamic Jihad in Palestine mourns its 

former Secretary General, Dr. Ramadan Shallah.” Middle East regional conflict and 

Coronavirus were also covered according to observed translations. Open source research by the 

FBI revealed linked Twitter account “ahdyemenia,” which was suspended by Twitter, and 

YouTube channel UCEpBoAGWcouTUMM2f4RLWLw, which was terminated for a violation 

of YouTube’s Terms of Service. 

105. According to FireEye, al-ahd.net describes itself as an independent Yemeni news 

agency and has content consistent with Iranian interests, for example, anti-U.S. President, anti-

Israel, and anti-Saudi messaging. FireEye also noted that al-ahd.net registrant email address 

domain@sepehrict.ir is associated with Iranian company Sepehr ICT located in Tehran, which 

was confirmed in open source research by the FBI. Further, FireEye noted that former registrant 

email address abdullatifmansour@hotmail.com was used to register several other sites, including 

nilenetonline.com, which was seized by the FBI in the October 7 Seizure. FireEye also reported 

that IP address 67.205.99.12 was used by Target Domains al-ahd.net, awdnews.com, and 

alhiwaraldini.com, as well as domains whatsupic.com, nilenetonline.com, and haghighah.com, 

which were seized by the FBI in the October 7 Seizure. 

106. Historical WHOIS records for al-ahd.net revealed a registrant location of Qom, 

40 

https://al-ahd.net
https://haghighah.com
https://nilenetonline.com
https://whatsupic.com
https://alhiwaraldini.com
https://awdnews.com
https://al-ahd.net
https://67.205.99.12
https://nilenetonline.com
mailto:abdullatifmansour@hotmail.com
mailto:domain@sepehrict.ir
https://al-ahd.net
https://al-ahd.net


  
 

  
 

 

        

      

      

    

  

   

  

   

      

    

        

      

        

      

    

      

   

   

      

  

   

Iran, a registrant phone number with a +98 Iran country code, and a registrant email address 

ending in “.ir”, the internet country code top-level domain for Iran. 

107. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

7070033 was used to access al-ahd.net, Target Domains alhiwaraldini.com, iircenter.net, 

ababil.org, alharakah.net, harkarmusulunci.org, mediaadil.com, voiceofwadi.com and 

yemenpress.org, and domains 3adalah.com, aden-alyoum.com, adentimes.net, 

ageofpakistan.com, al-sufia.com, almasirahpress.com, almasirahtv.com, altanzil.net, 

haghighah.com, libyaalmokhtar.com, nthnews.net, puketnews.com, qudspal.com and 

yemaniate.net, which were seized in the October 7 Seizure. 

108. al-naba.net. According to an archived and Google-translated version of the 

website from March 20, 2020, al-naba.net describes itself as “[a] comprehensive news site 

where you follow the latest developments in Yemeni, Arab and international events around the 

clock, and continuous coverage of military and political news.” Translations also indicated the 

site featured articles with anti-Saudi and anti-Israel sentiments and references to “The Zionist 

enemy,” coronavirus, and conflicts in Yemen. 

109. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

6325113 was used to access al-naba.net, Target Domain jordan-times.com, and domains 

aftruth.com, ageofpakistan.com, al-hadath24.com, alsudanalyoum.com, altanzil.net, 

raitunisia.com and theleadersnews.com, which were seized in the October 7 Seizure. As 

described throughout, the FBI’s investigation has revealed that the user(s) of the Target Domains 

and the domains subject to the October 7 Seizure frequently had overlapping subscriber 

41 

https://theleadersnews.com
https://raitunisia.com
https://altanzil.net
https://alsudanalyoum.com
https://al-hadath24.com
https://ageofpakistan.com
https://aftruth.com
https://jordan-times.com
https://al-naba.net
https://al-naba.net
https://al-naba.net
https://yemaniate.net
https://qudspal.com
https://puketnews.com
https://nthnews.net
https://libyaalmokhtar.com
https://haghighah.com
https://altanzil.net
https://almasirahtv.com
https://almasirahpress.com
https://al-sufia.com
https://ageofpakistan.com
https://adentimes.net
https://aden-alyoum.com
https://3adalah.com
https://yemenpress.org
https://voiceofwadi.com
https://mediaadil.com
https://harkarmusulunci.org
https://alharakah.net
https://ababil.org
https://iircenter.net
https://alhiwaraldini.com
https://al-ahd.net


  
 

  
 

 

      

         

     

         

     

     

        

         

      

        

    

   

      

    

   

    

     

 

   

     

    

information and user access information, which is indicative of multiple domains being accessed 

by a set of common users.  The FBI assesses that this is consistent with a group of IRGC actors 

operating multiple domains as part of a concerted effort, which is reflected in the consistency in 

the content supporting GOI policies across all of the Target Domains.  The FBI assesses that, 

given the state-sponsored nature of the IRGC’s covert influence campaign, it is extremely 

unlikely that the IRGC would allow an individual not involved with the campaign to access 

multiple domains used in furtherance of the campaign, and that a common User ID accessing 

multiple Target Domains is, therefore, a major indicator that all domains accessed by that User 

ID are being used by or on behalf of the IRGC. As a result, there is probable cause that al-

naba.net is used by or on behalf of the IRGC because the content of the domain is consistent 

with the IRGC covert influence campaign and User ID 6325113. 

110. ababil.org.  According to an archived and Google-translated version from April 

19, 2020, ababil.org is a Spanish-language news site that claims to represent a non-

governmental Palestinian organization. According to ababil.org, “[t]he ABABIL Site is a non-

governmental Palestinian organization that works in the dissemination of culture, history, 

traditions, news and the Palestinian cause. It is a non-profit organization, financed through the 

contribution and work of its own members.” A webpage included a phrase translating to “Stop 

Palestinian Holocaust” and a banner containing the hashtag 

“#RESISTENCIA_ES_VISTORIA”–translated to “resistance is victory”–next to an image of 

raised fists above the text “Palestina” or “Palestine” in Spanish.  Another ababil.org webpage 

contained the text “The peoples of Latin America and the Caribbean in solidarity with Palestine” 

42 

https://ababil.org
https://ababil.org
https://ababil.org
https://ababil.org
https://naba.net


  
 

  
 

 

      

 

      

     

  

  

  

   

   

   

        

      

     

   

      

    

   

     

 

  

       

and the url “Historiadepalestina.com.” Featured content includes anti-Israel, anti-U.S., and pro-

Palestine narratives. 

111. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

7070033 was used to access ababil.org, Target Domains al-ahd.net, alhiwaraldini.com, 

iircenter.net, alharakah.net, harkarmusulunci.org, mediaadil.com, voiceofwadi.com and 

yemenpress.org, and domains 3adalah.com, aden-alyoum.com, adentimes.net, 

ageofpakistan.com, al-sufia.com, almasirahpress.com, almasirahtv.com, altanzil.net, 

haghighah.com, libyaalmokhtar.com, nthnews.net, puketnews.com, qudspal.com and 

yemaniate.net, which were seized in the October 7 Seizure.  

112. albabylon.com.  According to an archived and Google-translated version of the 

website from May 11, 2019, albabylon.com is an Arabic-language site with a copyright for the 

“Christian Movement in Iraq.” According to Google translations, the content of the site is pro-

Popular Mobilization Forces (“PMF”).  PMF is an Iraqi state-sponsored organization that various 

open sources indicate is backed by Iran. 

113. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

5914850 was used to access albabylon.com, Target Domains alhiwaraldini.com, alghadeer.tv 

and siampublic.com, and domains alsudanalyoum.com, beritadunia.net, hindkhabar.com, 

iraqnewsservice.com, libyaalmokhtar.com and raitunisia.com, which were seized in the October 

7 Seizure. 

114. aleppospace.com. According to an archived and Google-translated version of the 

website from June 28, 2020, aleppospace.com is an Arabic-language site that hosts news content 

43 

https://aleppospace.com
https://aleppospace.com
https://raitunisia.com
https://libyaalmokhtar.com
https://iraqnewsservice.com
https://hindkhabar.com
https://beritadunia.net
https://alsudanalyoum.com
https://siampublic.com
https://alghadeer.tv
https://alhiwaraldini.com
https://albabylon.com
https://albabylon.com
https://albabylon.com
https://yemaniate.net
https://qudspal.com
https://puketnews.com
https://nthnews.net
https://libyaalmokhtar.com
https://haghighah.com
https://altanzil.net
https://almasirahtv.com
https://almasirahpress.com
https://al-sufia.com
https://ageofpakistan.com
https://adentimes.net
https://aden-alyoum.com
https://3adalah.com
https://yemenpress.org
https://voiceofwadi.com
https://mediaadil.com
https://harkarmusulunci.org
https://alharakah.net
https://iircenter.net
https://alhiwaraldini.com
https://al-ahd.net
https://ababil.org
https://Historiadepalestina.com


  
 

  
 

 

      

     

       

   

   

      

     

  

    

     

    

   

       

       

        

   

       

     

   

        

     

primarily critical of the U.S. and Saudi Arabia.  Of note, the Caesar Syria Civilian Protection 

Act–United States legislation that sanctions the Syrian government–was criticized and associated 

with the “starvation of Syrians under the umbrella of freedoms.” Open source research by the 

FBI identified associated Facebook profile “aleppo.space.new2020,” which included political 

cartoons criticizing the U.S., the current POTUS, and Israel. 

115. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

10098098 was used to access aleppospace.com, Target Domain syria-victory.com, and domain 

syria-scope.com, which was seized in the October 7 Seizure. 

116. Historical WHOIS records show that Target Domain aleppospace.com registrant 

emails aminbaik88@gmail.com and m.h.memo1992@gmail.com were used to register Target 

Domain syria-victory.com, showing that these accounts were accessed by the same user(s). 

117. alghadeer.tv.  According to an archived and Google-translated version of the 

website from August 26, 2020, en.alghadeer.tv is the English-language news site for 

alghadeer.tv.  The site covers various topics, mainly centering on Middle East and world events. 

Some articles were critical of the current U.S. President and U.S. foreign policy, while anti-Israel 

narratives were also observed.  A page banner included political cartoons regarding the current-

U.S. President and the U.S.  At least three articles appeared to have pro-Iran sentiments 

regarding oil and sanctions, specifically, opposition to U.S. sanctions on Iran.  The English-

language version of alghadeer.tv identifies itself as an “Iraqi Arab media commission seeking to 

spread the noble principles, values and promote the culture of unity among people and spread the 

spirit of tolerance and dialogue between different cultures.” 

44 

https://alghadeer.tv
https://alghadeer.tv
https://en.alghadeer.tv
https://alghadeer.tv
https://syria-victory.com
mailto:m.h.memo1992@gmail.com
mailto:aminbaik88@gmail.com
https://aleppospace.com
https://syria-scope.com
https://syria-victory.com
https://aleppospace.com


  
 

  
 

 

       

     

      

    

    

       

 

    

       

   

  

        

        

     

      

    

      

      

     

   

  

118. Historical WHOIS records for alghadeer.tv revealed a registrant location of 

Tehran, Iran and a registrant phone number with a +98 Iran country code. 

119. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

5914850 was used to access alghadeer.tv, Target Domains albabylon.com, alhiwaraldini.com 

and siampublic.com, and domains alsudanalyoum.com, beritadunia.net, hindkhabar.com, 

iraqnewsservice.com, libyaalmokhtar.com and raitunisia.com, which were seized in the October 

7 Seizure. 

120. alharakah.net. According to an archived and Google-translated version of the 

website from March 31, 2019, alharakah.net is an Arabic-language website that supports 

Ibrahim Zakzaky, an imprisoned outspoken and prominent Shi’a Muslim leader who desired to 

establish an Islamic state in Nigeria. 

121. Historical WHOIS records for alharakah.net revealed a registrant location of 

Qom, Iran and a registrant phone number with a +98 Iran country code. These records further 

revealed a registrant email address of walasr5@yahoo.com, which was also used in a historical 

registration of Target Domain farhang-press.com. Historical WHOIS records further revealed a 

registrant contact of “getpanel.ir.”  A WHOIS search for “getpanel.ir” revealed a location of 

Qom, Iran as well as additional Iranian contact information. 

122. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

7070033 was used to access alharakah.net, Target Domains al-ahd.net, alhiwaraldini.com, 

iircenter.net, ababil.org, harkarmusulunci.org, mediaadil.com, voiceofwadi.com and 

yemenpress.org, and domains 3adalah.com, aden-alyoum.com, adentimes.net, 

45 

https://adentimes.net
https://aden-alyoum.com
https://3adalah.com
https://yemenpress.org
https://voiceofwadi.com
https://mediaadil.com
https://harkarmusulunci.org
https://ababil.org
https://iircenter.net
https://alhiwaraldini.com
https://al-ahd.net
https://alharakah.net
https://getpanel.ir
https://getpanel.ir
https://farhang-press.com
mailto:walasr5@yahoo.com
https://alharakah.net
https://alharakah.net
https://alharakah.net
https://raitunisia.com
https://libyaalmokhtar.com
https://iraqnewsservice.com
https://hindkhabar.com
https://beritadunia.net
https://alsudanalyoum.com
https://siampublic.com
https://alhiwaraldini.com
https://albabylon.com
https://alghadeer.tv
https://alghadeer.tv


  
 

  
 

 

  

   

      

    

       

    

     

  

    

     

       

  

     

     

     

      

      

         

     

    

      

ageofpakistan.com, al-sufia.com, almasirahpress.com, almasirahtv.com, altanzil.net, 

haghighah.com, libyaalmokhtar.com, nthnews.net, puketnews.com, qudspal.com and 

yemaniate.net, which were seized in the October 7 Seizure. 

123. alhiwaraldini.com. According to an archived and Google-translated version of 

the website from March 31, 2020, alhiwaraldini.com was an Arabic-language site that included 

language translating to “Association for Religious Dialogue for Unity.” Associated Facebook 

profile “alhiwaraldini” identified the association as a non-governmental organization with 

Iranian phone number +98 25 1775 8015. 

124. FireEye reported that alhiwaraldini.com used the same IP address–46.4.69.232– 

as Liberty Front Press domains libyaalmokhtar.com and qudspal.com, both of which were seized 

in the October 7 Seizure. FireEye further reported that alhiwaraldini.com used the same–IP 

address 5.9.137.45–as Liberty Front Press domains libyaalmokhtar.com, raitunisia.com and 

alsudanalyoum.com, all of which were seized in the October 7 seizure. In addition, 

alhiwaraldini.com used the same IP address–67.205.99.12–as Target Domains al-ahd.net and 

awdnews.com and Liberty Front Press domains niletenonline.com and haghighah.com, both of 

which were seized in the October 7 Seizure. 

125. Historical WHOIS records for alhiwaraldini.com revealed registrant locations of 

the cities of Qom, Tehran and Mashhad, Iran; a registrant phone number with a +98 Iran country 

code; Iran-based name server pasargad.irandns.com; and a registrant email address ending in 

“.ir”, the internet country code top-level domain for Iran. 

126. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

46 

https://pasargad.irandns.com
https://alhiwaraldini.com
https://haghighah.com
https://niletenonline.com
https://awdnews.com
https://al-ahd.net
https://alhiwaraldini.com
https://alsudanalyoum.com
https://raitunisia.com
https://libyaalmokhtar.com
https://alhiwaraldini.com
https://qudspal.com
https://libyaalmokhtar.com
https://alhiwaraldini.com
https://alhiwaraldini.com
https://alhiwaraldini.com
https://yemaniate.net
https://qudspal.com
https://puketnews.com
https://nthnews.net
https://libyaalmokhtar.com
https://haghighah.com
https://altanzil.net
https://almasirahtv.com
https://almasirahpress.com
https://al-sufia.com
https://ageofpakistan.com


  
 

  
 

 

    

  

  

 

   

      

    

     

    

   

 

     

        

       

        

 

      

       

     

      

    

7070033 was used to access alhiwaraldini.com, Target Domains al-ahd.net, iircenter.net, 

ababil.org, alharakah.net, harkarmusulunci.org, mediaadil.com, voiceofwadi.com and 

yemenpress.org, and domains 3adalah.com, aden-alyoum.com, adentimes.net, 

ageofpakistan.com, al-sufia.com, almasirahpress.com, almasirahtv.com, altanzil.net, 

haghighah.com, libyaalmokhtar.com, nthnews.net, puketnews.com, qudspal.com and 

yemaniate.net, which were seized in the October 7 Seizure. 

127. Also discussed above, subscriber and transaction records from Cloudflare 

revealed that User ID 5914850 was used to access alhiwaraldini.com, Target Domains 

albabylon.com, alghadeer.tv and siampublic.com, and domains alsudanalyoum.com, 

beritadunia.net, hindkhabar.com, iraqnewsservice.com, libyaalmokhtar.com and raitunisia.com, 

which were seized in the October 7 Seizure. 

128. darinews.com.  Target Domain darinews.com features news articles from July 

2020 and is a Persian-language news site according to Google translate. Topics covered include: 

Middle East conflicts and events; coronavirus (U.S. cases; Russia accused of stealing a vaccine 

from the UK); an Indiana steel plant explosion in the U.S.; and U.S. and European views and 

policies regarding Hizbollah. 

129. Historical WHOIS records for darinews.com revealed a registrant location of 

Mashhad, Iran and a registrant phone number with a +98 Iran country code.  Historical WHOIS 

records further revealed that the website used name servers ns14.vatandata.com and 

ns15.vatandata.com as authoritative name servers for resolving its domain name to the 

appropriate web server.  Open source research revealed that Vatan Data is an Iran-based web 

47 

https://ns15.vatandata.com
https://ns14.vatandata.com
https://darinews.com
https://darinews.com
https://darinews.com
https://raitunisia.com
https://libyaalmokhtar.com
https://iraqnewsservice.com
https://hindkhabar.com
https://beritadunia.net
https://alsudanalyoum.com
https://siampublic.com
https://alghadeer.tv
https://albabylon.com
https://alhiwaraldini.com
https://yemaniate.net
https://qudspal.com
https://puketnews.com
https://nthnews.net
https://libyaalmokhtar.com
https://haghighah.com
https://altanzil.net
https://almasirahtv.com
https://almasirahpress.com
https://al-sufia.com
https://ageofpakistan.com
https://adentimes.net
https://aden-alyoum.com
https://3adalah.com
https://yemenpress.org
https://voiceofwadi.com
https://mediaadil.com
https://harkarmusulunci.org
https://alharakah.net
https://ababil.org
https://iircenter.net
https://al-ahd.net
https://alhiwaraldini.com


  
 

  
 

 

 

   

  

   

      

    

   

 

   

   

       

   

    

      

   

    

  

      

    

      

       

hosting company. 

130. Historical WHOIS records show that Target Domain darinews.com registrant 

email moosavi.2010@gmail.com was used to register Target Domain roushd.com, indicating 

they were registered by the same user. 

131. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

10120699 was used to access darinews.com, Target Domains farhang-press.com, roushd.com, 

kelkeen.com, and studiesaf.com, and domain risolattj.com, which was seized in the October 7 

Seizure. 

132. elintelecto.com. According to an archived and Google-translated version of the 

website from September 19, 2018, Target Domain elintelecto.com targets a Spanish-speaking 

audience and has content in line with Iranian messaging. For example, it includes anti-Israeli 

articles titled and translated to “The beginning of the end of Netanyahu's political life” and 

“Israeli youth watch and applaud the killing of Palestinians in Gaza.” 

133. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

7967863 was used to access elintelecto.com, Target Domain awdnews.com, and domains 

pergiustizia.com and whatsupic.com, which were seized in the October 7 Seizure. 

134. farhang-press.com. According to an archived and Google-translated version of 

the website from March 3, 2020, farhang-press.com is a Persian-language site that centers on 

culture and the arts as they relate to Afghanistan. 

135. Historical WHOIS records for farhang-press.com revealed a registrant location 

of Qom, Iran and a registrant phone number with a +98 Iran country code.  Historical WHOIS 

48 

https://farhang-press.com
https://farhang-press.com
https://farhang-press.com
https://whatsupic.com
https://pergiustizia.com
https://awdnews.com
https://elintelecto.com
https://elintelecto.com
https://elintelecto.com
https://risolattj.com
https://studiesaf.com
https://kelkeen.com
https://roushd.com
https://farhang-press.com
https://darinews.com
https://roushd.com
mailto:moosavi.2010@gmail.com
https://darinews.com


  
 

  
 

 

    

   

      

     

    

  

     

 

       

      

      

    

       

    

     

     

      

       

      

    

   

records further revealed a registrant email address of walasr5@yahoo.com, which was also used 

in a historical registration of Target Domain alharakah.net. 

136. Subscriber and transaction records from Cloudflare for farhang-press.com 

revealed Iran-based IP addresses 5.114.176.54, 5.113.16.102 and 185.212.192.209.  In addition, 

Cloudflare records revealed that User ID 10120699 was used to access farhang-press.com, 

Target Domains roushd.com, darinews.com, kelkeen.com, and studiesaf.com, and domain 

risolattj.com, which was seized in the October 7 Seizure. 

137. harkarmusulunci.org. According to an archived and Google-translated version 

of the website from August 8, 2020, harkarmusulunci.org is a Hausa-language site that 

contains some English, with the target audience likely being Nigeria.  English text in a banner 

menu included the hashtag #FreeZakzaky. According to open source research, Ibrahim Zakzaky 

is an imprisoned outspoken and prominent Shi’a Muslim leader in Nigeria who desired to 

establish an Islamic state in Nigeria.  The content of harkarmusulunci.org mainly centers on 

Islam, Quds Day and Ghadeer Day, which commemorates a sermon delivered by the Islamic 

prophet Muhammad and celebrated by Shi’ite Muslims. 

138. Historical WHOIS records for harkarmusulunci.org revealed registrant locations 

of Tehran, Iran and Mashhad, Iran; a registrant phone number with a +98 Iran country code; and 

a registrant email address ending in “.ir”, the internet country code top-level domain for Iran. 

139. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

7070033 was used to access harkarmusulunci.org, Target Domains al-ahd.net, 

alhiwaraldini.com, iircenter.net, ababil.org, alharakah.net, mediaadil.com, 

49 

https://mediaadil.com
https://alharakah.net
https://ababil.org
https://iircenter.net
https://alhiwaraldini.com
https://al-ahd.net
https://harkarmusulunci.org
https://harkarmusulunci.org
https://harkarmusulunci.org
https://harkarmusulunci.org
https://harkarmusulunci.org
https://risolattj.com
https://studiesaf.com
https://kelkeen.com
https://darinews.com
https://roushd.com
https://farhang-press.com
https://5.114.176.54
https://farhang-press.com
https://alharakah.net
mailto:walasr5@yahoo.com


  
 

  
 

 

   

  

    

   

     

      

      

      

    

      

  

     

   

       

      

     

      

      

    

 

  

voiceofwadi.com and yemenpress.org, and domains 3adalah.com, aden-alyoum.com, 

adentimes.net, ageofpakistan.com, al-sufia.com, almasirahpress.com, almasirahtv.com, 

altanzil.net, haghighah.com, libyaalmokhtar.com, nthnews.net, puketnews.com, qudspal.com and 

yemaniate.net, which were seized in the October 7 Seizure. 

140. iircenter.net. As of October 22, 2020, iircenter.net returned a page indicating 

that the site’s IP address may have changed, the server may be misconfigured, or the site may 

have a new server. Notwithstanding its inability to resolve, website operators can reconstitute 

websites at any time to display content. An excerpt of iircenter.net in search results displayed 

Arabic text that translated to: “Dr. Iqbal Center for Research and Studies” and “The Office of the 

Supreme Religious Authority, Mr. Ali Al-Hussaini Al-Sistani, sent a message to the Iraqi people 

due to the great spread of Corona in the country.” 

141. Subscriber and transaction records from Cloudflare for iircenter.net revealed that 

a user attempted to change their password from Iran-based IP address 5.160.10.11 and login 

from Iran-based IP address 5.160.10.72. Further, Cloudflare records for iircenter.net revealed 

user account registrant email iuvmdev@gmail.com. Historical WHOIS records revealed that 

iuvmdev@gmail.com was used to register IUVM domains iuvmdaily.com and iuvmdaily.net, 

indicating that iircenter.net and IUVM domains are controlled by the same user(s). 

142. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

7070033 was used to access iircenter.net,  Target Domains al-ahd.net, alhiwaraldini.com, 

ababil.org, alharakah.net, harkarmusulunci.org, mediaadil.com, voiceofwadi.com and 

yemenpress.org, and domains 3adalah.com, aden-alyoum.com, adentimes.net, 

50 

https://adentimes.net
https://aden-alyoum.com
https://3adalah.com
https://yemenpress.org
https://voiceofwadi.com
https://mediaadil.com
https://harkarmusulunci.org
https://alharakah.net
https://ababil.org
https://alhiwaraldini.com
https://al-ahd.net
https://iircenter.net
https://iircenter.net
https://iuvmdaily.net
https://iuvmdaily.com
mailto:iuvmdev@gmail.com
mailto:iuvmdev@gmail.com
https://iircenter.net
https://5.160.10.72
https://5.160.10.11
https://iircenter.net
https://iircenter.net
https://iircenter.net
https://iircenter.net
https://yemaniate.net
https://qudspal.com
https://puketnews.com
https://nthnews.net
https://libyaalmokhtar.com
https://haghighah.com
https://altanzil.net
https://almasirahtv.com
https://almasirahpress.com
https://al-sufia.com
https://ageofpakistan.com
https://adentimes.net
https://aden-alyoum.com
https://3adalah.com
https://yemenpress.org
https://voiceofwadi.com


  
 

  
 

 

  

  

    

     

       

   

     

     

        

    

      

      

   

      

       

   

     

   

     

         

       

ageofpakistan.com, al-sufia.com, almasirahpress.com, almasirahtv.com, altanzil.net, 

haghighah.com, libyaalmokhtar.com, nthnews.net, puketnews.com, qudspal.com and 

yemaniate.net, all of which were seized in the October 7 Seizure. 

143. iuvmpixel.com. According to the Atlantic Council’s Digital Forensic Research 

Lab (“DFRLab”) on atlaniccouncil.org, the International Union of Virtual Media (“IUVM”) 

posted exclusively pro-Iranian content as it “laundered content from Iranian state media, lending 

it an air of credibility by stripping the affiliation, thereby enabling it to be passed to less 

discerning readers as (ostensibly) credible.”  DFRLab reported that IUVM offered links to 

dozens of “member” websites, all of which were clearinghouses for Iranian propaganda. IUVM 

regularly tweaked and republished official Islamic Republic of Iran Broadcasting (“IRIB”) 

stories, only to have its articles republished, in turn, by other Iranian propaganda mills. 

144. FireEye reported IUVM is a “network of websites and social media accounts that 

appears to promote Iranian state messaging and other material directly in line with Iranian 

interests.” FireEye identified iuvmpixel.com as part of the IUVM and Liberty Front Press 

networks, as well as domains iuvmpress.com, iuvmtech.com, iuvmtv.com and iuvm.org, all of 

which were seized in the October 7 Seizure.  According to FireEye, iuvmpixel.com was used by 

the IUVM network to “convey photos and breaking news to the public.” In an April 2020 report, 

Graphika, a U.S.-based social network analysis company, provided an in-depth look at certain 

IUVM sites titled “Iran’s IUVM Turns to Coronavirus.” The article featured iuvmpixel.com, as 

well as iuvmpress.com and iuvmtv.com, both of which were seized in the October 7 Seizure. 

145. Subscriber and transaction records from Cloudflare for iuvmpixel.com revealed 

51 

https://iuvmpixel.com
https://iuvmtv.com
https://iuvmpress.com
https://iuvmpixel.com
https://iuvmpixel.com
https://iuvm.org
https://iuvmtv.com
https://iuvmtech.com
https://iuvmpress.com
https://iuvmpixel.com
https://atlaniccouncil.org
https://iuvmpixel.com
https://yemaniate.net
https://qudspal.com
https://puketnews.com
https://nthnews.net
https://libyaalmokhtar.com
https://haghighah.com
https://altanzil.net
https://almasirahtv.com
https://almasirahpress.com
https://al-sufia.com
https://ageofpakistan.com


  
 

  
 

 

      

   

        

      

        

     

    

     

      

   

     

     

    

     

    

 

  

       

        

      

       

logins from Iran-based IP addresses 185.212.192.225 and 5.114.176.54. Moreover, its name 

indicates its association with the broader IUVM network. 

146. As discussed above, IUVM was designated as a Specially Designated National 

pursuant to Executive Order 13848 for being owned or controlled by the IRGC-QF. 

147. jordan-times.com. FireEye identified jordan-times.com as part of the Liberty 

Front Press network. According to FireEye, jordan-times.com (“Jordan Times”) has media 

content focused on Jordan, but provides anti-Israel, pro-Palestinian, anti-ISIS, and anti-Trump 

messaging in line with Iranian interests. FireEye noted that Jordan Times associated Twitter 

Account @Jjordantimes was linked to a phone number with the +98 Iran country code, although 

it claims its location is in Jordan. 

148. Subscriber and transaction records from Cloudflare for jordan-times.com 

revealed logins from Iran-based IP addresses 2.178.184.9, 5.112.206.108 and 2.178.26.17. 

Cloudflare records further revealed that User ID 6325113 was used to access jordan-times.com, 

Target Domain al-naba.net, and domains aftruth.com, ageofpakistan.com, al-hadath24.com, 

alsudanalyoum.com, altanzil.net, raitunisia.com and theleadersnews.com, which were seized in 

the October 7 Seizure. 

149. kelkeen.com. According to an archived and Google-translated version of the 

website from February 13, 2020, kelkeen.com is a Persian-language news site.  Narratives of 

featured articles included anti-Saudi and pro-Iran sentiments and were critical of the U.S. and 

Israel.  The site described itself as “[t]he socio-cultural foundation of Afghans living in the 

Islamic Republic of Iran, since its establishment, thanks to God and with a young, committed and 

52 

https://kelkeen.com
https://kelkeen.com
https://theleadersnews.com
https://raitunisia.com
https://altanzil.net
https://alsudanalyoum.com
https://al-hadath24.com
https://ageofpakistan.com
https://aftruth.com
https://al-naba.net
https://jordan-times.com
https://2.178.26.17
https://jordan-times.com
https://jordan-times.com
https://jordan-times.com
https://jordan-times.com
https://5.114.176.54


  
 

  
 

 

     

  

      

  

      

    

    

 

  

      

    

      

    

  

    

     

 

     

       

     

    

valuable staff, has taken great steps towards creating a new Islamic civilization with the help of 

faithful, committed and professional Afghan youth.” 

150. Historical WHOIS records for kelkeen.com revealed a registrant phone number 

with the +98 Iran country code and Iran-based name server directi1.irandns.com. 

151. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

10120699 was used to access kelkeen.com, Target Domains farhang-press.com, roushd.com, 

darinews.com and studiesaf.com, and domain risolattj.com, which was seized in the October 7 

Seizure. 

152. kurdrudaw.com. According to an archived and Google-translated version of the 

website from February 4, 2020, kurdrudaw.com is likely a Persian-language site that provides 

news related to Iraq and Iran.  

153. Historical WHOIS records for kurdrudaw.com revealed a registrant location of 

Mashhad, Iran, a registrant phone number with the +98 Iran country code, and Iran-based 

nameserver directi1.irandns.com and directi2.irandns.com. 

154. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User IDs 

10169714 and 15095444 were used to access kurdrudaw.com and jamekurdi.com, which was 

seized in the October 7 Seizure. 

155. roushd.com. Historical WHOIS records for roushd.com revealed a registrant 

location of Qom, Iran and a registrant phone number with the +98 Iran country code. Historical 

WHOIS records further revealed that the website used name servers ns1.vatandata.com and 

ns2.vatandata.com as authoritative name servers for resolving its domain name to the appropriate 

53 

https://ns2.vatandata.com
https://ns1.vatandata.com
https://roushd.com
https://roushd.com
https://jamekurdi.com
https://kurdrudaw.com
https://directi2.irandns.com
https://directi1.irandns.com
https://kurdrudaw.com
https://kurdrudaw.com
https://kurdrudaw.com
https://risolattj.com
https://studiesaf.com
https://darinews.com
https://roushd.com
https://farhang-press.com
https://kelkeen.com
https://directi1.irandns.com
https://kelkeen.com


  
 

  
 

 

  

 

      

    

     

 

 

    

  

   

  

     

          

     

       

    

  

     

    

   

     

web server.  Open source research revealed that Vatan Data is an Iran-based web hosting 

company. 

156. Subscriber and transaction records from Cloudflare for roushd.com revealed 

logins from Iran-based IP addresses 5.160.10.72, 5.114.176.54 and 185.212.192.209.  Cloudflare 

records further revealed that User ID 10120699 was used to access roushd.com, Target Domains 

farhang-press.com, darinews.com, kelkeen.com and studiesaf.com, and domain riolattj.com, 

which was seized in the October 7 Seizure. 

157. Historical WHOIS records show that Target Domain roushd.com registrant email 

moosavi.2010@gmail.com was used to register Target Domain darinews.com, indicating they 

were registered by the same user. 

158. siampublic.com. Open source research by the FBI on Target Domain 

siampublic.com reveals through an March 10, 2018 archive and machine translation that it 

purports itself as a “Thai News Agency.”  Content includes anti-Israeli and anti-U.S. content 

consistent with Iranian messaging. For example, it includes an article titled, according to 

machine translation “The Special Report ‘No Death, No Life’ is Israel’s policy against the Gaza 

people” and “Analysis of the world: why the US must be the enemy of Iran’s Islamic 

revolution?” 

159. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

5914850 was used to access siampublic.com, Target Domains albabylon.com, 

alhiwaraldini.com and alghadeer.tv, and domains, alsudanalyoum.com, beritadunia.net, 

hindkhabar.com, iraqnewsservice.com, libyaalmokhtar.com and raitunisia.com, which were 

54 

https://raitunisia.com
https://libyaalmokhtar.com
https://iraqnewsservice.com
https://hindkhabar.com
https://beritadunia.net
https://alsudanalyoum.com
https://alghadeer.tv
https://alhiwaraldini.com
https://albabylon.com
https://siampublic.com
https://siampublic.com
https://siampublic.com
https://darinews.com
mailto:moosavi.2010@gmail.com
https://roushd.com
https://riolattj.com
https://studiesaf.com
https://kelkeen.com
https://darinews.com
https://farhang-press.com
https://roushd.com
https://5.114.176.54
https://5.160.10.72
https://roushd.com


  
 

  
 

 

 

        

     

      

         

         

    

     

      

      

     

  

    

       

       

        

         

         

      

        

     

seized in the October 7 Seizure. 

160. syria-victory.com. Open source research by the FBI revealed that Target 

Domain syria-victory.com targeted a Syrian audience.  According to a machine translation of an 

archived record of the website from April 27, 2019, several articles in line with Iranian interests 

were messaged; for example, articles titled “Russia ... America is still supporting terrorists in 

Syria until now” and “Iran ... US forces in West Asia are on the terrorist list.” 

161. Historical WHOIS records show that Target Domain syria-victory.com registrant 

emails aminbaik88@gmail.com and m.h.memo1992@gmail.com were used to register Target 

Domain aleppospace.com, showing that these accounts were accessed by the same user(s). 

162. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

10098098 was used to access syria-victory.com, Target Domain aleppospace.com, and domain 

syria-scope.com, which was seized in the October 7 Seizure. 

163. voiceofwadi.com.  Open source research by the FBI revealed that Target Domain 

voiceofwadi.com (“Voice of Wadi”) has news targeting the Kashmir region. Open source 

research by the FBI identified associated Facebook account voiceofwadi. The “About” section 

for Facebook account voiceofwadi states that “Voiceofwadi is a non-profit organisation that 

collects unbiased news from Kashmir and around the world” and lists itself as a “News & Media 

website.” While much of the news reported revolved around the Kashmir region, there was also 

content in line with Iranian interests. For example, the Facebook account featured an article 

from voiceofwadi.com regarding Iran’s Press TV anchor Marsieh Hashemi regarding an event 

where she was detained by the FBI, stating that she was “jailed in #US, denied halal food, #hijab 

55 

https://voiceofwadi.com
https://voiceofwadi.com
https://voiceofwadi.com
https://syria-scope.com
https://aleppospace.com
https://syria-victory.com
https://aleppospace.com
mailto:m.h.memo1992@gmail.com
mailto:aminbaik88@gmail.com
https://syria-victory.com
https://syria-victory.com
https://syria-victory.com


  
 

  
 

 

       

       

     

      

      

          

     

  

      

    

  

  

  

   

   

   

       

     

   

      

   

removed against her will.” Press TV is an Iranian state-owned news company. 

164. There was also a video on this website from Islamic Pulse that esteemed 

prominent Iranian leaders, including quotes from Ayatollah Knoei, Ayatollah Sistani, Ayatollah 

Khomeini, and Imam Khamenei. Further, the Facebook account featured a picture captioned, 

“From the most militarized zone of world Kashmir, to the biggest open-air prison of world 

Palestine, [sic] opperssors are same” and a picture of a helicopter titled “US Helicopter Kills 7 

Iraqi Civilians in Al-Anbar [and] US helicopter gunship had targeted several civilian vehicles in 

the al-Baghdadi neighborhood of Ramadi.” 

165. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

7070033 was used to access voiceofwadi.com, Target Domains al-ahd.net, alhiwaraldini.com, 

iircenter.net, ababil.org, alharakah.net, harkarmusulunci.org, mediaadil.com and 

yemenpress.org, and domains 3adalah.com, aden-alyoum.com, adentimes.net, 

ageofpakistan.com, al-sufia.com, almasirahpress.com, almasirahtv.com, altanzil.net, 

haghighah.com, libyaalmokhtar.com, nthnews.net, puketnews.com, qudspal.com and 

yemaniate.net, which were seized in the October 7 Seizure. 

166. yemenpress.org. According to FireEye, Target Domain yemenpress.org 

(“Yemen Press”) is a news site focused on Yemeni issues but has content in line with Iranian 

interests, including reporting on “American-Saudi aggression” in Yemen. Additionally, FireEye 

noted that associated Twitter account @Yemenpress_org–which also promoted material from 

Target Domain awdnews.com–was linked to a phone number with an Iranian country code. 

167. According to an archived and Google-translated version of the website from 

56 

https://yemenpress.org
https://yemenpress.org
https://yemaniate.net
https://qudspal.com
https://puketnews.com
https://nthnews.net
https://libyaalmokhtar.com
https://haghighah.com
https://altanzil.net
https://almasirahtv.com
https://almasirahpress.com
https://al-sufia.com
https://ageofpakistan.com
https://adentimes.net
https://aden-alyoum.com
https://3adalah.com
https://yemenpress.org
https://mediaadil.com
https://harkarmusulunci.org
https://alharakah.net
https://ababil.org
https://iircenter.net
https://alhiwaraldini.com
https://al-ahd.net
https://voiceofwadi.com


  
 

  
 

 

       

       

    

      

        

     

    

         

    

 

      

     

    

  

  

   

   

  
  

 
       

    

      

August 20, 2020, yemenpress.org is an English-language news site that claimed to focus on 

Yemen. The site’s description sates, “The Yemen Press brings its readers the best in breaking 

news and analysis on politics. With in-depth news coverage, diligent investigative reporting and 

thoughtful commentary, we’ll make sure you’re always in the know about Yemen’s latest 

exploits.” The content on the site included anti-U.S., anti-Israel, and anti-Saudi narratives. One 

article depicted the U.S. as disregarding humanitarian crises in Yemen, while another claimed 

that Wikileaks proved Hilary Clinton sold weapons to ISIS.  One article also centered on mistrust 

of the U.S. election system and was titled, “US election: Round 1 of voter suppression a draw.” 

On Israel and Saudi Arabia, articles primarily centered on their aggressions in the region and 

towards Yemen. 

168. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

7070033 was used to access yemenpress.org, Target Domains al-ahd.net, alhiwaraldini.com, 

iircenter.net, ababil.org, alharakah.net, harkarmusulunci.org, mediaadil.com and 

voiceofwadi.com, and domains 3adalah.com, aden-alyoum.com, adentimes.net, 

ageofpakistan.com, al-sufia.com, almasirahpress.com, almasirahtv.com, altanzil.net, 

haghighah.com, libyaalmokhtar.com, nthnews.net, puketnews.com, qudspal.com and 

yemaniate.net, which were seized in the October 7 Seizure. 

Additional Domains Identified by the FBI as Used by the IRGC Covert Influence Campaign and 
which are Property Constituting or Derived from Proceeds Traceable to Violations of IEEPA 

169. iuvm-sy.net. In an April 2020 report, Graphika, a U.S.-based social network 

analysis company, provided an in-depth look at IUVM sites iuvmpress.com and iuvmtv.com, 

both of which were seized in the October 7 Seizure, and Target Domain iuvmpixel.com. 

57 

https://iuvmpixel.com
https://iuvmtv.com
https://iuvmpress.com
https://iuvm-sy.net
https://yemaniate.net
https://qudspal.com
https://puketnews.com
https://nthnews.net
https://libyaalmokhtar.com
https://haghighah.com
https://altanzil.net
https://almasirahtv.com
https://almasirahpress.com
https://al-sufia.com
https://ageofpakistan.com
https://adentimes.net
https://aden-alyoum.com
https://3adalah.com
https://voiceofwadi.com
https://mediaadil.com
https://harkarmusulunci.org
https://alharakah.net
https://ababil.org
https://iircenter.net
https://alhiwaraldini.com
https://al-ahd.net
https://yemenpress.org
https://yemenpress.org


  
 

  
 

 

  

    

     

       

     

        

      

       

           

   

   

     

    

      

  

   

       

     

     

        

     

Graphika reported that YouTube channel IUVM Syria, which has been suspended by YouTube, 

also appeared to belong to the IUVM network. Open source research revealed that YouTube 

channel IUVM Syria is likely associated with iuvm-sy.net based on comparisons between videos 

posted on the channel and the titles of articles featured on iuvm-sy.net. In addition, an archived 

version of the homepage for iuvm-sy.net displayed a logo with the words “IUVM Syria.” Open 

source research by the FBI revealed messaging in line with Iranian interests. For example, 

iuvm-sy.net displays an image of a U.S. flag showing silhouettes of officers demonstrating 

aggressive police tactics and captioned “‘I cannot breathe,’ is the word of all those who have 

been victims of American politics in the world.” Other images include a picture of a Saudi 

Leader superimposed on an Israeli Star of David and a picture with an Iranian flag next to an 

upside-down U.S. flag. 

170. As previously discussed, IUVM was designated as a Specially Designated 

National pursuant to Executive Order 13848 for being owned or controlled by the IRGC-QF. 

Accordingly, and as noted above, websites associated with IUVM are subject to seizure as 

property constituting or traceable to the proceeds of a violation of IEEPA. 

171. mediaadil.com. Open source research by the FBI regarding Target Domain 

mediaadil.com (“Media Adil”) revealed a target Malaysian audience. The website posted articles 

in line with Iranian interests; for example, an article titled, “The opening of an Iranian 

supermarket in Venezuela disrupted the Trump administration.” Further, mediaadil.com has an 

associated Facebook account @mediaadil which identifies as a news and media website.  The 

Facebook account posts mediaadil.com articles and anti-Trump, anti-Saudi, and anti-Israeli 

58 

https://mediaadil.com
https://mediaadil.com
https://mediaadil.com
https://mediaadil.com
https://iuvm-sy.net
https://iuvm-sy.net
https://iuvm-sy.net
https://iuvm-sy.net


  
 

  
 

 

       

   

       

      

   

        

    

      

   

  

  

    

     

   

      

        

  

       

      

       

    

messaging, consistent with Iran propaganda. For example, several images posted by the 

Facebook account include the hashtag “#deleteIsrael.” 

172. Historical WHOIS records for mediaadil.com revealed registrant email address 

jeddoub_21@yahoo.com, which was also used to register domain hpiiran.com. Additional open 

source research by the FBI identified hpiiran.com-associated Facebook page @hpiiran, which 

listed its location as Qom, Iran, indicating an Iran-based origin for mediaadil.com. 

173. As discussed above, subscriber and transaction records from Cloudflare revealed 

that User ID 7070033 was used to access mediaadil.com, Target Domains al-ahd.net, 

alhiwaraldini.com, iircenter.net, ababil.org, alharakah.net, harkarmusulunci.org, 

voiceofwadi.com and yemenpress.org, and domains 3adalah.com, aden-alyoum.com, 

adentimes.net, ageofpakistan.com, al-sufia.com, almasirahpress.com, almasirahtv.com, 

altanzil.net, haghighah.com, libyaalmokhtar.com, nthnews.net, puketnews.com, qudspal.com and 

yemaniate.net, which were seized in the October 7 Seizure. As this domain (i) has overlapping 

subscriber/transaction information with other identified Target Domains and domains seized in 

the October 7 Seizure, and (ii) engages in activities consistent with the IRGC covert influence 

campaign, the FBI assesses that this domain is used by or on behalf of the IRGC. 

174. studiesaf.com. According to an archived and Google-translated version of the 

website from August 11, 2020, studiesaf.com stated in Persian that “The Afghanistan Studies 

Collection is a network of multinational researchers whose goal is to provide specific, up-to-date 

and scientific analysis of the situation and issues in Afghanistan.” Google translations also 

identified content as generally in line with Iranian interests. 

59 

https://studiesaf.com
https://studiesaf.com
https://yemaniate.net
https://qudspal.com
https://puketnews.com
https://nthnews.net
https://libyaalmokhtar.com
https://haghighah.com
https://altanzil.net
https://almasirahtv.com
https://almasirahpress.com
https://al-sufia.com
https://ageofpakistan.com
https://adentimes.net
https://aden-alyoum.com
https://3adalah.com
https://yemenpress.org
https://voiceofwadi.com
https://harkarmusulunci.org
https://alharakah.net
https://ababil.org
https://iircenter.net
https://alhiwaraldini.com
https://al-ahd.net
https://mediaadil.com
https://mediaadil.com
https://hpiiran.com
mailto:jeddoub_21@yahoo.com
https://mediaadil.com


  
 

  
 

 

      

      

      

      

     

      

    

    

      

       

       

        

         

 

      

     

    

     

    

       

    

175. For example, Iran’s role in peace talks and diplomacy in the region was portrayed 

positively while that of the U.S. was criticized.  Regarding Iran, the site stated that 

“Afghanistan's neighborhood, as well as its location in the sphere of Iranian civilization, makes 

Tehran play an important and influential role in the Afghan peace process through active 

diplomacy.” Regarding the U.S., the site asked “Was the agreement between the Taliban and the 

United States due to the inability of the United States to defeat the group, or was the United 

States unwilling to eliminate the Taliban?” 

176. Reporting that was likely meant to sow discord and disinformation regarding the 

U.S. abroad was also observed in an archived and Google-translated version of the website from 

August 11, 2020: “Russia’s foreign minister says US and NATO planes are smuggling narcotics 

from Afghanistan” and “With the withdrawal of some US troops from Afghanistan, the issue of 

their war crimes has been brought to the attention of the media and legal circles in the world, and 

it is believed that the time has come to investigate the various crimes of US and NATO troops in 

Afghanistan.” 

177. Subscriber and transaction records from Cloudflare revealed that User ID 

10120699 was used to access studiesaf.com, Target Domains farhang-press.com, roushd.com, 

darinews.com and kelkeen.com, and domain risolattj.com, which was seized in the October 7 

Seizure. As this domain (i) has overlapping subscriber/transaction information with other 

identified Target Domains and at least one domain seized in the October 7 Seizure, and (ii) 

engages in activities consistent with the IRGC covert influence campaign, the FBI assesses that 

this domain is used by or on behalf of the IRGC. 

60 

https://risolattj.com
https://kelkeen.com
https://darinews.com
https://roushd.com
https://farhang-press.com
https://studiesaf.com


  
 

  
 

 

 

          

         

    

     

       

     

     

      

      

       

   

         

         

     

       

  

 

      

  

  

Conclusion 

178. As described throughout, there is probable cause to believe that the Target 

Domains are being used by or on behalf of the GOI and the IRGC to conduct a covert influence 

and disinformation campaign both within and without the United States to the benefit of the GOI.  

The services provided by U.S. domain name registration service providers for each of the Target 

Domains is a violation of IEEPA because the services provided are prohibited by U.S. sanctions 

targeting the GOI and the IRGC.  As described above, each of the domains was fraudulently 

registered because each is being used by or on behalf of the IRGC and this critical information 

was omitted from the registration if any of the U.S. service providers had known that the 

domains were to be used by or on behalf of the IRGC, they would not have been able to provide 

the domain name registration services due to U.S. sanctions. Additionally, Target Domains 

criticalstudies.org, awdnews.com, ahtribune.com and rpfront.com are also subject to seizure 

as they are property that constitutes or is derived from proceeds traceable to violations of FARA. 

As a result, there is probable cause to believe that the Target Domains are subject to civil and 

criminal forfeiture because they constitute or are derived from proceeds traceable to a violation 

of the Subject Offenses, namely, the use of U.S. domain registration services in violation of 

IEEPA and/or FARA. 

SEIZURE PROCEDURE 

179. As detailed in Attachment A, upon execution of the seizure warrant, the registry 

for Target Domains ahtribune.com, al-ahd.net, al-naba.net, albabylon.com, 

aleppospace.com, alghadeer.tv, alharakah.net, alhiwaraldini.com, awdnews.com, 

61 

https://awdnews.com
https://alhiwaraldini.com
https://alharakah.net
https://alghadeer.tv
https://aleppospace.com
https://albabylon.com
https://al-naba.net
https://al-ahd.net
https://ahtribune.com
https://rpfront.com
https://ahtribune.com
https://awdnews.com
https://criticalstudies.org


  
 

  
 

 

 

    

       

     

       

      

       

   

     

      

          

     

       

    

 

       

    

         

       

darinews.com, elintelecto.com, farhang-press.com, iircenter.net, iuvm-sy.net, 

iuvmpixel.com, jordan-times.com, kelkeen.com, kurdrudaw.com, mediaadil.com, 

roushd.com, rpfront.com, siampublic.com, studiesaf.com, syria-victory.com and 

voiceofwadi.com, VeriSign, Inc., headquartered at 12061 Bluemont Way, Reston, Virginia, shall 

be directed to restrain and lock the relevant Target Domains pending transfer of all right, title, 

and interest in the Target Domains to the United States upon completion of forfeiture 

proceedings, to ensure that changes to the Target Domains cannot be made absent court order or, 

if forfeited to the United States, without prior consultation with the U.S. Department of Justice. 

180. As detailed in Attachment B, upon execution of the seizure warrant, the registry 

for Target Domains ababil.org, criticalstudies.org, harkarmusulunci.org and 

yemenpress.org, Public Internet Registry, headquartered at 1775 Wiehle Avenue, Suite 200 

Reston, Virginia 20190, shall be directed to restrain and lock the relevant Target Domains 

pending transfer of all right, title, and interest in the relevant Target Domains to the United States 

upon completion of forfeiture proceedings, to ensure that changes to the relevant Target Domains 

cannot be made absent court order or, if forfeited to the United States, without prior consultation 

with the U.S. Department of Justice. 

CONCLUSION 

181. For the foregoing reasons, I submit that there is probable cause to believe that the 

Target Domains are used in and/or intended to be used in facilitating and/or committing the 

Subject Offenses. Accordingly, the Target Domains are subject to forfeiture to the United States 

pursuant to 21 U.S.C. § 853, and 18 U.S.C. § 981, as incorporated by 28 U.S.C. § 2461(c), and I 

62 

https://yemenpress.org
https://harkarmusulunci.org
https://criticalstudies.org
https://ababil.org
https://voiceofwadi.com
https://syria-victory.com
https://studiesaf.com
https://siampublic.com
https://rpfront.com
https://roushd.com
https://mediaadil.com
https://kurdrudaw.com
https://kelkeen.com
https://jordan-times.com
https://iuvmpixel.com
https://iuvm-sy.net
https://iircenter.net
https://farhang-press.com
https://elintelecto.com
https://darinews.com


  
 

  
 

 

       

      

         

       

       

       

       

 

  

respectfully request that the Court issue seizure warrants for the Target Domains. Because the 

warrant will be served VeriSign and the Public Internet Registry, which control the Target 

Domains and, thereafter, at a time convenient, will transfer control of the Target Domains to the 

government, there exists reasonable cause to permit the execution of the requested warrant at any 

time in the day or night. Finally, and in order to protect the ongoing investigation and in 

consideration that much of the information set forth above is not otherwise publicly available, I 

respectfully request that this Affidavit be filed and kept under seal until further order of this 

Court. 

63 



  
 

  
 

 

 

 

  

  

  

   

      

 

     

    

     

       

 

      

     

     

     

    

     

    

ATTACHMENT A 

With respect to SUBJECT DOMAIN NAMES ahtribune.com, al-ahd.net, al-naba.net, 

albabylon.com, aleppospace.com, alghadeer.tv, alharakah.net, alhiwaraldini.com, 

awdnews.com, darinews.com, elintelecto.com, farhang-press.com, iircenter.net, iuvm-

sy.net, iuvmpixel.com, jordan-times.com, kelkeen.com, kurdrudaw.com, mediaadil.com,, 

roushd.com, rpfront.com, siampublic.com, studiesaf.com, syria-victory.comand 

voiceofwadi.com, VERISIGN, who is the top-level domain registry for the SUBJECT DOMAIN 

NAMES, shall take the following actions to effectuate the seizure of SUBJECT DOMAIN 

NAME: 

1) Take all reasonable measures to redirect the domain names to a substitute server 

at the direction of the U.S. GOVERNMENT LAW ENFORCEMENT, by updating the 

authoritative nameservers for the SUBJECT DOMAIN NAMES to any new authoritative name 

server or IP address to be designated by a law enforcement agent in writing, including e-mail, to 

the Registry. 

2) Prevent any further modification to, or transfer of, SUBJECT DOMAIN NAMES 

pending transfer of all right, title, and interest in SUBJECT DOMAIN NAMES to the United 

States upon completion of forfeiture proceedings, to ensure that changes to the SUBJECT 

DOMAIN NAMES cannot be made absent court order or, if forfeited to the United States, 

without prior consultation with U.S. GOVERNMENT LAW ENFORCEMENT. 

3) Take all reasonable measures to propagate the necessary changes through the 

Domain Name System as quickly as practicable. 

64 

https://voiceofwadi.com
https://studiesaf.com
https://siampublic.com
https://rpfront.com
https://roushd.com
https://mediaadil.com
https://kurdrudaw.com
https://kelkeen.com
https://jordan-times.com
https://iuvmpixel.com
https://iircenter.net
https://farhang-press.com
https://elintelecto.com
https://darinews.com
https://awdnews.com
https://alhiwaraldini.com
https://alharakah.net
https://alghadeer.tv
https://aleppospace.com
https://albabylon.com
https://al-naba.net
https://al-ahd.net
https://ahtribune.com


  
 

  
 

 

     

    

      

      

   

     

         

      

 

  

4) Provide reasonable assistance in implementing the Terms of this Order and take 

no unreasonable action to frustrate the implementation of this Order. 

5) The Government will display a notice on the website to which the SUBJECT 

DOMAIN NAMES will resolve. That notice will consist of law enforcement emblems and the 

following, or similar, text: 

“The domain for SUBJECT DOMAIN NAME has been seized by the United States Government 

in accordance with a seizure warrant issued pursuant to 18 U.S.C. §§ 981, 982, and 50 U.S.C. 

1701-1705 as part of a law enforcement action by the U.S. Department of Justice.” 

65 



  
 

  
 

 

 

  

   

      

   

     

    

       

     

 

      

     

     

     

    

     

    

     

    

      

         

ATTACHMENT B 

With respect to SUBJECT DOMAIN NAMES ababil.org, criticalstudies.org, 

harkarmusulunci.org and yemenpress.org, PUBLIC INTERNET REGISTRY, who is the top-

level domain registry for the SUBJECT DOMAIN NAMES, shall take the following actions to 

effectuate the seizure of SUBJECT DOMAIN NAMES: 

1) Take all reasonable measures to redirect the domain names to a substitute server 

at the direction of the U.S. GOVERNMENT LAW ENFORCEMENT, by updating the 

authoritative nameservers for the SUBJECT DOMAIN NAMES to any new authoritative name 

server or IP address to be designated by a law enforcement agent in writing, including e-mail, to 

the Registry. 

2) Prevent any further modification to, or transfer of, SUBJECT DOMAIN NAMES 

pending transfer of all right, title, and interest in SUBJECT DOMAIN NAMES to the United 

States upon completion of forfeiture proceedings, to ensure that changes to the SUBJECT 

DOMAIN NAMES cannot be made absent court order or, if forfeited to the United States, 

without prior consultation with U.S. GOVERNMENT LAW ENFORCEMENT. 

3) Take all reasonable measures to propagate the necessary changes through the 

Domain Name System as quickly as practicable. 

4) Provide reasonable assistance in implementing the Terms of this Order and take 

no unreasonable action to frustrate the implementation of this Order. 

5) The Government will display a notice on the website to which the SUBJECT 

DOMAIN NAMES will resolve. That notice will consist of law enforcement emblems and the 

66 

https://yemenpress.org
https://harkarmusulunci.org
https://criticalstudies.org
https://ababil.org


  
 

  
 

 

   

      

          

      

 

following, or similar, text: 

“The domain for SUBJECT DOMAIN NAME has been seized by the United States Government 

in accordance with a seizure warrant issued pursuant to 18 U.S.C. §§ 981, 982, and 50 U.S.C. 

1701-1705 as part of a law enforcement action by the U.S. Department of Justice.” 

67 


	Structure Bookmarks
	1 The term “n/a” indicates that the registrar is based outside of the United States. 
	2 See “Iran Sanctions,” Congressional Research Service, RS20871, updated July 23, 2020. 
	3 Registration pursuant to FARA does not require a foreign agent to alter the content of its publications in any manner; indeed, if registered as required, a foreign agent would be free to facilitate the production, publication, and dissemination of any content it chooses.  Registration would simply allow the American public consuming 
	such content to be fully informed regarding the foreign principal behind it. 
	4 IEEPA is content-neutral and does not seek to prohibit or influence speech.  It does, however, prohibit the provision of services to sanctioned entities and individuals. 




