
About Us DONATE Blog Contact Us

Reports Programs Initiatives News Experts Events Donate

REGIONS ISSUES

FREEDOM OF THE PRESS - View another year -

North Korea Freedom of the Press 2013

North Korea remained one of the most repressive media environments in the

world in 2012. The one-party regime owns all domestic news outlets, attempts to

regulate all communication, and rigorously limits the ability of the North Korean

people to access outside information. Although the constitution theoretically

guarantees freedom of speech, constitutional provisions calling for adherence to

a “collective spirit” restrict in practice all reporting that is not sanctioned by the

government. All domestic journalists are members of the ruling party, and all

media outlets serve as mouthpieces for the regime. The North Korean media

have continued to focus their attention on consolidating national unity around

Kim Jong-un, who assumed the country’s leadership after the death of his father

and predecessor, Kim Jong-il, in December 2011.

Under the penal code, listening to unauthorized foreign broadcasts and

possessing dissident publications are considered “crimes against the state” that

carry serious punishments, including hard labor, prison sentences, and the death

penalty. North Koreans have been arrested for possessing or watching television

programs acquired on the black market. Nevertheless, in recent years there has

been an increase in the flow of news and information into the country via foreign

radio stations and nongovernmental organizations that send multimedia content

across the border. Since 2009, Reporters Without Borders has been supporting

Seoul-based radio stations such as Free North Korea Radio, Radio Free Chosun,

and Open Radio for North Korea. Operating since the mid-2000s, these are the

first radio stations run by North Korean refugees to broadcast to the population

in the North, where they serve as the main available sources of independent

news and information. With the growing popularity of DVD players in the

country, smuggled foreign DVDs have become an important source for

information about life outside North Korea. Although televisions are required to

be fixed  to  official  channels,  nearly one-third  of  the population—mainly those

living along the Chinese and South Korean borders—reported accessing foreign

television broadcasts, according to a May 2012 report by InterMedia.

In 2007, a Japanese journalist and several North Korean refugees launched

Rimjingang, the first newsmagazine to be based on independent reporting from

inside the country. The reporting is conducted by specially trained North

Koreans—most of them refugees along the border with China—who have agreed

to go back into the country and operate as undercover journalists using hidden

cameras. A number of other news outlets based outside the country, including

Daily NK, also provide reporting about North Korea and rely to some extent on

sources based inside the country. Although reports from these outlets are easily

accessible for people outside North Korea, within the country most citizens still

rely primarily on state-owned broadcasting agencies for news.

Official North Korean media portray all dissidents and foreign journalists as liars

attempting to destabilize the government, and authorities sharply curtail the

ability of foreign journalists to gather information by seizing their mobile

telephones upon arrival, preventing them from talking to people on the street,

and constantly monitoring their movements. In March 2009, two U.S. journalists,

Euna Lee and Laura Ling, were arrested at the Chinese border and incarcerated in

2013
SCORES

PRESS STATUS

Not
Free
PRESS FREEDOM
SCORE

96
LEGAL
ENVIRONMENT

30
POLITICAL
ENVIRONMENT

37
ECONOMIC
ENVIRONMENT

29

North Korea

North Korea | Freedom House http://www.freedomhouse.org/report/freedom-press/2013/north-korea

1 of 2 8/13/2013 10:19 AM



North Korea for committing “hostile acts.” They were sentenced in June 2009 to

12 years in a labor camp but were freed in early August 2009 after former U.S.

president Bill Clinton traveled to Pyongyang to negotiate their release. The

regime does on occasion invite the foreign press, both individually and as a group,

to cover festivals, parades, or other events that shed a favorable light on the

state. In April 2012, foreign correspondents were invited to observe the launch

of what officials said was a weather satellite timed to celebrate the centenary of

the deceased North Korean founder Kim Il-sung.

State-owned outlets dominate the media landscape. They include the Korea

Central News Agency (KCNA); Rodong Sinmun, the newspaper of the ruling

Workers’ Party; the party’s Korean Central TV; and, on the radio, the Korean

Central Broadcasting Station. In a recent opening for Western media, North

Korea agreed to allow the Associated Press (AP) to establish its first full-time and

all-format  news  bureau  in  the  country.  The  AP  bureau  officially  opened  in

January 2012 after weeks of delay following the death of Kim Jong-il. It is

located inside the headquarters of the KCNA in Pyongyang. Although AP had

maintained a video bureau in North Korea since 2006, the new full-time news

bureau allowed its photographers and journalists to work in the country on a

regular basis, albeit under heavy restrictions.

There are currently no accurate statistics measuring the rate of internet

penetration in the country. However, the online presence of North Korean official

media has increased in recent years. Rodong Sinmun launched a new website in

February 2011, while the KCNA website has improved since debuting in 2010.

The website of the Korean Friendship Association, a major channel for

promoting propaganda abroad, offers multimedia content, including videos.

North Korea maintains YouTube and Twitter accounts under the name

Uriminzokkiri (Our Nation). These new connections, however, have little

significance for most citizens. Global internet access is still restricted to a handful

of high-level officials who have received state approval, and to foreigners living in

Pyongyang. Increasing numbers of academic scientists and students are also

permitted limited internet access. Ordinary citizens are granted access only to a

national intranet that does not link to foreign sites. The Korea Computer Center,

a government information-technology research center, controls the information

that can be downloaded from the intranet. As personal computers are highly

uncommon  in  homes,  most access  occurs  via  terminals  in  libraries  or  offices.

However, the use of  USB flash drives  smuggled from China has  improved the

flow of outside information into North Korea.

About us

Careers

Contact Us

Privacy Policy

Credits

Subscribe

Democracy Web Derecho a Voz Family Law - Khaleej

Freedom House Kyrgyzstan Peace in the Caucasus

Undermining Democracy Voice of Freedom

Related websites:

North Korea | Freedom House http://www.freedomhouse.org/report/freedom-press/2013/north-korea

2 of 2 8/13/2013 10:19 AM


