0en
Imrmigration and Commission de lTmmigration Cdl]ddd

Refugee Board of Canada et du statut de réfugiéd du Canada

Home > Research > Responses to
Information Reguests

RESPONSES TO INFORMATION REQUESTS (RIRs)

New Search | About RIRs | Help

3 June 2005
CHN100018.E

China: Reports from sources other than the Falun Gong and The Epoch Times,
claiming that over one million members of the Communist Party of China have
withdrawn since the publication of the "Nine Commentaries" (November 2004 -
June 2005)

Research Directorate, Immigration and Refugee Board, Ottawa

Reports claiming the purported withdrawal of over 1 million members of the
Communist Party of China (CPC) since The Epoch Times published its "Nine
Commentaries on the Chinese Communist Party" ("Nine Commentaries") on 18
November 2004 were scarce among sources consulted by the Research
Directorate other than the Falun Gong and The Epoch Times.

According to The Epoch Times, 60 non-governmental organizations formed
the Global Alliance to Say Goodbye to the CPC in December 2004, and more than
200 forums and 25 rallies have been held in over 50 major cities around the
world in support of the "Nine Commentaries" and the CPC withdrawals (31 May
2005). In a speech delivered in New York City on 23 April 2005 following such a
rally, the Laogai Research Foundation congratulated The Epoch Times on its
publication of the commentaries and the daily withdrawal of 20,000 CPC
members (The Epoch Times 26 Apr. 2005). A similar rally was held in Toronto in
May 2005, according to Canadian Press (21 May 2005). In its reportage of the
event, the Canadian news agency quoted an organizer of the rally as saying that
over 23,000 CPC members were announcing their withdrawal from the party each
day (CP 21 May 2005). Most of the withdrawals were by expatriates (ibid.).
However, The Epoch Times on 11 May 2005 had reported that most of the
withdrawals were by members in China. The publication also alleged that in April
2005, the CPC began to arrest those who were leaving the party or speaking to
The Epoch Times (11 May 2005).

People's Daily reported in May 2005 that, in figures released by the Party's
Central Committee, the Chinese Communist Party claimed to have 69.6 million
members at the end of 2004, 1.37 million more than the previous year (Xinhua
27 May 2005).

The "Nine Commentaries" is a series of essays claiming that the Chinese
communist regime has engaged in corruption and "oppression” in the past six
decades in China (CP 21 May 2005; see also Open Net Initiative 14 Apr. 2005).
In a study of Internet filtering in China, the Open Net Initiative found that, in
90% of cases, Websites carrying content in Chinese on the "Nine Commentaries"
were inaccessible (14 Apr. 2005).

Page 1 of 2



This Response was prepared after researching publicly accessible
information currently available to the Research Directorate within time
constraints. This Response is not, and does not purport to be, conclusive as to
the merit of any particular claim for refugee protection. Please find below the list
of additional sources consulted in researching this Information Request.

References

Canadian Press (CP). 21 May 2005. Romina Maurino. "Toronto Demo Held for the
1.7 Million Who Have Quit China's Communist Party." (Macleans Website)
<http://www.macleans.ca/topstories/politics/news/shownews.jsp?
content=n05219A> [Accessed 31 May 2005]

The Epoch Times. 31 May 2005. Zhou Xing. "Withdrawals from CCP Approaches 2
Million, Attracting Global Attention." <http://theepochtimes.com/news/5-5-
31/29170.html> [Accessed 31 May 2005]

. 11 May 2005. Xin Fei. "CCP Arrests and Interrogates Those who Withdraw
from Party." (Chinascope Website) <http://chinascope.org/en/newsdetailp.php?
id=2017> [Accessed 1 June 2005]

. 26 April 2005. Ann Noonan. (Laogai Research Foundation) "The Laogai
Research Foundation Applauds the Withdrawal of One Million from the Chinese
Communist Party." <http://www.theepochtimes.com/news/5-4-26/28204.htmI>
[Accessed 31 May 2005]

Open Net Initiative. 14 April 2005. Internet Filtering in China in 2004-2005: A
Country Study.
<http://www.opennetinitiative.net/studies/china/ONI_China_Country_Study.pdf>
[Accessed 31 May 2005]

Xinhua. 27 May 2005. "Xinhua Highlights Major Beijing-Based Newspapers for 24
May." (Dialog)

Additional Sources Consulted

Internet sites, including: Amnesty International, Asia Times Online, Asiaweek,
Association for Asian Research, Beijing Review, BBC, China Internet Information
Center, CNN, The Economist, Human Rights in China, Human Rights Watch, Radio
Free Asia.

The attached reproduction is a copy of an official work that is published by

the Government of Canada. The reproduction has not been produced in
affiliation with, or with the endorsement of the Government of Canada.

Page 2 of 2



